Yoyna skrev 2007-04-28 22:02:35 följande:
Alltid tråkigt med trångsynta människor, snåla kommuner och tröga biståndshandläggare som tänker mest på ekonomin...! Hoppas det ordnar sig för din syster! Bor hon hemma nu? Har han något avlastningsboende?Mottagning vore guld! Jag är oxå sugen på nytt jobb, såg ett häromdagen som jag var sååå sugen på att söka. BB/eftervård, de sökte ssk med barnmorskedrömmar. Det ÄR ju jag! Om jag inte kommer in på min utbildning till hösten tror jag att jag ska kolla runt lite efter alternativ faktist.Att inte jobba natt när du blir gravid tycker jag låter klokt, onödigt att göra nått som inte känns helt okej.
Tyvärr har min syster inte haft en regelbundet korttidsavlastning på många år. Det som hon hade och trivdes med lades ner då de tyckte att en ensam pojke med två assistenter behövde fyran med handikappanpassad toa bättre en en ledare och fyra tjejer varav en i rullstol. De tyckte att dessa tjejer skulle ha en tre utan handikappanpassad toa istället. Tjejen i rullstol skulle helt enkelt inte gå på toa på helgerna. De insåg sitt misstag och la ner alltihop i stället. Nu har hon avlastning en helg per månad ungefär förrutom dec-mars då det inte är någonting.
Hon bor hemma fortfarande, hon är nu 27 - snart 28 år och har velat flytta sedan drygt 5 år tillbaka. Hoppas verkligen att de kan skaka fram ett boende snart, som faktiskt är anpassat till hennes problematik. De har erbjudit boenden under de 7 åren hon varit i kö men ingenting av dessa har varit ok för henne. Hon behöver mycket socialt liv runt sig och är mycket flickig. Gillar rosa och glitter och klarar inte ljud och förändringar (typiskt autistisk). Kommunen tycker att hon ska bo ihop med antingen medelålders män eller döv-stumma eller aggressiva och/eller skrikande personer etc. Det har helt enkelt inte funnits någon möjlighet annat än att tacka nej tidigare. Nej, nu hoppas vi att det ordnar sig för det är inte lätt att ha småbarn i 28 år i sträck.
BB/eftervård men bm-drömmar! Skojar du? Vill flytta till sthlm. Det hade varit skoj. Man kanske ska plugga till BM och jobba på ungdomsmottagning? *drömmer*