Billiga middagar!
Jag ska försöka dra in på vårt matkonto..
Någon som kan ge mig tips på lite billiga middagar...
Jag ska försöka dra in på vårt matkonto..
Någon som kan ge mig tips på lite billiga middagar...
köttfärs är ganska billigt (blandfärs) och det kan man ju göra många olika sorters måltider av..köttfärslimpa me potatis (som oxå är billigt)
köttbullar å makaroner
köttfärssås å spagethi
biffar med potatis
falukorv e oxå ganska billigt
stektfalukorv me makaroner
ungstekt falukorv med potatismos
korvstroganoff...
ofta är ju fläskfile billigt! ibland billigare än korv!
så gör filegrytor av olika slag!
gillar ni vegetariskt? baljväxter (bönor, linser etc) är ju superbilligt att köpa torkade och koka själv! Linssoppa är grymt gott och billigt och nyttigt! Dessutom går det snabbt att göra linssoppa om du använder röda linser som bara behöver koka i 10 minuter..
Potatisgratäng med köttfärs i är ju ganska billigt.. och vääldigt gott med vitlök i
Nässelsoppa! hela skogen full av gratis nässlor just nu!
Behövs bara lite buljong och en skvätt grädde!
oh potatisgratäng....vad gott... nån som har nåt bra recept på det???? har nog aldrig lagat det själv, bara ätit andras
hmm jag går aldrig efter recept när jag gör det men jag smörjer en form lägger i skivad potatis sen lök peppar salt och vitlök efter smak och om jag har köttfärs i så steker jag det först med lite grädde och vitlök och kryddor i och sen ett lager med lök och potatis till och sen häller jag grädde ovanpå och lite riven ost om jag har det och ströbröd
Sanna 85...
det lät fruktansvärt gott,....*smaskens*
D blir nog potatis gratäng imorron....
Tack för alla era tips ......
sanna85, tack!! åååh, blev så sugen på det...
får nog bli potatisgratäng hemma hos oss också imorgon!!
tonfiskgratäng: nykokt ris, 1-2 burkar tonfisk (billigt märke funkar bra), valfri sås jag kör svampsås, blanda ihop, på med lite ost, in i ungnen tills osten får färg