• Frila2

SYLTFISK

Skrutt 83 skrev 2007-05-03 21:12:11 följande:
    Frila: Haha känner igen det där! Mina katter brukar också hålla igång på nätterna, man blir tokig!
    Ja, de brukar vara vilda men detta var något nytt. Vi får se hur det blir inatt.
    Ska ducha nu, hörs kanske senare.
  • Frila2

Grattis lusse. Det låter som en perfekt födelsedag, om man bortser från tentan då

Thulan: är vaken!

• Frila2

Idag händer inte så mycket. Förhoppningsvis från jag hem lite kläder som jag beställt men de kommer inte förrän vid 20 tiden så jag får prova dem imorgon.
    Jag ska iväg och jobba (såklart) senare. Åker vid 20-tiden och ska sova lite innan dess. Sambon är iväg och köper sushi nu. 

Har pratat med chefen på grannavdelningen och tackat jag till jobbet. Ringde till min chef också för att berätta för henne att jag tänker säga upp mig. Så nu är det bestämt. Vi ska träffas alla tre, båda cheferna och jag och prata om när jag kan gå, men det blir nog inte förrän i slutet av aug/början av sept tyvärr. Men det duger.

• Frila2

Fi: jobbet innebär dagar och kvällar endast. Jag slipper dessa skitnätter. Dessutom jobbar jag då en helg av sju istället för två av fem. Synd att jag måste jobba natt i sommar. Känns inte alls bra. Kommer vara ensam sjuksköterska med en undersköterska (som vanligt) men alla avdelningar på kliniken stänger så man är helt ensam. Finns ingen at ringa till om det är något. Men, jag överlever ju det också.

Fröken: ha det så roligt på bröllopet imorgon.

Lusse: Åh, vad mysigt! G kallar inte mig för fästmö längre .Kanske beror på att det är tre år sedan vi förlovade oss nu, men ändå...

Presens: Det låter som om du haft en riktigt bra dag idag. Älskar sushi och gilmore girls.

Cia: Usch, det låter in kul. Vad är det som hänt? Fick ni ut något av att prata med chefen? 

• Frila2

Hejsan! Någon vaken? Sitter på jobbet nu. Ska kolla film senare.

• Frila2

Hejsan *vinkar* Kul att någon är vaken. Tyvärr blir det ingen film. Det ringde en patient som kommer akut in får hemmet om 45 minuter men kraftiga blödningar.
    Cia, vad tittar han på för film?
    Fi: Imponerande. Han börjar bli redo nu vet du.

• Frila2

Jaha, nu har ni gått och lagt er allihop igen
    Själv sitter jag på jobbet och är snorig och förkyld. LIte synd om mig helt enkelt

• Frila2

Cia: kanske bra att du inte kommer ihåg vad filmen heter efterom jag blir livrädd när jag ser sånt.
    Det låter ju jättekul och svårt med golf. Ja, du får väl träna mycket men det verkar bara kul.

Kommer vara hemma från jobbet inatt eftersom jag är ordentligt förkyld. Mår iof bättre nu än vad jag gjorde i natt/imorse. Då var jag riktigt risig och hade feber, huvudvärk och så täppt i näsan. Problemet var att vi har två patienter som är jättenedsatt i sina värden och mycket infektionskänsliga och isolerade. Där måste jag gå in med min förkylning och riskera att smitta dem och ge dem jätteinfektioner. Idag ska jag sooova. Har sovit fram till 16:30 men är trött fortfarande.  

• Frila2

Hejsan.

Ser bilden i mitt huvud, tillåt mig skratta åt dem jag med. Inser samtidigt att sambon skulle kunnat gjort samma sak.

Idag är bebislängtan ganska lugn. Men det kommer väl..   

• Frila2

.. framååt natteeen... *sjunger med med otroligt hes röst* Japp, jag bara väntar.
    Tur att ingen av mina kompisar i stan har småbarn, en gammal klasskompis väntar barn #2 i juni så då ska jag åka upp till henne och titta på lill*n. 

Sambon är inte heller en sportkille, om man bortser från hockey, fotboll, kampsporter.. Ok, han ser på sport men är inte tvungen att följa alla matcher iaf. Hans pappa och bröder ser på ca en fotbollsmatch på tv varje dag. Usch, hade inte stått ut.

Svar på tråden SYLTFISK