• Frila2

SYLTFISK

Fi: min gräddar inte pannkakor. Han kollar på hockey. Men inte ens om han hade tråkligt och var hungrig skulle han grädda pannkakor. Hans sätt att fixa mat är att köpa pizza, sushi, kinamat mm. Han kan laga mat men gör det sällan.

Pratade precis med mitt ex som blev pappa för grygt en vecka sedan. Allt går jättebra. Killen sover till 4 på morgonen. Har lite kolikkänningar på kvällarna och skriker lite men är annars jättesnäll och lugn. Sa till honom att han ska säga till mig att det är jättejobbigt, killen skriker konstant och vill inte äta eller äta hela tiden. Tyckte att han skulle få mig att längta mindre.   

• Frila2

Oj vad tråkigt presens. Det var ju verkligen inte de du hoppats på. Inte alls kul att vara vuxen och förnuftig. Tror du det finns en chans att din fru hinner ändra sig innan året är slut? Det är långt kvar på året.

Skrutt: tråkigt med hästen. Allvarligt skadad eller någonting övergående?

Är trött och har ont i huvudet, vill egentligen bara sova men sambon har tjatat om en film hela dagen så den ska vi se nu. I gengäld  (stavning?) får jag massage och popkorn Kommer nog hålla mig vaken ett tag till.
    Tittar in egen efter filmen.

• Frila2

Vaken fortfarande presens?
    Hur lång kötid är det? Ta kötiden + 9 månaders graviditet så har man ju den kortaste tiden som det kan bli. Sedan ska man väl räkna med att det inte tar sig på första försöket heller. Låter ju som om det är mycket att göra på huset men sätta väv + måla i sovrummet kan man ju göra på en helg. Kaklingen tar ju längre tid men ni har ju kommit n bra bit på väg där. Men det är ju väldigt mycket ni ska ordna.

Kommer inte renoveringen bli väldigt dyr? Det verkar iof som om ni ska göra det mesta själva. Jobbar din fru eller någon i släkten inom byggbranchen? G och jag skulle aldrig fixa något av detta nästan. Vi har kaklat lite i köket och satt upp väv på väggarna men det är det enda. Om ni kaklar badrummet själva, täcker försäkringar vattenskador och liknande då? 

• Frila2

Det är ju mycket som ska klaffa när man renoverar så mycket. Kan erkänna att vi är sådana som köper allt klart, eftersom ingen av oss är speciellt duktiga på något tekniskt.

300 000 för allt är en ganska rejäl summa men det lät som om det skulle bli dyrare när du skrev upp vad som ska göras. HUr länge har ni haft huset?

Bra att så många i släkten är tekniska, här är det bara min pappa som. Jag kan iaf sätta upp tavlor och montera möbler men där tar det stopp.

14-24 månader, ok det är ju ett tag men samtidigt är det bra att kunna ha ett tidsintervall iaf.

Det kanske tar längre tid att måla och väva när jag tänker efter. Vi målade sovrumsväggarna två gånger en helg och insåg att det såg ut som tårtpapper på väggarna. Köpte väv och satte upp och målade två gånger nästa helg. Så 5 dagar minst tog det. Inte ett jättestort rum direkt.

Det är när jag läser om att ni ska riva ut väggar och hela badrum, dra nytt avlopp, gjuta golv, isolera mm som jag börjar få panik men jag tycker samtidigt att det är ett jätteprojekt att sätta upp en ny lampa   

• Frila2

Ja om man ska få ett nyrenoverat hur där inredningen är så som man vill då får man lägga många miljoner.

Det är väl ett väldigt bra sätt att tänka. Först bo in sig och liksom känna efter hur man vill ha det. Inte stressa fram någonting. Det är ju inte små förändringar direkt. Varför inte, lägg till lite fasadbyte och isolering på den "lilla" lista  Inget mer ni kommer på när ni är på gång. Riva upp trädgården också kanske

Bra när man kan komplettera varandra. Tyvärr är jag den praktiska av oss två och jag är inte praktisk alls. Vi ringer till pappa om det är något. Vi skulle inte kunna installera vare sig tvättmaskin eller annat själva

• Frila2

Du menar att det finns hopp då?
    Ska också sova nu.
    Godnatt

• Frila2

Cia: 2009 är ett jättebra år. Sannolikheten är väl att många av oss får bebis det åter eftersom många startar i sommar/höst och alla kan ju inte bli gravida på första försöket. Säger som Lusse: se till att sambon har ärenden förbi bröllops- och bebiaffärer men försök undvik att prata för mycket om det. Trist när de har rätt bara, visst är det bra att bo ihop innan man gifter sig men samtidigt bodde inte min mormor och morfar ihop innan de gifte sig och de har 60 årig bröllopsdag i nov.

Jag har testat för att se om jag har ägglossning. Börja testa dag 13 allt enligt paketet då min cykel ofta är runt 30 dagar. Visade första stegringen idag dag 18, sista stickan. Det innebär att min cykel ska vara 35 dagar vilket den inte är. Den är alltid mellan 30 och max 33, oftast 32. Ska bli kul att se om mensen är några dagar sen denna månaden så det stämmer med äl-testet. Kul att veta att det funkar iaf. Uppenbarligen har jag äl.

Lusse: Stolarna är jätefina. Imponerad.

Yoyna: Läs på ordentligt nu så kommer utbildningen gå super + att du kan allt om graviditeter sedan. Själv ska jag ju gå tillbaka till gyn onk så jag ska låna lite böcker snart tänkte jag. Gynekologi och obstetrik finns en stor bra bok som heter kanske inte är riktigt den boken jag behöver men jag läser gärna den också   

• Frila2

Fi: sambon har fått en ny favoriträtt. Din veg. lasagne (det var väl du som gav oss receptet?). Lägger till parmesan också, annars är det ditt grund recept. Förstår du, han frågar om den - fast den är nyttig med spenat. Slutar aldrig att förvånas.   

• Frila2

Mm *dräggel* lagar den nu och mat om 3 minuter.
    Hörs senare kanske?

• Frila2

Lasagnen är den med bladspenat, keso, krossade tomater och lite kryddor.

Låter tråkigt med matte thulan. Matte är inte min grej riktigt. 
    Ja, det är kul att veta att det funkar. Det har man ju ingen aning om innan man testat (eller blivit gravid).

Lusse: härlig herrgård. Klart du ska gifta dig där! (en liten injudan kanske dimper ner i lådan snart  ) Ska kolla lite på herrgårdar runt gbg. Kul att se vad som finns. 

Svar på tråden SYLTFISK