• Frila2

SYLTFISK

enlitenbitkaka skrev 2007-06-06 19:53:21 följande:
    Hej tjejer! Är hos pappa och slappar och grillar medan F är hemma och är vovvevakt Gör ni i solskenet?Måste rådfråga er....känner mig som världens sämsta flickvän! Har slarvat till det med mina piller, INTE medvetet!!!! Är på den första veckan i en ny karta och tog mitt sista piller i förrgår, glömde att ta det igår kväll....sen hade vi sex igår och nu sitter jag här hos pappa med panik för att jag missat ett piller. Vill slänga i mig hela kartan i ren panik men den är ju hemma!!!! Säg att det inte finns någon chans!! Sorry för det långa utlägget, men jag har verkligen panik....
    Hmm, på ett sätt så är väl risken ganska liten eftersom du bara missat ett piller och samtidigt om detta är första veckan i en ny karta innebär det väl att du precis haft mens. Du har ju inte ägglossning när du äter p-piller och risken är ju att ägglossningen kommer igång nu. Men spontant tänker jag ju att det tar några dagar för ett ägg att släppa och vandra ner och spermier lever i kroppen max 5 dygn. Risken borde därför vara liten men ändå existerande. För att vara helt 100 % säker kanske du bör gå till apoteket imorgon och köpa dagen-efter-piller. Det kan man ju ta inom 72 h.

Annars verkar det som om du har en trevlig kväll. Själv gör jag ingenting, har satt igång var golvfläkt för att försöka få ner temperaturen lite.Ska kolla på Greys sedan och kanske någon mer serie. Sambon gick precis till jobbet, trots en infektion i tandköttet och 38° feber. Lite panodil så blir det nog bra.
  • Frila2

Hade planerat att sitta vid FL hela kvällen men FL segar sig så mycket att jag inte orkar. Blir galen när det är så långsamt.
    Någon som vet varför det rä så segt? Nu har det varit såhär i flera dagar.

Godnatt syltfiskarna, hörs en annan dag
    kramar

• Frila2

Vad duktig du är Thulan. När det är så här varm vill jag helst inte gå ut alls. Tycker inte om värme, älskar hösten och vintern.
    Just nu har vi 27° inne och ute på balkongen är det runt 35° och solen kommer ligga på där till kl 21 ungefär. Vår markis är trasig och kan inte användas, annars hade temperaturen nog gått ner till kanske 28° där ute. Ring runt hela eftermiddagen till företag som monterar markiser, ingen har tid förrän augusti. Det kommer bli en outhärdlig sommar *suck*

Jag skickade in mina papper till CSN i samband med antagningsbeskedet och jag fick pengarna samtidigt som alla andra på hösten.

• Frila2

Lusse: vi ska äta samma sak idag då Min absoluta favoritmat på sommaren - färskpotatis och gräddfil.

Ang klädstil så finns det ju inte så mycket att välja på med en jättemage, såg iof riktigt fina mammaklänningar (kommer inte ihåg var) så det är perfekt om man är stoor på sommaren. På höst och vinter blir det väl enkelt, mammabyxor (jeans) och tröjor. Mao samma stil som nu. Det är väl svårare om man nu har annan stil är det klassiska jeans och top. Det svåra är nog att inte förfalla till mukisbyxor och stor t-shirt efter förlossningen. Sömnbristen kommer nog ta ut sin rätt tillslut.

Cia: jag har gjort precis samma grej. Kommenterade att en skådi blivit så gammal och så var han ett pat år yngre än min 31-åriga sambo

• Frila2

Godnatt skrutt!

Är väl vara jag som sitter vaken hela natten som vanligt
    Nu har ju FL funkat hela dagen, undra vad som var fel. Skrev ett mail och frågade igår men inte fått något svar. Då kanske syltfiskarna börja hänga i tråden igen. Långsamt FL + jättevarmt och fint väder var helt enkelt inte en bra kombination

• Frila2

Hej på er. Hoppas att alla har haft det bra i helgen.  Själv har jag inte gjort någonting mer än att jobba och sova. Så fruktansvärt varmt, har 30 grader i sovrummet, inte ens fläkten har gjort det uthärdligt.

Sitter på jobbet nu och har haft massor att göra. Har knappt suttit någonting hittills och har jobbat i 4½ timmar redan. "Bara" 5½ h kvar. Sedan är jag ledig till onsdag.

Bebislängtan finns här men samtidigt kommer massa tvivel. Är det rätt i tiden? Behöver vi vara ett "par" längre än de 4½ åren vi varit tillsammans? Är vi färdiga med innan-barn-livet? Att kunna åka iväg när man vill utan att behöva fundera på barnanpassade resor, barnvakt etc. Vi måste flytta till en större lägenhet innan barn - har vi råd att köpa något större? Kommer sambon att ha jobb efter sommaren? Mycket att fundera på. Ibland kanske det hade varit bra att vara lite mer spontan. Men imorgon kanske jag är övertygad igen och utan tvivel.

