• Miasunset

***Kalmar-Tråden***

Detta är tråden för oss som bor i Kalmar och planerar första bebisen. Här kan vi lära känna varandra inför eventuella framtida barnvagnsträffar under mammaledigheten.

• Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***
  • Eleora

Ja, det är klart. Själv känner jag att jag varit redo väldigt länge, och det känns så skönt att vi äntligen börjat!
    Men ajg är jätteorolig för att det ska bli svårt, eller ännu värre, att man ska ha problem med att få behålla barnet om man väl blir gravid. Det är nackdelen med att läsa här...man får fler rädslor, så att säga....

• Miasunset

Ja precis. Och jag jobbar ju med barn och ser så mycket skit som jag verkligen hoppas att mina egna barn ska slippa gå igenom. Men den största rädslan som jag måste tackla först är förlossningen!! Har sån fruktansvärd förlossningsskräck att jag ett tag övervägde kejsarsnitt... men sen läste jag att det var skadligt både för mamman o barnet så jag måste väl försöka komma över min rädsla på nåt sätt... men hur!!?

• Eleora

Mmmm..samma här...jobbar på högstadiet, och där ser man tydligt hur de haft det innan, och kanske fotfarande har det. Föräldrakörkort kommer på tanken ibland...

Vad gäller förlossningsrädslan; jag lider med dig. Det måste vara jobbigt att längta efter barn men samtidigt vara rädd. Jag är väl mest lite orolig för det, får en släng av rädsla ibland, men det brukar försvinna när jag intalar mig att det är för att det är så overkligt, att det nog inte är något jag kommer att tänka så mycket på när jag väl blir gravid...och du vet..."kvinnor i alla tider...", och så...

Jag tror att det finns kuratorer/samtalsterapeuter att prata med på MVC när det väl kommer så långt att du är gravid.

• Miasunset

Vilken tur! Kommer nog behöva stor hjälp av de där kuratorerna!! Sen är jag lite förvirrad över bedövningar o alla hjälpmedel som finns. Men det lär man väl få bra information om på föräldragruppen kan jag tänka mig.

Hur har det gått förresten?? Har tanten dykt upp?

• Eleora

Mmmm...imorse...som en klocka är den. 28 dagar. Fast det kommer jag ju iofs at ha nytta av vid fortsatta försök, blir ju ändå lite enklare att pricka in ÄL och sådär....

Nya tag för Maria, minsann!

Vad är det du är förvirrad över med bedövningar och så? Är rätt påläst efter att ha längtat länge innn vi började försöka. Har läst ALLDELES för mycket böcker om sånt här....

• sweetyz

hej hej är också en kalmar tjej som planerar att starta bebisverkstaden nu i maj. Hoppas så att man kommer att plussa snabbt :)

• Miasunset

Lilla Ia:
    Jo dels ryggmärgsbedövning. Är helt anit det eftersom min moster blev förlamad från midjan o neråt när hon födde sitt första barn pga att de stack fel. Det gick ju över efter ett tag men hon var ju sängliggandes den första tiden o det vill man ju inte när man har en nyfödd. Hur funkar det med lustgas när man har astma? Har inte fått ta det tidigare vid operationer. Sen finns det väl några elekrista impilser man kan få av nåt slag.. hur funkar det. Finns det nåt man kan göra för att undvika att spricka totalat osv. Tror jag måste läsa på!!

• Miasunset

Hej sweetyz:
    Välkommen! Har du slutat med p-medel ännu eller hur ser din situation ut?

• Miasunset

sweetyz:
    Skriver in dig i listan.

NEDRÄKNING TILL START:
    ------------------------
    Miasunset 5 veckor kvar
    sweetyz börjar i maj-07

HAR BÖRJAT:
    ------------------------
    Lilla Ia BIM 24/4 1:a försöket

• sweetyz

Tack så mycket :)

Jo jag slutade med pillerna i april så jag får se hur lång tid det tar innan mensen kommer igång hoppas inte att det tar så lång tid. Jag är lite otålig :)

Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***