• Eleora

***Kalmar-Tråden***

babyboom: Hoppas det funkar!
    Själv kör jag en ny metod denna månaden: Gå upp i flytten och att få fint, försöka att njuta av ledigheten och donandet och inte tänka på det. Och givetvis njuta av att vi är lediga tillsamans och sexa ett par gånger i veckan, nu när han äntligen slutat veckopendla! Vad tros om den metoden?

• Eleora

the luckiest: Har faktiskt inte ens räknat på när ÄL är...lär väl märka det på flytningarna, men tänker inte räkna ut det så jag går och tänker: då måste vi ha sex, utan bara ha det när vi känner för det..vilket lär bli ofta när vi är lediga ihop hela 4 veckor

• Eleora

Ja....men det lät som härliga minnen...
    Det är fyra veckor ihop, planen är att ägna första veckan åt att få iordning, sen tre veckor där vi tar lokalsemester. Måste ju upptäcka området lite, min sambo är ju östgöte och måste visas alla fina sommarställen! Blir nog både museum, shopping och bad. Och Salve! Vi är smått medeltidsfrälsta...

• Eleora

Tack Miasunset! Han är född och uppvuxen i Norrköping där vi bor nu, det var här jag hittade honom

Ni då?

• Eleora

Aha...då har ni nog inte stött på varandra...hur hamnade ni i Kalmar?

• Eleora

Aaaah...och nöjda med det? Har saknat hemtrakten en hel del när jag bott häruppe...saknar inte ni ert "hemma"?

• Eleora

Mmm...minst lika bra shopping som Nkpg trots att den är hälften så stor. och så älskar jag alla gamla fina hus och slottet och så..industrilandskapet i all ära, men jag föredrar lite äldre historia mot gamla fabriker.

• Eleora

Mmm...det är väldigt dyrt! Vi hamnade i Nybro istället nu, men det är mest för att sambon har fått jobb i Växjö. Så vi kommer att pendla åt varsitt håll, men å andra sidan är det väldigt billigt att bo och leva i Nybro.

• Eleora

Flytten går imorgon, tjejer! Vi tar det i två lass, imorgon och söndag. vi sover hos pappa i Orrefors mellan lördagen och söndagen, söndag kväll sover vi första natten i lägenheten!

miasunset: Vi får absolut dra ihop en fika sen!Och så dyrt är det inte att bygga hus, om man inte ska ha superlyx!Men man måste ju hitta en bra tomt med....

babyboom: Jag tycker också att Nybro är billigt, bra, litet och mysigt. Jag får min dos av Kalmar ändå eftersom jag ska jobba där. Då kan man dra en sväng på stan efter jobbet lite när man vill. Sen har jag ju hela mammas släkt i Nybro, och dessutom min ena bror och min pappa i Orrefors, så det är ju hemmakänsla med.

• Eleora

Det måste ha varit segt för att jag stod upp till halsen i kartonger. Men nu är jag Nybrobo, allt är uppackat och klart. I'm back!

Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***