Billiga middagar!
Jag ska försöka dra in på vårt matkonto..
Någon som kan ge mig tips på lite billiga middagar...
Jag ska försöka dra in på vårt matkonto..
Någon som kan ge mig tips på lite billiga middagar...
Ingen orsak jag älskar också potatisgratäng..
grönsaker är ju dyrt så här års, men vitaminer behöver man! strimla vitkål, morot och äpple. inte alls dumt och dessutom miljövänligt då alal produkterna finns odlade i Sverige och inte kräver energislukande transporter! bra för plånbok och miljö alltså!
Dryga ut alla grytor och soppor med rotfrukter, eller gör en rätt med bara rotfrukter.
Blanda en burk tonfisk med en finstrimlad purjo, matlagningsgrädde, tomatpure och lite sambal och värm upp. Låt puttra nån minut och servera med ris och kokta ärtor. Mums. Till och med barnen åt så de höll på och storkna, så gör en stor sats...
bumblebina: Åh, va gott det lät!! Måste jag göra någon dag
grytor är ju oxså ganska billigt och gott,,..
Linssoppor baserade på linser,morötter,krossade tomater,lök och lite goda kryddor att "hotta upp" den med, är ju mkt.billigt.
Annars pastasåser baserade på rökt skinka,krossade tomater,gul&vitlkök burkchampinjoner(åt det ofta när jag var student).
Makaronilådor med skinka/kassler är ju gott&billigt.
Har även ett recept på en god&billigt makaronigryta om ngn är intresserad.
angående potatisgratäng
jag brukar ha minimat istället för grädde..en smalare variant men blir lika gott iallafall:):)
Solaris: Jag är intresserad av ditt recept på billig makaronigryta!!!!!!!
Nästa tips för potatisgratäng är fetaost och mjölk istället för grädde och ost, hyfsat billigt och supergott.
Briam är alltid billigt och gott och nyttigt. Du gör så att du tar sqaurs (hur stavar man denna grönsak, den gröna som ser som gurka nästan), paprika, krossad tomat, det är grunden sen kan du alltid lyckas till med t ex, purjo, aborgin, andra rotgrönskar som palsternacka, m.m men detta är inte alls nödvändigt. Du steker upp grönsakerna tillsätter den krossade tomaten och salt och peppar, klart att servera. Till briam kan man servera de mesta t ex biffar, fläskfile,
Makaroinigrytan tar jag gärna receptet på, tack så mycket.