Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Yoyna skrev 2007-06-29 23:22:04 följande:
    Hej tjejer!Idag har jag inte hållt mig till diet, har varit å hälsat på kompisar i Västerås (tittade efter dig Thulan!) . Blev både lunch å middag med vanlig mat, pluss godis. Så jag kan lätt säga att jag fått tillräckligt med energi för en vecka till med naturdiet! Vilka konstiga test du måste fått tag i Cia, det låter otroligt märkligt!!! Testa en annan sort imorn! Håller tummarna!Ah, oskyddat lusse!? Då är det nog snart dax för test för dig med! Presens: Tror du att en mamma innerst inne någonsin ger upp hoppet om barnbarn? Det tror nog inte jag! Din mamma hoppas säkert! Å va glad hon kommer bli när ni renoverat färdigt!
    Vem sjutton har hållit sig till diet idag??? Not me Hårda tag till veckan.... Nej inget test för mig; har troligtvis ÄL nästa vecka föst
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Wooooohhoooooo!!!!! Bilen ÄR såld! Två stycken kikade på den idag...den ena budade 22k den andra 23k så jag sålde den för 23k!!!!! Inga jättesummor men ni anar inte vad jag är glad över att äntligen få den såld.....!!

• enlitenbitkaka

Frila:
    Tack....vi är nöjda med det vi fick! Ang chansen att bli gravid ligger den på ca. 26% om man har sex EXAKT på ÄL....så chansen är inte så stor nej.

Och BMI....vägde mig förut.....chock! 76 kilo.....Förvånad Ett BMI på 28.6...knatar allt närmare "fetman" men ändå har jag "bara" storlek 42 på byxor, 31 på jeans och 38/40 uptill...känner mig inte såååå stor.... Blir att hårdköra på shake och gym nästa vecka!

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-30 19:14:25 följande:
    Ok, 26 %. Tack till oraklet. Ska använda dig varje gång jag undrar någonting om graviditet och sånt Det är precis det jag menar med BMI. Ok, BMI 28,6 är inte helt långt bort från fetma men om du samtidigt har 42 på byxor och 38/40 på toppar så borde du själv inse att du är långt ifrån fet. Själv har jag 44/46 uptill och 46/48 (oftast 48) på byxor. Då räknas man som fet eftersom det innebär XL. Grejen är att hårdköra på gym ger dig muskler vilket väger mer än fett så om du hårdtränar så finns risken att du helt plötsligt väger lite mer. Och då är det inte fett.
    Ja jag har koll på det mest efsm som jag försökte lära sambon om ÄL osv. Han trodde vi typ kunde sluta med pillrena, ha sex och bli gravid direkt

Jo jag inser också att jag inte har fetma...men jag har ganska tunn benstomme så mycket av vikten är faktiskt fett som sitter runt mage och lår. Gropar och celluliter... Jagar inte efter ett perfekt BMI...men efsm jag fuskat grymt mycket denna veckan och ätit onyttigt +  slarvat med träningen så vet jag att de extrakilon INTE är muskler

Har du för planer idag då?
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-30 19:25:58 följande:
    Haha, jag det är inte alltid så lätt för killarna att hänga med. Här hemma är det numera så att sambon tar min kalender (där jag prickar för mensen första dag) och räknar själv ut att nu är det är med eller utan kondom som gäller Ja, ok du vet du ju att det är inte muskler men håll med om att du omöjligt kan vara överviktig. Mina planer för dagen är helt enkelt att klä på mig och åka till jobbet. Sitter fortfarande i nattlinne men har vara varit vaken i tre timmar. I helgen är vi två ssk istället för en för det är så tungt nu på sommaren. Vi har 15 platser men 20 patienter varav en är riktigt dålig och borde ligga på intensivvården men det finns inga platser. Jag och den andra ssk delade upp patienterna så att hon tog den dåliga patienten och jag tog de andra 19. Vi hade underfär lika mycket båda. Vi gör nog något liknande inatt om patienten fortfarande är så risig. Vad har du tänkt göra i helgen?
    Ja just nu har han noll koll....kör på utan kondom - jag får påminna honom Tror inte att han fattat än.

Överviktig och överviktig....bred över rumpan, gropar i låren, valkar på magen....är inte smal iaf Men tror det här är min vikt eg....pendlar upp och ner med stannar alltid vid den här vikten, aldrig över.... Är nöjd eg, vill bara bli mer fast över magen.

OJ, låter som att ni har fullt upp! Och sen en IVA-patient också... Jobbade du på en vanlig vårdavd. eller någon specialenhet? Trivs du med ditt jobb?

Resten av helgen blir lugn. Skulle eg. hem till uppfödaren imorgon men detgår inte utan bil Får vahemma..
  • enlitenbitkaka

Ja men det e typiskt killar....skaka på kallingarna så blir det ju bäse Ja jag e ju naturligt kurvig med bröst, rumpa och markerkad midja....vill dock ha en mindre size av allt Jag slutade jämföra mig med andra för läääänge sedan, så skulle jag aldrig gå ner överflödskilona så skulle jag inte sörja det heller!

usch får rysningar....mormor hade livmoderscancer men överlevde. Sen slog det till igen och då orkade inte hennes kropp längre. Då låg hon på en avledning och bara väntade typ... Farmor dog i lungcancer komb. med annat... Farfar hade kol och lungcancer. 
    Är det inte jobbigt att se så mycket sorg och sjukdom?

Ja ska vila upp mig inför nästa vecka då jag ska jobbar fem dagar.....inte van

• enlitenbitkaka
    Elessario skrev 2007-06-30 19:51:27 följande:
    bebisplaner kommer inte bli framskjutna för min del men jag puschar för att sambon ska fria... det behövs endel tjat.. har en taktik som brukar funka, jag tjatar hål i öronen på honom o sedan slutar jag o när han inte tror att jag förväntar mig det slår han till.. gäller väl dock inte detta då han i huvudtaget tycker det är onödigt att gifta sig innan barn..är ni andra gifta eller kanske förlovade?
    Min sambo är tvärt om...han VILL va gift innan barn - men nu får han inte som han vill Är nyförlovade...en vecka idag Lite omvänd psykologi-tendenser där....
  • enlitenbitkaka
    Elessario skrev 2007-06-30 20:24:30 följande:
    haha. grattis till förlovningen! bestämde ni gemensamt eller ..?man får komma på lite knep för sin kille göra det man vill har inte vant mig vid heltidsjobb riktigt än heller. börjar bli bättre tur aatt det det e sommar o ljust annars hade jag inte orkad utanför dörren alls efter jobbet.hoppas din natt blir lugn frila.
    Tack! Sambon friade på min födelsedag och ville att vi skulle göra det på riktigt på midsommar...sen valde vi ut ringar gemensamt! Ska gifta oss på midsommar -09

Nej efsm jag jobbar 17:30-21:00 så har jag ju dagen fri iaf
Svar på tråden SYLTFISK