• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-23 22:18:55 följande:
    Har ni sett den här tråden? www.familjeliv.se/Forum-4-51/m19906849.htmlJag hade blivit vansinnig!
    Ja, jag satt precis och läste den. Jag hade blivit galen och inte låtit svärmor ta hand om barnet på mycket lång tid och inte om vi inte innan kommit överens om exakt hur länge de ska vara borta, var de ska vara och flera nummer som man kan nå dem på. Hade nog haft svårt att förlåta efter en sån grej.
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-23 22:29:11 följande:
    ja jag kan inte riktigt relatera iom att vi sa upp bekantskapen med kära lilla svärmor förra sommaren...men fy sjutton vad arg jag hade blivit!! Och stackars bebisen som var ledsen och hungrig....allt för att svärmor skulle "hjälpa till" med att sluta amma...*suck* Över allt hör man att folk ur våra föräldrars generation tycker vår generation skämmer bort våra barn....men att bära dem, med att inte låta dem skrika sig till sömns, med att amma länge osv....
    Jag har ingen svärmor då hon gick bort för drygt tre år sedan så det är svårt att sätta sig in i, framförallt när man inte har egna barn.

Det är just hennes attityd som stör mig, alla gör misstag men detta var planerat. Hon vill "hjälpa till" med att få barnet att sluta amma. Herregud barnet är bara 5 månader. Hon lämnade medvetet telefonen hemma för att inte kunna nås och hade tom köpt barnmat i förväg. Sedan är hon förvånad över att barnet inte ville äta. Hon har inte heller funderat på mamman som kanske får ont i sina bröst då hon inte kunnat amma helt plötsligt.

Sedan ytterligare en grej. Har hon inte tänkt på att föräldrarna kanske ville vara de som först introducerade puréer till barnet, det är ju också en grej man vill uppleva och komma ihåg. Det är en upplevelse vid första barnet. 

Sedan blir man alltid förvånade över folk här på fl som bara måste säga emot alla andra och som dessutom inte har några argument ändå konstant måste säga tvärtom.
  • Frila2

Fröken: Usch, vad jobbigt. Inte kul att få veta sånt. Mitt ex ska ju f.ö bli pappa vilken dag som helst, hans sambo kommer bli igångsatt senast på onsdag. Men der är ju lite annorlunda eftersom vi fortfarande pratar med varandra då och då.

• Frila2

Ja, visst har det skett framsteg. Även min sambo sa om fem år, sedan tre år, sedan två år och nu är det januari som gäller. Men jag fyller ju år i oktober och tänkte att jag ska göra som ni andra och önska mig en bebis

• Frila2

Man kanske borde köpa ÄL-test och börja knapra vitaminer nu. ÄL-test har jag tänkt köpa för att se att det fungerar. 

• Frila2
    Fröken85 skrev 2007-04-23 23:28:14 följande:
    frila: Känns som om det kunde varit jag som skrivit dina sista inlägg... tror våra hjärnor börjar bli synkade...
    Hänger vi för mycket i syltfisk-tråden kanske   
  • Frila2

Jag är också vaken. Har suttit och läst i en tråd "värsta sexet" Riktigt kul att läsa även om det ibland varit lite synd om killarna - det är ju nästan bara tjejer som skrivit.

• Frila2

Sover din katt nu, Thulan? Mina är helt vilda och springer runt och busar.

• Frila2

Ja ofta brukar katterna sova vid denna tiden och sedan vakna igen vid 02 men inte idag av någon anledning.

Svar på tråden SYLTFISK