• Anonym (löjlig)

Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!

Jag känner mig urlöjlig. Jag är en vuxen människa med barn. Men jag är livrädd för att sova ensam och jag är galet mörkrädd. Min sambo jobbar ofta natt och det är så hemskt jobbigt.
    Någon mer som är lika löjlig som jag?

• Svar på tråden Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!
  • Glitter Scarf

*ASG* verkar som om vi är en del som är mörkrädda min man är själv mörk rädd & lite barnsligare än mig , men när jag är ensam så lägger jag & lillan oss inte föräan efter 12 iaf* inte jag Lillan somnar alltid i soffan ..

• Anonym

Vad tidigt din sambo åker, min åker först vid halv elva tiden. Har då ångest, och vill gömma mig i klädgaderoben. Men tar mig samman och sätter mig framför datorn istället.

• Anonym (vovve)

Min dörr är alltid låst när jag är hemma, oavsett tid. Går också gärna och lägger mig först så jag slipper släcka, om jag av misstag inte hinner innan min sambo så springer jag fort som bara den igenom hela huset när jag släcker så ingen hinner ta mig typ.

Nä, ska vi säga god natt?

• Anonym (fundersam)

Här har ni en till som inte kan sova när inte sambon är hemma, vilket han inte är nu, och jag måste stiga upp kl6 i morgonbitti. Tvi måste dom jobba på nätterna.

• Anonym (yes)

Gud vad jag har skrattat när jag läst resten av inläggen. DET ÄR PRECIS SOM JAG!

Vovve: Här är låst dygnet runt men det är min sambo som går runt på kvällen och drar ner persienner, släcker lampor och kollar dörren. Precis som du skrev om han inte är hemma eller skulle "råka" lägga sig före mig så springer jag runt fort som fan och jag tittar absolut inte ut genom fönsterna för tänk om någon står där.

Precis som du ligger jag också och glor på garderoben och undrar när det ska hoppa ut något och jag tror inte heller på spöken.

Härom morgonen när sambon skulle gå ut och hämta tidningen (via garaget) så upptäcker han att ytterdörren är helt öppen! den har varit öppen hela natten! Vi har en innerdörr så därför har vi inte märkt det. Jag blev helt slräckslagen och började fantisera vad som kunde ha hänt. Efter det var jag tvungen att själv kolla så att dörren var låst innan jag hoppade i säng.

Så hur har nätterna varit för er, är ni trötta nu?

• Anonym (löjlig)

God morgon. Hur har det gått för er med sovandet? Själv är jag riktigt trött, somnade vid 3. Och så vaknade lillen 7. Men men... Det får bi en lugn dag!

• Anonym (yes)

TS: Usch antar att du känner dig lätt bakis idag då. Ska han jobba många nätter till?

• Anonym (löjlig)
    Anonym (yes) skrev 2007-04-19 09:47:59 följande:
    TS: Usch antar att du känner dig lätt bakis idag då. Ska han jobba många nätter till?
    Nu är han ledig över helgen. Så skönt! Men sen jobbar han natt en vecka i sträck. Undra hur det ska gå!
  • Anonym (yes)

Jag får ont i magen å dina vägnar. Vi får stötta dig!

• Johanna S

jag är likadan. Skitjobbigt! Min sambo är bortrest, har varit borta i 4½ vecka, 5 dagar kvar. De här veckorna har jag oftast somnat i soffan framför tv:n och sen gått in och lagt mig när jag är så trött att jag somnar direkt. Vissa dagar dår det bra att somna själv och jag trodde att det skulle bli bättre med tiden, men inte. Nu väntar jag bara på att han ska komma hem så jag kan sova gott igen :)

• Anonym (löjlig)
    Anonym (yes) skrev 2007-04-19 11:00:34 följande:
    Jag får ont i magen å dina vägnar. Vi får stötta dig!
    Åh, tack!
    Sover du ensam ofta?
  • Anonym (yes)

Förr blev det kanske 2-4 nätter per månad, men som jag sagt tidigare sov jag oftast hos mina föräldrar.

Nu sen vi fick barn har han försökt vara hemma så mycket som möjligt så det har bara blivit ett par gånger på 6 mån, VÄLDIGT tacksamt.

Han ska snart resa iväg några nätter så då har jag bokat in mig hos mamma och sen så ska brorsan sova över 2 nätter. Jag fixar inte att sova själv här i villan, när vi bodde i lgh var jag lika nojig men då bodde vi i alla fall få 4 vån.

• Bajby

Min kille är resemontör och kan vara borta allt från 1 natt till 8 veckor. Första natten är värst, när han åker. Vänjer sig gör man inte riktigt. Har två goa katter i sängen brevid mig

Jag älskar dig A
  • Anonym

Här finns ännu en. Har dock ingen sambo.

• Anonym

Count me in! Jag hatar tilloch med att somna efter min sambo.
    Känner min ensam när han sover.. därför sitter jag här nu.-

Svar på tråden Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!