• Thulan

SYLTFISK

Gokväll tjejer! Sitter på balkongen och fixar lite med csn papper inför höstens studier och hänger lite på FL. Har badat för första gången i år, det var sååå skönt! Jag hade ingen bikiniunderdel med mig så jag fick bada i jeanskjol Röd som en kräfta är jag efter dagens solande.

Var med om en liten rolig grej idag, eller roligt var det egentligen inte. Vi var på väg hem till Västerås efter att ha vart och badat hos sambons moster, och när vi kör på motorvägen så ser jag att det ryker av bara den. Vi svänger av och åker till ett köpcenter som ligger där och ser att det är en enorm brand. Vi åker bakom byggnaden där inga andra nyfikna människor står och så filmar vi med kameran och tar bilder. Sen skickade vi in filmen och bilderna till bl.a. aftonbladet och vår lokala tidning VLT. Efter ett tag ringer de från aftonbladet och erbjuder oss 710 kronor för en bild som de ska ha på hemsidan! Vi tackade självklart ja. Våran film och en bild har också publicerats på VLT:s hemsida. Det roliga är att vi för ca 1 månad sen såg en explosion när vi va ute med båten vilket vi också filmade, filmen lades ut på VLT:s hemsida den med och förra veckan fick vi veta att filmen hade blivit utvald till månadens bild och vi fick 1000kr. Haha, det är kul att leka låtsas fotograf ibland

• Thulan

Gokväll tjejer! Sitter på balkongen och fixar lite med csn papper inför höstens studier och hänger lite på FL. Har badat för första gången i år, det var sååå skönt! Jag hade ingen bikiniunderdel med mig så jag fick bada i jeanskjol Röd som en kräfta är jag efter dagens solande.

Var med om en liten rolig grej idag, eller roligt var det egentligen inte. Vi var på väg hem till Västerås efter att ha vart och badat hos sambons moster, och när vi kör på motorvägen så ser jag att det ryker av bara den. Vi svänger av och åker till ett köpcenter som ligger där och ser att det är en enorm brand. Vi åker bakom byggnaden där inga andra nyfikna människor står och så filmar vi med kameran och tar bilder. Sen skickade vi in filmen och bilderna till bl.a. aftonbladet och vår lokala tidning VLT. Efter ett tag ringer de från aftonbladet och erbjuder oss 710 kronor för en bild som de ska ha på hemsidan! Vi tackade självklart ja. Våran film och en bild har också publicerats på VLT:s hemsida. Det roliga är att vi för ca 1 månad sen såg en explosion när vi va ute med båten vilket vi också filmade, filmen lades ut på VLT:s hemsida den med och förra veckan fick vi veta att filmen hade blivit utvald till månadens bild och vi fick 1000kr. Haha, det är kul att leka låtsas fotograf ibland

• Thulan

Oj, det blev visst dubbelt. Sorry! FL är ju så förbannat segt så jag råkade trycka en extra gång. Är det fler än jag som tycker att FL har vart väldigt segt den senaste tiden?

• Thulan

lusse: Lättförtjänta pengar var det ju iaf, men läste nyss att varuhuset blivit totalförstört och det var mindre roligt för jag älskar nisses! Kan gå runt där i timmar och plocka på mig billiga småprylar. Var där senast igår och hittade utemöbler som de sålde jättebilligt, det var tänk att jag skulle åka dit imorrn och köpa dem men det kan jag ju glömma.

Bilden som vi tog hittar jag inte länge på hemsidan, den är utbytt mot VLT:s egen fotografs bild, men filmen finns kvar, det är den filmen där det inte finns några människor med. Kände mig som värsta reportern när vi åkte bakom varuhuset för att ta bilder och polisen kom fram och sa att vi inte fick vara där, haha. Bara att hoppas att vi vinner "månadens bild/film" den här månaden också

• Thulan

Var inne och kollade nu igen, haha, när man går in och kollar på alla webb-tv filmer som finns med så ligger våran film från explosionen överst och under ligger våran film från dagens brand. Folk börjar väl snart tro att det är vi som anlägger bränderna, haha

• Thulan

lusse: Här är en som nästan har smält bort, har vart ute i solen hela dagen. Började dagen med att gå 6km kl 8.00 imorse, därefter gjorde jag några ärenden på stan och sen blev det stranden. Så nu är jag röd som en kräfta. Ska ta en svalkande dusch nu och sen hälla upp ett stort glas cola med is och sätta mig på balkongen om det inte är för varmt. Skönt är det iaf att lägenheten är sval. Ikväll blir det hemmakväll eller ett besök hos en kompis. Har du solat nåt idag?

• Thulan

lusse: Jag har heller inte motivationen egentligen att träna så tidigt, det var första gången det inträffade typ, men det var riktigt skönt så jag skulle gärna göra det till en vana.

Japp jag badade både idag och igår, hur skönt som helst. Älskar att bada!

När tror du att man ska skicka in ansökan till CSN? Tror du att man kan göra det innan man fått antagningsbeskedet? För tänk vad många människor som ska söka scn samtidigt sen, då kanske det är bra att vara ute i god tid så att man slipper vänta jätte länge på pengarna.

• Thulan

Vet inte om jag kommer byta stil, inte medvetat iaf. Men det är möjligt att smaken kanske ändras till en mer mogen stil eller nåt. Många kommer ju inte i sina gamla kläder under graviditeten och när barnet är fött och tvingas mer eller mindre att köpa massor med nya kläder och om man då helt har gått upp i sin mammaroll kanske man köper mer "mammiga" kläder som hängelbyxor. Jag har hört att många har ändrat stil till det sämre efter en graviditet, de som tidigare vart modemedvetna bryr sig inte alls längre. Och kanske stämmer det, man börjar nog prioritera annorlunda.

• Thulan

Jag tror nog att det kommer vara ganska lugnt i tråden hela sommaren, iaf om det är bra väder. Det är ju sällan man sitter inne när solen skiner. Men i höst blir det nog som vanligt igen.

Idag har jag badat och solat hela dagen, helt underbart! Vad har ni haft för er?

Svar på tråden SYLTFISK