• Anonym (??????)

blod ur bröstet!!???

jag klämde just på mitt etta bröst, för att se om det skulle komma nå mer mjölk ur det, då kom det lite blod!! varför?

jag fick barn för knappt 7 mån sedan, men jag har inte ammat barnet på fyra månader. Före det delammade jag bara. har dock sipprat ut litelite mjölk alltsedan dess.

• Svar på tråden blod ur bröstet!!???
  • Gisma

Ring sjukvårdsupplysningen. De är jättebra och till för när man inte vet om ngt är allvarligt eller inte. Ring dem! Så får du kopetenta svar!

• Ceridwen

Blod skall det INTE komma, inte ens om du har lite mjölk kvar!!

• sheeba

Jag vill inte skrämma dig på något vis men hittade denna länken.

http://www.astrazeneca.se/pressrum/Oncology/8370_8373.aspx?&l1=&l2=&l3=

Så jag tycker du ska kolla upp det.
    Kan ju vara så att det är från något gammalt mjölkkärl som kanse sprack också när du tryckte? Men för att vara på säkra sidan så.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Anonym (??????)

det bröst som blodet kommer ur så råkar vara det som är större än det andra. är så rädd att det skall vara nåt! jag är ju bara 23 år!

• Anonym (??????)

kan mjölkkärl spricka? i så fall ska jag nog sluta "leka" med mina bröst. men de e så roligt att se om de kommer nån mer mjölk. :)

• sheeba

Förstår din rädsla när något sånt händer, man tän ker ju alltid det värsta men det behöver ju inte vara det.
    Men det enda sättat att veta är att kolla det. Bättre att märka det tidigt än försent.

• sheeba
    Anonym (??????) skrev 2007-04-18 21:00:16 följande:
    kan mjölkkärl spricka? i så fall ska jag nog sluta "leka" med mina bröst. men de e så roligt att se om de kommer nån mer mjölk. :)
    Nä jag vet inte om de kan det men det var dte enda jag kunde komma på för att det skulle kunna komma ut blod.
  • Ceridwen

Kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen?

• Anonym (??????)

jag ska verkligen kolla upp det. vet bara inte hur jag ska kunna vänta tills imorgon. är så rädd! får nog ingen sömn inatt!

• Anonym (??????)

kanske jag borde ringa nu genast...för att känna mig mer trygg.

Svar på tråden blod ur bröstet!!???