Inlägg från: Fröken85 |Visa alla inlägg
  • Fröken85

SYLTFISK

Jag ville ju egentligen ha en brun fåtölj, men eftersom det får bli billigast möjliga så blev det en vit. Men det är ett tvättbart tyg som man lätt tar på/av och sen hade jag tänkt köpa en brun filt och ha över fåtöljen istället. Så den blir ju som brun då nästan....

Jag har ju ganska dåligt med kort på mig oxå. Iallafall på den här datorn. Det senaste jag hittade var från 2004. Annars var det bara massa hundar på alla kort 'haha'... Hittade inte kortn på sambons dator, me han får väl hjälpa mig imorgon.

När vi pratade om renoveringen sist så blev vi så osams, eftersom vi båda insåg att vi inte kommer att ha råd. Och jag vill lixom inte flytta in i min särmors hus och bo "i deras hus" utan jag vill att det ska bli vårt. Så nu har jag gjort upp en liten plan med en del budgetrenoveringar, så vi iallafall får det lite eget. Sen gör vi om vardagsrum/kök/badrum ordentligt när jag gått ut skolan och fått jobb. Det får väl se ut som kom-å-hjälp några år. Huvudsaken är ju att vi får flytta till huset.... Men idag landade notan på 75000. Inte så farligt alls. Sist blev det 200000... SÅ jag har bantat budgeten rejäljt...

• Fröken85

nu måste jag verkligen sova.. nattinatti frila!

• Fröken85

Frila: Ja en vit nerspydd gåtölj är väl inte så kul..*ler*... Men med en fin filt blir det bra! Vi väntar på fina kort på dig då!

Cia: Idag blir det plugg för min del. Tänkte jag skulle göra min mini-renovering av hallen ikväll oxå.

• Fröken85

Sus: Jag har köpt ett avlastningsbord och speglar och så ska jag göra en stor tavla av tyg över det lilla bordet, och köpa lite ljuslyktor som hänger. Jag får väl se om det blir bra. Lägger in bilder när det är klart! Hoppas oxå att du mår bättre snart. Inte kul att må så illa!

Lusse: Ja vi har svarta hundar ch svart soffa. Det är oxå rätt praktiskt faktiskt. Särskilt eftersom de gärna rullar sig i lera å så...*ler*...  Hade vi haft vit soffa hade vi fått tvätta dagligen... Men en vit amningsfåtölj blir det sen iallafall! *längtar*

• Fröken85

Cia: Alltid lika skönt när man är klar... Då tycker jag man ska få unna sig något fint!

Själv sitter jag och pluggar nu. Har en inlämningsuppgift som ska in imorgon (började idag, alltid ute i lika god tid). Men det går rätt bra faktiskt.Flört

Bakade en sockerkaka innan och nu när sambon kommer hem ska vi ta en fika. Sen åker han iväg igen och jag får väl återgå till pluggandet!

Så jag kommer nog sitta här ikväll. Blir nog ingen mini-renovering idag... Ledsen

• Fröken85

SUs: Jag ska skriva om hur man kna jobba med litteratur i skolan. Och detta utifrån en viss ungdomsbok. men jag är nästan klar nu, så det har gått ganska fort iallafall!

• Fröken85

Lusse: Jaha, ännu ett vardagsbråk... De har man till och från hela tiden tycker jag. Jag tycker inte att du överreagerar faktiskt. Vem som drar in mest pengar tycker jag är helt orelevant i diskussionen. Jag hade sagt "om vi hjälps åt att göra detta så går det fortare så får vi lite tid att spendera ihop innan du åker till jobbet, men om du hellre vill ha en sur sambo som städar fram tills dess, så FINE!!!" Så hade jag sagt!!!

Jag kan ju tillägga att jag har gjort ett scehma här hemma som vi följer nu. Det gäller matlagning och städning å så. Har funkat en vecka nu och hoppas att det ska funka i fortsättningen oxå. Så ska vi väl förhoppningsvis slippa alla dessa hushållsgräl!!!

Cia: Såg ett program innan där en tjej lagade middag på 7 minuter. Jag ska laga detta ikväll (även om det kommer ta mer än 7 minuter för mig *ler*):
    1. Ta kycklingfiléer, krydda med salt, peppar och balsamico & och stek dem.
    2. Rör i lite smör och mjöl i pannan när de är stekta och häll i lite buljon. Sen en skvätt grädde så det blir en sås. Ta av pannan och rör i en matsked pesto.
    3. Servera kyckling + sås med en grönsallad. (går ju göra ris eller något oxå om man vill)

Tycker det verkade jättegott!!!

• Fröken85

Skrutt: tyvärr är jag inget piggare. Förkylningen verkar bara bli värre och värre... SURT...
    Jag troro man måste ha plus för att välja vem som ska få se bilderna. Men det skulle va kul å se hur du ser ut ju!

Lusse: Ja tyvärr är ju fina Dikstad borta och jag gillande inte Lekvik heller. Så här kommer det nog bli den vita (inte Hensvik, den andra, kommer inte på vad den heter). Vit säng till turkos fondvägg... Fiiint!!!
     Näe du, det verkar som de flesta är sjuka... iallafall jag!

Idag har jag för en gångs skull pluggat mer än jag hade bestämt att jag skulle göra....*stolt... Det brukar på något sätt alltid bli mindre än bestämt. SÅ imorgon kanjag ta det ganska lugnt!!!

• Fröken85

Tänkte bara påpeka vad jag läste i en annan tråd:

Flera BM rekommenderr att man låter kroppen komma igång efter p-piller innan man startar verkstan, eftersom det har visat sig att mf är vanligare bland de som blev gravida direkt efter stopp. Man ska alltså invänta en mens och skydda sig innan den, sen kan man köra på!!!

• Fröken85

Skrutt: Tror det va 50 kr / 3 månader, 20 kr/månad eller nåt sånt. Kolla på mina sidor så står edt där"

Svar på tråden SYLTFISK