Vad har du på Ctrl + V nu?
Hittade en likadan gammal tråd som jag tyckte verkade rolig!
Eller den dödar lite tid iaf
Alltså; vad har du på "ctrl" + "V" just nu?
Hittade en likadan gammal tråd som jag tyckte verkade rolig!
Eller den dödar lite tid iaf
Alltså; vad har du på "ctrl" + "V" just nu?
4754
Har jobbat två nätter på k&b, ett gruppboende för utvecklingsstörda. De bor nio vårdtagare där. Det är ett rätt ok ställe att vara på, speciellt då man jobbar natt och slipper övrig personal.
Men sen är de sådär lagom kul när man får kommentaren ?ska du gå till mamma nu innan hon lämnar dig igen?. Tack, tack så jävla mycket! Ok, det var sagt i skämtsam ton, men endå. De är faktiskt nog svårt för mig att vara ifrån Liv utan sådana kommentarer. Inte fan är de någon som skämtar om att pappan lämnar sitt/sina barn.
Sen får man ju såklart frågan ?men vart har du flickan nu då?? av morgonpersonalen. Den här frågan hade jag ju såklart förstått om det vore en vardag då de flesta arbetar. Men nu var de en söndagsmorgon. Så svaret blev då (med lite frågande blick och rynkade ögonbryn) ?hos sin pappa?. Så får man en lite frågande blick tillbaka och då måste jag tillägga ?de är hos hans mamma, eller alltså i deras hus för de är i stugan. De bor typ 1 min härifrån?. Det verkade vara ett bra svar. Eller så är alla lika falska som vanligt och så kommer resten av personalen få höra om vilken dålig mamma jag är. Men jag orkar egentligen inte bry mig om. Det var ju därför jag valde att jobba natt, för att slippa allt skitsnack. Nå, vi får se hur resten av nätterna går. Mitt ordinarie schema börjar den 25:e. Så från de och enda fram till augusti någon gång får Liv klara sig utan sin mamma. I alla fall under nätterna och under några timmar på morgonen så jag får sova lite också.
På min fritid gillar jag (förutom att vara med min son) att läsa böcker, simma, spela gitarr, lyssna på musik av alla de slag, laga mat, träffa vänner och umgås mm.
Well good folks, that was me!