• Jag o mina killar

Jätte spindel

Jag är så less på dessa stora äkliga spindlar som vi har!
    Dom är ju enorma, ngn som vet vad det är för sorts spindel
    Har lite smått spindelfobi, men jag fann mig o la en krona brevid så man ser hur enorm dom är minst en meter mellan ögonen FörvånadFlört

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Jätte spindel
  • Miot

Sånnadär har vi här oxå, jag tror det är sånna som lever i skogen, träskmarker, men jag är inte säker. Jag har oxå ett kort på en spindel nånstans, den var större än en enkrona, skitäcklig.

• Tjej 83

sånna hälsar på min syrra i hennes lägenhet på andra vånigen. o de har ingen skog elelr så i närheten.

men de är dööh äckliga. o de med mini kropp o aslånga ben. *ryyyser*

måste varna igen o igen... men man får ju alltid besök om man skriver inlägg... såå
    ( ja har en STOR jättesöt spindel i mitt galleri.) men kolla itne om ni har fobier.

• garttin80

Den var inget mot dom vi har, men den påminner om en sån, en vanlig källarspindel. Såg en som var lika stor som en cigarett-tändare...

• Jag o mina killar
    Miot

Åh fy f*n dom är grälsiga!!

Och dom är ju så stora..... kryper på hela mig känns det som
  • MrsNelson

vilken liten plutt!
    Min katt brukar äta spindlar som dyker upp här hemma, mycket praktiskt!

• Jag o mina killar
    garttin80 skrev 2007-04-24 11:37:49 följande:
    Den var inget mot dom vi har, men den påminner om en sån, en vanlig källarspindel. Såg en som var lika stor som en cigarett-tändare...
    Blä!!!
    Fy sjotton vad snuskigt, men det är just att dom är så jäkla kompakta hade det varigt en sån där med långa smala ben så gör det mig inte ngt men dom här har ju så "kraftiga" ben
  • Jag o mina killar
    MrsNelson skrev 2007-04-24 11:38:54 följande:
    vilken liten plutt! Min katt brukar äta spindlar som dyker upp här hemma, mycket praktiskt!
    Kan man träna katterna till det
  • MissMys

Åhh fy fan va äcklig!! Jag har värsta spindelfobin, vilken chock när det fanns en bild på den, hihi
    HUA säger jag!

• Prinsessan Zelda

påminner som någong sa om en vanlig källarspindel. De blir väldigt stora (sverigemått räknat). De brukar bygga nätbon i hörn som de sitter och vaktar i. Om man drar handen fram mot boet så ställer de sig ibland på bakbenen i försvarställning. Bits gör de också, men knappast nåt gift

Jag gillar inte de stora spindlarna, men långben och småspindlar får gärna bo här hos oss. de fångar ju andra kryp också.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Tjej 83

men vi har inga sånna i vår källare. aldrig sett.
    men en morgon va de 2 sånna på jobbet, förksola, för någe år sen.
    o en pojke satt o lekte med den ena o hade den i en burk o laga mat på den. usch ahhh...

Svar på tråden Jätte spindel