• Frila2

SYLTFISK

Funderade på om jag skulle se den nya serien men det blev inte så
    Sambon jobbar som habliteringspersonal på ett gruppboende, vilket innebär varannan helg. Jag gör två av fem helger så vissa månader har vi samma helger men inte nu.
    Är sin sambon också ssk?

• Frila2

Ja ok, HIA verkar spännande men ambulansen måste vara jätteskoj. Hoppas att han kommer in. Det är klart, när man har barn så blir det ju svårt att jobba samma helger. Finns det speciellt dagis då eller måste man ha tur och ha mormor/farmor i samma stad? 

• Frila2

JA, det var ju bra. Mina föräldrar bor nära oss men mamma jobbar jämt, är hon hemma så jobbar hon då också och pappa, ja han kanske kan passa en liten. Han är nog bra med barn, kanske inte spändbarn men med lite äldre. G:s pappa och fru bor i linköping så det är lite långt att åka dit på helgerna 

Borde ju finnas sådan barnomsorg här i gbg tycker jag.

• Frila2

Det är säkert så, hon kommer inte kunna låta bli och därför lägga undan jobbet. Problemet är att hon då kommer få det ännu jävligare senare. Hon gör just nu 3 personers jobb och utöver det är hos vise ordförande i en riksförening. Och utöver allt det så måste hon gång på gång kämpa för min systers rättigheter gentemot kommunen. Min syster har autism och har väntat på ett boende i 7 år nu så det är mycket kämpande med det också.

Hoppas att man träffar någon med barn som kan ställa upp ibland när barnet är lite större. har tyvärr ingen familj utöver mina föräldrar som kan hjälpa till och sambon är ju inte här irfån så de flesta av hans kompisar bor inte i samma stad. Men det får ordna sig sedan. Kanske får börja jobba på en 5 dygnsavdelning eller en mottagning sedan istället.

• Frila2

Åh, vad kul med en sådan gemenskap. Hoppas, hoppas att det blir så. Det är det ju redan här till viss del - förrutom att jag inte är gravid och ni inte bor i gbg