• Mizzjessica

    Varför?

    Vi var så glada och lyckliga i ett par veckor men lyckan försvann... Fick en mellanblödning och fick göra VUL, vilket visade sig att fostret dött redan i v.7 fast jag skulle vara i v.10... Fruktansvärt, fruktansvärt, så j-a orättvist... Min läkare ville att vi skulle vänta på ett naturligt missfall men ingenting hände på 4 veckor då jag var tvungen att gå och bära på mitt döda barn... Efter 4 veckor fick jag göra en abort och då fastnade rester i min livmodertapp, jag trodde jag skulle dö av smärta... Det fick dra ut med tång... Några dar senare upp till sjukhuset igen p.g.a. blödning som inte slutade att forsa... Visade sig att det fanns kvar rester fortfarande och det kan ta 3-4 veckor till innan allt är som det ska... Ju längre tiden går desto sämre mår man ju... Är så trött på allting... Vill bara läka ihop överallt, både fysiskt och psykiskt, för att vartefter ta nya tag igen! Kommer alltid att älska vår lilla Malte som vi aldrig hann lära känna! Men en vecker dag ses vi, både mamma, pappa och lilla Malte...

  • Svar på tråden Varför?
  • k82

    nää vad hemskt.. det är så läskigt me missfall.. först blir man så glad... och sen så ledsen... men jag har en vän till mig vars barn dog i magen 3dgr innan hon skulle föda.... så en liten tröst de var ju bättre att du fick gå igenom de nu.. o inte i slutet.. men helst vill man ju slippa! kram önskar dig all lycka i framtiden..

  • Ina 67

    Kram i massor
    Vet att man längtar och önskar lika mycket hur långt man än har gått. Man har börjat fundera på hur det ska bli och man vill så gärna ha sitt barn.


    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • marinasmamma

    Styrkekramar till dig! Fick ett missfall i v 13 fast fostret slutat växa i v. 7 för ett par år sedan, förstår att du har många känslor inom dig nu! Men ge inte upp, det kommer ljusare tider... ta den tid ni behöver...

  • Smilla75

    Usch, jag är i en liknande situation. Gjorde abort för 2 veckor sedan. Var i vecka 10 men fostret motsvarade vecka 7 och hjärtat slog för långsamt. Icke livsdugligt. Gjorde medicinsk abort. Nu rester kvar. Skall pröva med Mithergin men det har ännu inte börjat blöda när jag ätit i två dagar så sannolikt måste jag skrapas. Så hemskt, vill också bli gravid genast!

    Jag fick också intrycket att läkarna tyckte jag skulle vänta in ett missfall men det skulle jag aldrig klara. Starkt av dig att kunna existera denna tid. Jag tycker vården, och eftervården för aborterande kvinnor kunde vara bättre. När jag besökte Danderyd igår på efterkontroll så hade de inte ens läst min journal utan trodde att det inte var ett önskat barn. Läkaren var själv gravid och man tyckte hon kunde gjort sig besväret.

  • Mizzjessica

    Smilla 75: Jag gick ju omkring i 4 veckor med det döda fostret men det kom ju aldrig ut något.. Då fick jag ta abortpiller Cytotec vilket slutade med att rester och foster fatsnade i min livmodertapp... Akut till sjukhus... Några dagar efter störtblödde jag igen och hade jätte ont så tebax till sjukhus och då visade det sig att det fanns rester kvar men som akulle kunna komma ut själv... Två dagar efter det återbesök igen och då drog läkaren ut det sista av resterna med tång för det satt precis innanför!!!! Men efter det fick jag methergin att äta och jag tar de sista tabletterna ikväll, har ätit i fem dagar, 6 tabletter om dagen för att livmodern ska dra ihop sig... Hoppas att jag nu blir återställd!! Tack för inlägget. /kram

Svar på tråden Varför?