• Jag o mina killar

Jätte spindel

Jag är så less på dessa stora äkliga spindlar som vi har!
    Dom är ju enorma, ngn som vet vad det är för sorts spindel
    Har lite smått spindelfobi, men jag fann mig o la en krona brevid så man ser hur enorm dom är minst en meter mellan ögonen FörvånadFlört

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Jätte spindel
  • tinis77
    spindel i köket..
    Hittade en söt i köket häromdan, stoppade den i glas så jag kunde ta kort.
  • MrsNelson

ingen aning om vad det kan vara för spindel...

• Prinsessan Zelda
    tinis77 skrev 2007-04-24 12:13:54 följande:
    Miot: Det är en husspindel du hade i badrummet.
    ja, det är en sån som jag kallar källarspindel (tror jag)
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Jag o mina killar
    tinis77 skrev 2007-04-24 12:14:10 följande:
    Precis så där såg den ut på mönstret över ryggen hua!
    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Mailo

Husspindeln är den näst största spindeln i sverige (kärrspindeln e den största) Vi har en del såna nere i källaren. Dom gillar att leva i mörkt och fukt. Vidriga är dom... hade en när vi precis flyttat in som satt på golvlisten i köket, och den va lika hög som listen, de största jag sett i Sverige... fyyy!!!!

• Tussetösen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-24 11:41:58 följande:
    Vår katt äter också spindlar. ser hon en springer hon fram och bara äter upp den.  Sen hittade jag sonen (då runt 1 år) ätandes på en spindel en gång. Såg han åt på nåt och hittade ett spindelben i mungipan på han, ett ganska stort spindelben kan tilläggas, hua.
    HAHA fan va jag hade kräkts om jag hade sett det... men ungar e väll ljuvliga...
  • tinis77
    Tegenaria domestica, husspindel. honan blir 9-10 mm lång, hanen är mindre.
    meta menardi, källaspindel. blir rund 15 mm lång.
  • Mailo

Jaha, då kanske jag missuppfattat. Då är det källarspindlar vi har hemma. Lika äckligt det =)

• tinis77

Sökte lite på google.. Vi har en jordkällare, fast jag har inte sett en enda spindel där. Däremot så har vi ofta husspindlar inne. Jag släpper ut de om jag ser en.. Kärrspindeln är sveriges största spindel, den kan bli mellan 2 och 3 cm lång, 7 om man räknar med benen. De bits dessutom...

• Mica82

iiiiih!!! Fy vilka äckliga bilder!

• bbff

Nä,fy fan vad äckliga dom är!!!
    Hatar spindlar.
    När jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar så fick man gå på spindeljakt varje kväll. Grejen är att jag kunde inte döda dom och ännu mindre plocka upp dom så jag ställde tunga saker på dom ex. tvättmedelspaket, sköljmedel. Som väger lite. Så på morgonen när mamma kom upp så visste hon precis vad som fanns under alla saker som jag placerat ut på golvet...
    En lite rolig anekdot som kanske inte hade så mycket med diskussionen att göra men spindlar iaf...

Svar på tråden Jätte spindel