• Frila2

SYLTFISK

Är avundsjuk, älskar stand-up. Vill också gå. Tyvärr har sambon inte alls samma humor som mig och gillar inte den sortens humor. Älskar f.ö också Eddie Izzard och liknande.

Sista provet redan nu? Skönt att slippa det ett tag. Är du färdig sedan? När får ni veta antagningsopängen?

Måste erkänna att jag gått ett varv extra inne på bla hm bara för att kolla barnkläderna

Jättefina ringar lusse. Btw, du har mail.

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-07 18:23:56 följande:
    Frila:Tack! Bladspenaten....ska den va frusen som man tinar eller färsk? Låter jättegott....ska absolut prova den någon dag!
    Jag köper frusen men det är för att det är det som finns i vår affär. Färsk går också bramen att man kokar lite först. 
  • Frila2

Thulan: vet du om big comedy ska sättas upp i gbg möjligtvis?
    Härldigt att vara färdig med komvux. Hur länge har du pluggat? Åh, det är ju lång tid kvar tills juli! Jag blev första reserv på min skola så jag fick vänta ännu längre på besked även om det i princip är klart om man är första reserv. 
    Ska du jobba i sommar eller ha lite sommarlov?  

• Frila2
    Skrutt 83 skrev 2007-05-07 20:05:37 följande:
    Thulan: Åhh jag älskar Johan Glans. Han är grym.Någon här som såg Kvarteret Skatan? Helt UNDERBART roligt! Var å såg den som teater också, verkligen att rekomendera. David Batra är ju bara för härlig!
    Jag har sett David Batra live. Han kom till en studentfest på kåren när jag pluggade till ssk. Tyvärr var det inte så speciellt kul men det var nog mycket för att folk inte brydde sig/okade lyssna/var tillräckligt nyktra för att fatta. Annars tycker jag att han är superkul men inte då.

Du kan ju inte nämna mat sådär utan att lägga upp receptet förstår du väl?! Receptet tack!
  • Frila2

Tackar för receptet. Skrivit ut det. Kommer nog laga detta under veckan. Sambon älkar ju köttfärsås och lasagne och vi har båda kommit på att zucchini är supergott. Har gjort lite grytor med zucchini tidigare. 
    Jag tror att Batra hade varit bättre om han hade fått resons från publiken (vilket han inte fick). Har sett honom på inspelade liveföreställningar och då verkar han superkul. Men, alla kan ha en dålig dag och vi studenter underlättade inte direkt.    

• Frila2
    FiL81 skrev 2007-05-07 20:41:03 följande:
    hmm, appropå vuxenpoäng - vad tycker ni ger mest "vuxenpoäng"? Att gifta sig, eller att skaffa barn?
    Skaffa barn tycker jag. Då är du ansvarig för någon annan. Maken är trots allt vuxen.
    SKilja dig kan du men ditt barn är alltid ditt barn.
  • Frila2

Mamma gifte sig när hon var gravid i 5:e månaden. Hon hade en jättefin klänning med släp. Nu var hon iof inte runt runt om som man ibland blir utan bara en stor mage rakt fram. Detta var på 70-talet och jag tror att klänningen köptes i butik, inte uppsydd speciellt för henne.  

• Frila2

Yoyna: känner likadant. Jag hade varit nöjd över att bara gifta mig utan själv vigseln och festen och uppståndelsen. Gillar inte att vara i blickfånget så. 
    Ett litet överraskningsbröllop i samband med dop hade varit perfekt men jag vill att barnet ska få vårt efternamn direkt och om vi inte gift oss har vi inte bytt efternamn heller.  

• Frila2
    Fröken85 skrev 2007-05-07 21:39:24 följande:
    hallå!!!skrutt: Njae, inte så värst sugen faktiskt. Mer sugen på att vara gift, men kanske inte på själva bröllopet.... Fattar ni??? *ler*frila: Ja vill oxå ha recptet på lasagnen!!!Puss å kram allihopa. Nu väntar skolböckerna. Så vi hörs!
    Nu har du fått receptet på Fi:s lasagne du också
  • Frila2

Skrutt: vilken fin lgh. Förstår att du vill ha den, jag med!

Svar på tråden SYLTFISK