Inlägg från: susannapanna |Visa alla inlägg
  • susannapanna

Godmorgon alla nattugglor :-P Hihi. Jag ska strax äta frukost (mannagrynsgröt...bebismat?) och sedan ska jag ut i solen på promenad. Igår brände jag benen lite i solgasset så det blir till att sola sakta idag....

vad händer hos er?

• susannapanna

Åh! Vänerna är fin, den med! När jag var liten var vi jämt i Arvika och badade i Glafsfjorden... den sitter ihop med Vänern, tror jag.

Jag önskar jag hade bil så jag kunde fara ut till skärgården här i Sthlm. Men men. Snart så ska vi på semester till Daniels föräldrar, som driver lantbruk på en ö. Då blir det båtliv så det räcker och blir över, hihi!

• susannapanna

Åh, Dawsons creek! Älskade det när jag gick i högstadiet. Jag tyckte alltid Jen var den snyggaste, trots att jag inte är gay. Menmen.

• susannapanna

Jag tycker definitivt att man blir lite mer kär på sommaren och våren! (även om hösten oxå kanvar mysig). Man har på sig tunnare kläder och hela stämningen blir lite hippie! hhaha

• susannapanna

Hej hopp! Jag har sprungit på stan idag och köpt sommarsandaler, bikini och capribyxor. Känns trevligt. Laddad för värmebölja!

Fast bikinishopping är inget jag roas av... man känner sig som en polkagrismask. Vit mask = försommarens trauma (ingen solbränna). Röda ränder = att ta på/av bikinis sliter hårt på överkroppens hud!

• susannapanna

Hej syltisar!!!

Idag har jag sommarklippt mig och gjort slingor..sköönt! Plus att jag råkade ut för elaka SL: stillastående fullproppad ashett pendeltåg fast i en timme mellan två stationer. Suck för nedrivna kontaktledningar!

Kommer ni byta stil när ni börjar med mammakläder? Min sambo säger att jag borde ha hängselbyxor. Det är verkligen inte min stil nu.... men man kanske ändrar smak i och med graviditeten?

• susannapanna

Godmorgon alla Syltfiskar!

Imorse vinkade jag av min sambo vid tåget då han skulle till sin brors studentfirande. Det dröjer en hel vecka innan jag får se honom igen! Snyft, snyft.

Några tips på roliga sysselsättningar nu när man är home alone i huvudstaden sex-sju dagar?

Asså, guuuuuud vad varmt det är ute, förresten!

• susannapanna

Skrutt83: Jag äter oxå Yasmin. De funkar dock bra för mig än så länge... Dessutom ökar alla p-piller risken för blodproppar. Det ökar risken för bröstcancer oxå, men det är ju inte alla som får det heller. Jag tror inte man ska oroa sig för det. Men visst ska det bli spännande när man slutar!

• susannapanna

Cia80: Hoppas din sambo tar sig i kragen och inser hur spännande det kommer bli!

Min sambo är nästan för sugen, hihi!

• susannapanna

Ja, man kan väl aldrig innan veta vad bebis kommer kosta... kan ju tillkomma en massa oväntat som allergier eller så. Men som jag frågat i en annan tråd, så kan bara ens egna preferenser avgöra om man har råd. Kanske känner man sig tvingad att ha nya prylar till första barnet? Eller skulle man aldrig kunna tänka sig att ge upp sin egna personliga utgifter som shopping och frisören? Då skjuter såklart budgeten i höjden. Inkomsten påverkar ju såklart oxå, men inte lika mkt som utgifterna....

Lusse: billigare boende?

• susannapanna

Vad ska ni annars ha för er idag, kompisar?

Jag har tvättstugan på morgonen för att sedan fara och träna i skogen på em och ta en drink på kvällen med några vänner.

Jag fick tillbaka min tenta i MolekylärMedicin här alldeles igår oxå - hurra, den gick bra!

Alla ni andra här inne som haft tenta nyligen: hur har det gått för er? Hoppas, hoppas.

Svar på tråden SYLTFISK