• Frila2

Fi: Fint hus, förstår att du vill flytta dit. Det verkar som om ni verkligen har pranerat. Känns det bra att veta att ni kommer bo i Sverige igen ganska snart?

Jag är väl den som bidragit till mycket tvekan här men det är väl så, det går i perioder. Det är ju inte ett litet steg att skaffa barn så jag tror en viss tvekan kan vara bra. Jag är väldigt nöjd med mitt liv som det är. Inser att det kommer bli väldigt stora förändringar och funderar på om jag är redo att lämna detta livet redan. Att lägga all tid och allt engagemang på någon annan är sambon och mig. Sedan tror jag att få barn kommer bli det mest underbara man kan uppleva. Samtidigt är jag bara 23 så jag har ju många år på mig. Samtidigt som jag alltid velat bli en ung mamma. Usch, mycket funderingar och känslor på en gång. Nu ska jag inte förpesta tråden mer idag

Imorgon ska jag gå till stan och gå en promenad med en tjej som jag träffat på ett annat forum. Första gången vi ses så det ska bli lite kul.

En kille från ett markisföretag ska komma och kolla på vår föredetta markis som vi har på balkongen och sedan ge ett kostnadsförslag på hur mycket det kommer gå på att köpa och montera en ny markis. Hoppas att det inte blir alldeles för mycket.

Sedan ska jag gå till bilskolan och skriva in mig. Ångest! Har inte berättat det för varken sambon eller någon annan. Ni syltfiskar och min mamma är de enda som vet att jag öht planerar att börjar köra. Är skitnervös rent ut sagt. Ska kolla mina ögon också. Sitter hela tiden och hoppas att någonting ska komma ivägen så jag slipper gå dit och slipper börja köra. 

Nu ska jag hoppa in i duschen. Hörs kanske senare. 
    kram  

• Frila2
    Thulan skrev 2007-06-11 21:43:22 följande:
    Här är en till som är inne i en period av tvekan. Jag känner lite som du frila, vet inte om jag är redo att lämna detta liv som jag lever nu. Förändringarna blir ju väldigt stora och det är ju så definitivt. Väldigt många planer går åt skogen, planer som jag dock inte vet om jag någonsin skulle våga genomföra ändå, men möjligheten försvinner ju helt om jag får barn. Dessutom så har jag ju en lång utbildning framför mig, tanken är ju att jag ska få barn efter år 2 och sen vara ledig, men då får jag inte läsa sista året med mina klasskamrater som jag har lärt känna och som jag förhoppningsvis trivs med och inte heller kan jag åka iväg och studera utomlands sista året. Som om inte det vore nog så blir jag ibland rädd för att förhållandet inte ska hålla. Har i hela mitt liv längtat efter kärnfamiljen som jag själv saknat och det skulle vara ett så stort misslyckande för mig om jag inte lyckas hålla ihop med barnets far. Frila: Jag skrev in mig på körskolan förra veckan och det är bara min mamma och min sambo som vet om det eftersom det är dem som ska gå handledarkurs med mig. Jag säger som du, ÅNGEST! Usch, jag är livrädd. Har tänkt att försöka få in ansökan om körkortillstånd i veckan för mitt förra har gått ut, men först måste jag göra synundersökningen och det gillar jag inte. Ska du gå teorikurs eller ska du plugga hemifrån? Har du tänkt att få körkortet innan sommaren är slut eller ska du ta det i lugnare tempo?
    Skönt att det är fler än jag som känner så här.

Kul att du också ska ta körkort. Jag har ingen aning om hur jag ska göra med teorin. Harinte kommit så långt. Jag kom på förra veckan att nu är det dags att ta det där jäkla körkortet så jag har inte funderat på mycket. Hur ska du göra med teorin?
    Jag har inte tänkt stressa fram utan kommer antagligen inte börja köra förrän under/efter sommaren. Har ingen möjlighet nu när jag jobbar natt. kan inte planera någonting varken dag innan eller dagen efter ett pass pga sömnen vilket innebär att jag inte kan planera så mycket alls. Dessutom är jag inte ledig på samma regelbundna sätt som många andra, jobbar ju varannan helg och då blir det olika lediga dagar varje vecka.
    Ska iväg och göra synundersökningen imorgon och prata lite med de på skolan, får se hur jag gör nu.
  • Frila2

Thulan: Ok så du har gjort detta tidigare. Jag har aldrig läst teorin tidigare och faktiskt aldrig kört. Tänker köra på bilskola faktiskt, mamma betalar Får se om jag kommer köra med föräldrarna senare.
    Vi får peppa varandra, skönt att du också ska ta det lungt. Ska passa på at löpa en teoribook imorgon.

Svar på tråden SYLTFISK