• Thulan

SYLTFISK

lusse: Förstår att det är nervöst! Jag är också jättenervös inför imorgon, har ju inte jobbat där på snart ett år och mycket kan ha ändrats + att jag ska jobba med en person jag inte jobbat med förut. Men vi kommer att klara våra jobb galant När får du börja tömma lådorna själv då?

• Thulan

lusse: Så det blir alltså en tjuvstart i verkstan vid nyår? Va kul!

cia: Min sambo har också tröttnat på mitt tjat så jag ligger också lågt här hemma när det gäller prat om bebis. Konstigt att de tröttnar på vårat tjat men vi tröttnar aldrig på att tjata

• Thulan

lusse: Sitter här och är nervös inför nattens jobb, usch och fy! Ångrar nästan att jag tackade ja. Måste ner i källaren och leta reda på mina jobbarkläder, har riktig ångest nu. Vad har du för dig?

• Thulan

Nu har jag vaknat, första natten gick bra, det var inte så mycket som hade förändrats. Dessutom gick vi båda 2 på alla larm och "ronder" så att jag skulle bli lite uppdaterat. Inatt blir det värre, nu förväntas jag klara mig själv + att jag redan är dyngtrött.

lusse: Så det blir start i höst? Va roligt! Hur känns det då? Är du helt redo att köra igång?

• Thulan

Jag vill också tjuvstarta, fast ändå inte. Vissa dagar vill jag, andra dagar känns det bäst att vänta. Blir tokig på mitt eget velande så på ett sätt är jag glad att min karl inte velar alls, för då skulle jag bli galen

Jag kom att tänka på en sak, vart har presens och elessario tagit vägen? De har inte skrivit i tråden på flera månader, de har kanske tröttnat på oss och vårat tjat.

• Thulan

Jäkla tjuvstartare ni är Det kommer inte bli många kvar som startar 08 som det var tänkt från början.

I tråden "starta i verkstan 08" är det också väldigt många som startar redan i höst eller som redan har startat så den tråden håller jag mig lite ifrån, är inte riktigt redo för att följa deras BIM, ÄL och gravtester, skulle bara längta ihjäl mig med tanke på att jag själv har ett år kvar innan det är dags. Men er tjejer kommer jag självklart att följa och heja på oavsett när ni startar.
    Det är lite konstigt egentligen att de som redan har börjat i verkstan hänger i en tråd för dem som startar 08 när det finns massvis med trådar för dem som startar i år.

• Thulan

Fröken: Ja jag förstår att du är deppig, det är jag med just nu så vi kan ju deppa tillsammans du och jag.

Fick just reda på att min mammas kusin ska ha barn i januari, det kanske låter som världens mest avlägsna släkting men vi är jätte tajta i våran släkt så det känns skit tungt. Jag som knappt har accepterat tanken på att min morbror får barn augusti, och nu att det kommer ännu ett barn i släkten 5 månader senare - det känns asjobbigt! Det har inte fötts några barn i släkten på 20 år och sen nu kommer 2 inom ett år och jag som alltid trott att jag skulle bli först, nu kommer jag nästan bli sist istället. Visserligen är jag yngst men jag är nog ändå den som längtar mest. Jag känner mig hemsk men jag kan inte glädjas alls just nu. Nej usch det är så många tankar som snurrar i huvudet just nu och jag känner en större bebisstress än någonsin och inte har jag en karl som förstår hur jag känner heller.

Annars är allt bara bra, har klarat av mina 2 nätter nu, känns oerhört skönt. Vad sugen jag blir på vagn nu när jag läser i tråden, ska nog surfa runt lite nu på barnvagnssidor

• Thulan

lusse: Åh va kul att kolla på vagn! Så din sambo provkörde vagnen, vad härligt Det kanske är dags för dig att ändra i listan i trådstarten till i höst istället för juni-08 Är sååå avundsjuk, vill också tjuvstarta. Vilken månad ska ni köra igång?

Svar på tråden SYLTFISK