• Anonym (??????)

blod ur bröstet!!???

jag klämde just på mitt etta bröst, för att se om det skulle komma nå mer mjölk ur det, då kom det lite blod!! varför?

jag fick barn för knappt 7 mån sedan, men jag har inte ammat barnet på fyra månader. Före det delammade jag bara. har dock sipprat ut litelite mjölk alltsedan dess.

• Svar på tråden blod ur bröstet!!???
  • Gisma

Skönt att höra att du tog tag i det, och att det inte verkar va ngn fara. Lycka till
    ps: Måste fråga om du med den fina dialekten är från norrland?? Låter så i ditt skrivspråk

• Anonym (??????)

Gisma:

Tack!

ja e faktiskt finlandssvensk, trodde no att de märktes på mitt skrivspråk. men ja talar no mer dialekt än ja skriver.

• Anonym

När jag hade fått min son, kom det något brunrött ur ena bröstet, innan mjölken kom igång,och jag fick höra att det kunde bli så ibland.Detta var snart 8 år sedan. Tror inte att du behöver vara orolig, men det är jättebra att kolla upp det.

• Zarah Zofie

Nu blir jag nyfiken på dig också. Har följt med tråden men inte skrivit. Jag är också finlandssvensk.

• Gisma

Visst e jag grym Älskar språk och dialekter.. Kan nog "höras" att en annan är göteborgare oxå i bland.
    Ha're gött du

• Anonym (hvej)

Äntligen fick jag höra talas om att ngn annan haft det....=).....När jag var gravid(första grav)så i slutet när jag klämde så kom det lite blod ur brösten,,,tänkte inte mycket mer på det,trodde det kanske kunde vara så...??..Men sen när jag fått vår dotter o efter kompl så hamnade vi på avd 45 o jag ammade vår dotter o när de sedan upptäckte att hon hade blod i sitt maginnehåll o de blev förskräckta men då sa jag att det kommer nog från mig??,,,,,,jag berättade för dem om tidigare blödn. o de stod som frågetecken,,jag fick gå på utredningar o blödnings tester mm......Blev kvar längre på avd pga amning ......Blödningen avtog så småningom......Men kunde inte amma mer än typ 3 mån,hade inte tillräckligt till henne..Har även i efterhand varit på mammografi o kollat mig,,såg jättebra ut,,,De uteslöt cancer nästan på engång eftersom det kom ur båda brösten....Blöder du annars ganska lätt,typ i tänder ,,,rikliga menstrationer osv??.Det sista med mig blev nog att i läkarjournalen står det att det ev kan vara ngn väldigt lätt typ av blödarsjuka(för att förklara det bra),,inget att vara orolig för......Nu blev detta lite långt.........Hoppas det löser sig för dig och du behöver med all säkerhet inte vara orolig...Kram

• Anonym (??????)

hvej:

int vet ja om ja blöder speciellt lätt, ja nå, näsblod kan no komma ganska lätt. mensen e int speciellt rikli, så int vet ja. men de kommer ju bara ur etta bröstet för mig... Ja kunde int heller amma min son längre än 3 mån, å då delamma ja bara, dessutom. vet int om man kan blöda från brösten vi en graviditet, sku int säga de. fast man vet ju aldri, ha no tänkt tanken. min blödning ha ju kommi nu, så plötsligt.

zarah zofie: he e rolit då e finns så myki finlandssvenskar här på familjeliv.

Anonym: ja hoppas du har rätt, att ja int behöver vara orolig. men ja tycker int att mjölken borde komma på nytt för mig nu...när ja int ha amma min 7mån gamla son på 4mån..

• Anonym (hvej)

Jag har väl inte heller haft direkt rikliga mensblödningar heller,,men ordentliga problem med tandkött under graviditeten...Kanske du bara irriterade mjölkgångarna när du klämde på bröstet,,,,Jag kan ju säga att jag har inte ammat min dotter heller på 18 månader o jag kan klämma ut ngn mjölkdroppe med så det är ju absolut ingen fara....
    Ja,,,att det är ovanligt att blöda ur brösten har jag förstått,,de stod som stora frågetecken på mitt sjukhus,,,till o med överläkaren kom o kände o klämde på mig men hade inga svar!!

• Anonym (??????)

ja de e int lätt att veta. förhoppningsvis får ja snart veta. synd bara att de tar så länge när remisser ska göras å så.

• Anonym (??????)

tänkte bara berätta att de int va nå farligt - har no antagligen bara fått nån stöt mot bröstet. är tydligen vanligt att man kan blöda från bröstet av den orsaken.

• sheeba

Vad skönt att höra.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
Svar på tråden blod ur bröstet!!???