• Anonym (löjlig)

Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!

Jag känner mig urlöjlig. Jag är en vuxen människa med barn. Men jag är livrädd för att sova ensam och jag är galet mörkrädd. Min sambo jobbar ofta natt och det är så hemskt jobbigt.
    Någon mer som är lika löjlig som jag?

• Svar på tråden Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!
  • Anonym (vovve)

Jag är också sjukt mörkrädd, jag kan inte sova själv utan att ha alla lampor tända i rummet, sen vaknar jag hela tiden och är super trött på mornarna pga det.
    När sambon är hemma sover jag gott med helt släckt.

Jag har hund här på "halvtid" (skaffade vovven innan jag tärffade min sambo)

Men det känns jätte tryggt att han är här när jag är ensam, för då känner jag mig säker och vet att han vaktar mig.

Gillar du hund så kanske det skulle kunna hjälpa dig med?

• Anonym (löjlig)

Ja, hade jag kunnat skaffa hund så hade jag gjort det. Men min sambo är allergisk.
    Det måste kännas skönt med sällskap.

• Anonym

Jag är tok mörkrädd, lampan i hallen måste alltid vara tänd på nätterna, spelar ingen roll om sambon är hemma eller inte. Jag kan inte sova om jag inte ser att det lyser ute i hallen. Nu har jag sådan otur att sambon jobbar natt denna period, och jag kan knappt sova utan honom.

• Anonym (löjlig)
    Anonym skrev 2007-04-19 00:22:54 följande:
    Jag är tok mörkrädd, lampan i hallen måste alltid vara tänd på nätterna, spelar ingen roll om sambon är hemma eller inte. Jag kan inte sova om jag inte ser att det lyser ute i hallen. Nu har jag sådan otur att sambon jobbar natt denna period, och jag kan knappt sova utan honom.
    Visst är det hemskt? Jag somnar sent, vaknar stup i ett och sen ska jag upp vid 6-7. Här är också alla lampr tända.
    Därför du är vaken såhär sent, som jag kanske? =)
  • Anonym

Det är därför jag är vaken nu! Borde sova, men tur i oturen är jag arbetslös. sen har bebben i magen lagt sig under revbenen så det är omöjligt att sova nu! Vad synd att killen din var allergisk annars så hade hund eller katt kunnat hjälpa. Våran katt får vara i sovrummet med mig på nätterna när sambon är borta.

• Anonym (L)

Jag är också livrädd trots tre hundar i huset...

• Anonym (löjlig)

Så himla skönt att höra att det inte bara är jag!
    Jobbar era sambos också natt ofta eller?

• Anonym

Han jobbar natt denna och nästa vecka. sen får vi se om han fortsätter med det. han tjänar mer på natten och eftersom att vi bara har hans inkomst är det sånt jag får stå ut med tyvärr.

• Anonym (löjlig)
    Anonym skrev 2007-04-19 00:39:19 följande:
    Han jobbar natt denna och nästa vecka. sen får vi se om han fortsätter med det. han tjänar mer på natten och eftersom att vi bara har hans inkomst är det sånt jag får stå ut med tyvärr.
    Precis likadant här. Min sambo tar alla nätter han kan få, för vi har bara hans inkomst i stort sett. Jag får 2000 i månaden. Så det är väl bara att stå ut. Grattis till bebis i magen förresten! Håller h*n dig lite sällskap i alla fall!
Svar på tråden Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!