• Frila2

SYLTFISK

Thulan: Jag var 18 när jag började. Fyllde 19 några månader senare, är oktoberbarn. Var fördig när jag var 21 år.

• Frila2

Vilka fina klänningar!!
    Har ni alla tänkt gifta er i kyrkan? Fi, förstår att du gjorde det. Jag känner inte alls för det, gillar inte att vara i centrum på det sättet och vill hellre gifta mig borgligt och ha en liten fest efter. Bara de allra närmsta. 

Idag är det greys anatomi! Gillar onsdagar.  

• Frila2

Oj, vad ni skriver. Kollat på greys och då har det blivit fyra sidor till helt plötsligt!

Cia: usch, det måste vara jättejobbigt att inte kunna träffas när man vill.

Yoyna: Man kan ju jobba på bb även som sjukskötersk så om det just är BB och inte förlossningen man vill jobba på så behöver man ju inte plugga till BM. Jag fick mitt första jobb som sjuksköterska på BB när jag vet helt nyutexaminerad. Tyvärr jobbade jag aldrig där eftersom jag flyttade till göteborg då istället. 

Jag vill ha ett eller två barn tror jag. Vill nog ha kanske tre år mellan barnen, två blöjbarn kan inte vara enkelt.

Nu har jag nästan bestämt mig för att ta jobbet på grannavdelningen. Har funderat fram och tillbaka och det är fler och tyngre fördelar med det jobbet:
    Bara dag och kvällspass, inga nätter = mer socialt liv, möjlighet att göra någonting efter jobbet, träna, fika, bara umgås.  
    Jobbar endast var sjunde helg istället för varannan eller två av fem. Eftersom sambon jobbar varannan helg så kommer vi träffas mer. 
    Men bara detta att mina kompisar kommer våga ringa till mig, som det är nu så ringer de aldrig eftersom de är oroliga att de ska väcka mig och jag måste alltid ta kontakt. Sedan kan man ju aldrig göra någonting eftersom jag sover hela dagarna.  

• Frila2

Cia: Ja, veckorna går ju fortare om man har något att se fram emot.

Ett tips är väl att låta honom fundera lite utan att prata om det. Låta honom inse att det inte är så farligt att bli vuxen och stadga sig. Men det är en svår gräns. Pratar man för mycket backar de, pratar man för lite så kanske de tror att man "kommit på bättre tankar". Svårt att hålla rätt nivå.

Vi har diskuterat efternamn lite. Vi har ganska så ovanliga efternamn, hans är mer vanligt. Jag vill inte ta hans namn om vi gifter oss och han vill inte ta mitt. Men vi vill ändå ha gemensamt namn. Vi funderar på att ta hans mammas flicknamn men vi har inte kommit så långt i planeringen ännu.

• Frila2

Cia:
    Tar vi hans mammas flicknamn så får vi ett ännu mer ovanligt namn men jag gillar det. Vill inte heta Svensson, Nilsson eller liknande. Dessutom tycker jag att hans mammas namn är väldigt fint. Om jag söker på eniro på mitt efternamn får jag knappt 300 träffar, G.:s efternamn är det 2400 träffar. Om man söker på hans mammas namn är det 29 träffar och om man tar bort dubbletterna blir det 19 st.

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-02 23:27:18 följande:
    Så ni pratar efternamn nu? Ja vi klurar också på det....jag heter Salomonsson och sambon Jönsson. Not so nice. Så vi funderar på att göra ett eget efternamn
    Vi tänker som sagt antagligen ta sambons mammas flicknamn istället för något av våra. Eventuellt har jag kvar mitt också men det tror jag inte. Ska ni göra ett helt nytt eller ta någoting från era släkter? 
  • Frila2

Yoyna: ja, det känns faktiskt väldigt bra nu när jag bestämt mig. Ska inte säga för mycket förresten eftersom jag inte skrivit på ännu, är lite skrockfull.
    Hoppas att du kommer in annars så är ju gyn/bb säker riktigt bra som merit sedan. Du kan ju också känna efter om det är rätt område (vilket det säkert är).

Lusse: Lycka till på provet.

Cia: Eller hur är det svårt att bestämma?. Jag är ju van vid ett ovanligt efternamn så då känns inte ett vanligt efternamn så kul. Som tur är så har vi tid på oss att bestämma efternamn eftersom vi inte kommer gifta oss inom den närmsta framtiden. Jag hade gärna gift mig utan uppståndelsen med fest och grejer.

• Frila2

Presens: ja, det är ju ett ställningstagande att ha samma namn. Man visar att man hör ihop. Ingen behöver fråga om man är sambo eller så utan man förstår direkt att det är ett par. Fast det kanske inte är så enkelt för er? Jag tänkte liksom ur hetro-standard-perspektivet här tyvärr.

• Frila2

Fröken: borde också städa men orkar inte. Tvättar iaf och ska diska strax. Borde damsuga också.

Svar på tråden SYLTFISK