• Frila2

SYLTFISK

Hej alla syltfiskar.
    Har precis gått upp och har hängt lite tvätt och ska äta nu. Framför FL. Beroende, jag? neehh...

Fröken: det lät ju inte alls skoj. Bra att du ska vara hemma från jobbet så du kan kurera dig lite.

Usch, tandläkaren *ryser* Hoppas att det gick bra. Nej, tandställning på bröllopet är väl ingen höjdare.

Cia: risken (chansen) är väldigt liten men helt uteslutet är det ju inte. Om du inte har testat ÄL så finns ju chansen att hela cykeln var lite förskjuten och att du därför hade äl senare än var du trott. Men chansen är vääldigt liten.

• Frila2

Men det är inte lätt. Även om du intalar sig själv att mensen kommer så kommer ditt undermedvetna hoppas. Vilket egentligen är lite synd eftersom besvikelsen blir så stor när/(om?) mensen kommer sedan.

• Frila2

Oj, ska du testa imorgon? Det har ju gått fort. Kanske inte för dig men för mig

• Frila2
    Cia80 skrev 2007-05-28 17:42:22 följande:
    Frila,Nä, men mensen kommer väl imorgon som ett brev på posten.Gått fort?
    Ja, det har gått fort sedan vi började granska alla dina symtom Har du tänkt testa om mensen är sen?
  • Frila2
    Cia80 skrev 2007-05-28 18:09:43 följande:
    Frila,Tänkte att jag skulle försöka hålla mig till lördag om mensen inte dyker upp innan dess.
    Ok, håll oss uppdaterade  Skulle du jobba natt i natt?
  • Frila2

Hejsan syltfiskarna.

Vad spännande Yoyna. Hoppas att det blir en bebbe i morgon. Har inga fadderbarn. Ingen av mina närmre kompisar har barn ännu och kommer nog inte få inom de närmsta åren. 

• Frila2

Fröken: Vi köpte ringar i guld men de billigaste eftersom vi knappt hade råd egentligen men nu ångrar jag att vi köpte så tunna ringar. Skulle vilja ha lite tjockare så jag funderar på samma sak, att köpa helt nya sedan innan vigseln.

• Frila2

Bra att ni håller med. Då har jag mer att bygga på när jag pratar med G om det

Det verkar sig som om det ordnar sig med katterna när vi reser i sommar. Alla kattpensionat var fullbokade så det blev lite nervöst men G lillasyster som är 20 år kommer till oss och kommer bo i vår lgh under den veckan. Hon får lite semester och ser en annan stad och vi får kattvakt. Perfekt.

• Frila2

Skrutt: Vi ska åka 4 augusti. Så nu håller jag på och letar sommarkläder och badkläder. Brukar inte bada så jag har ingenting att ta på mig på semestern. Shoppa!

Cia: förstår att det är spännande. Det tycker jag också Berätta så fort som det känns något konstigt eller så.

• Frila2
    Thulan skrev 2007-05-29 15:58:16 följande:
    Hello girls!Vad har ni för er? Börjar bli lite nervös nu inför gynbesöket imorgon, tycker att det är lite obehagligt. Är så rädd för att gynekologen ska upptäcka något fel, eller ännu värre, att han inte ha något svar på varför jag inte har ÄL. Jag har lovat mig själv att jag inte ska fega ur utan att jag ska kräva en utredning, vill ju verkligen veta varför min kropp inte fungerar. Hoppas att ni har en toppendag!
    Låter inte kul. Förstår känslan. Man vill ju veta vad som är fel men samtidigt vill man inte veta att någonting är fel.  Kräv utredning om de inte hittar någonting direkt. 

Här pratar vi så mycket om barn, symtom, äl och BIM mm och tänker inte på att alla inte har samma förutsättningar. Håller mina tummar för att de hittar varför du inte har ÄL och att anledningen är lätt att åtgärda. Själv har jag gjort ett DNA-test och varit på samtal med en professor i barnneuropsykiatri för att se om jag överhuvudtaget ska våga skaffa barn. Folk tror på något sätt att barn bara "blir till" utan att ens fundera på om man inte kanske kan få barn.  
Svar på tråden SYLTFISK