• pragnent

när började ni gå ner i vikt av amningen?

Är det sant att man börjar gå ner ordentligt i vikt först i 3:e månadens amning? Min våg står still och jag börjar bli otålig. Min bebis är 6 veckor och äter duktigt, men det har ännu inte givit någon större effekt på mina fettdepåer...

• Svar på tråden när började ni gå ner i vikt av amningen?
  • Matillin

jag har ingen aning om det stämmer med 3 månader, men inte för mig ialf.
    Jag gick upp 12 kilo under grav, 2 veckor efter bf vägde jag 10 kilo mindre och efter 5 v 12.
    Nu väger jag 2 kilo mindre än när jag blev gravid, och min tjej är 3 månader men har börjat tänka på vad jag stoppar i mig med.

Våran prinsessa är här
  • Ulrika22

jag gick ner precis 12 kr efter förlossningen, nu har jag ammat i 3 månader och jag har inte gått ner något extra, och jag har väl 10 kg kvar att ta av...
    men jag ser inte amningen som en viktminsknings metod, visserligen tar amningen fler kalorier av kroppen för att  mjölken ska kunna produseras (1500 kalorier om dagen har jag hört, men det kan väl vara ett rön) men nu när jag ammar äter jag detso mer också. Jag kommer väl amma i 3 månader till sen ska jag börja tänka på att gå ner i vikt... 

• Ulrika22

12 kg ska det självklart stå

• Emelie82

Ha, ha gick aldrig ner under amningen Nu 3 månader efter sonen har slutat amma har jag gått ner allt + 2 kg mer. Vet flera som har haft det så och vår teori är att kroppen samlar på sig all mat till amningen

• Emelie82

Förresten.. äter du ordentligt? Om inte kroppen får tillräckligt med mat så går du troligtvis inte ner.

• tjötas

Jag gick inte ner alls under amningen. De första två månaderna gick jag upp några kilo! Nu har jag slutat amma och börjat gå ner i vikt med hjälp av viktväktarna. Verkligen inget som går av sig självt...

• annika46

jag har gått ner de 10 kilo jag gick upp under min graviditet plus 6 kilo till och min son är fyra veckor, så det har gått fort. har inte ändrat något, är tvärtom mer hungrig och äter mer än förr. har säkert med amningen att göra.

• My Baby
    Vår dotter är 2 veckor idag och jag har redan gått ner 15 kilo
    ♥ Felicia 041124 ♥ Izabelle 070417 ♥
  • ArnaMy

Jag gick upp nästan 30 kg med båda barnen. Med fösta rasade kilona ordentlig då jag slutade amma efter ca 3 månader. Min lilla dotter är nu 7 veckor snart och jag har gått ner allt i stort sett, och det bara rasar. Jag tror inte det har med amning att göra, det ska man mog inte förlita sig på som bantlingsmetod. Det är inte mycket man behöver äta för att komma upp i de kcal man förlorar pga amningen. Promenader är perfekt för att gå ner i vikt.

• morre

ämnesomsättningen går snarare ner än upp. men man förbrukar ju mer kalorier om det är det du menar. (kroppen sparar allt till amningen och bränner inget i onödan)
    Jag har knappt gått ner nåt och min dotter är 8 mån. Inte alla som går ner av att amma. O inte hjälper det med att man har ett enormt sötsug och aptit

Svar på tråden när började ni gå ner i vikt av amningen?