• Morrizz

Engelska Tråden *** del 6 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsk talande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-28 09:06:08:
    Vi har även en lista där man kan se var vi alla finns, var våra respektive kommer från etc.

Senasta listan för tråden:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m20100254.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***
  • Fjäril

Mrs V: Tänkte fråga eftersom du precis åkt med Ryanair. Är det något som man bör tänka på när man åker med dem? Har de helt tagit bort att man får gå på först med barn på alla flygplatser? Och hade ni några problem att få sitta bredvid varandra? Och fick ni bälte att sätta runt barnet?

Kanske lite "basic" frågor men vi har inte flugit med Oliver förut och ska göra det först i September men vill gärna ha mer info så man vet vad man kan vänta sig.

• Karinski
    Fjril skrev 2007-05-11 22:10:17 följande:
    Mrs V: Tänkte fråga eftersom du precis åkt med Ryanair. Är det något som man bör tänka på när man åker med dem? Har de helt tagit bort att man får gå på först med barn på alla flygplatser? Och hade ni några problem att få sitta bredvid varandra? Och fick ni bälte att sätta runt barnet?Kanske lite "basic" frågor men vi har inte flugit med Oliver förut och ska göra det först i September men vill gärna ha mer info så man vet vad man kan vänta sig.
    Man maste kopa priority card for att fa ga pa forst. Jag vantar alltid till allra sist...Noa sitter ju anda hos mig! Balte har jag alltid fatt.
    Nar jag flog sist hade bara EN foralder kopt priority card sa det fick inte ga ombord som en familj...sa himla lojligt tyckte jag!
  • MRSVi

Fjäril: Vi köpte priority boarding cards, tyckte det var värt utgiften då vi fick ruskigt billiga flighter i övrigt. På vägen hem från Skavsta var det dock jättesvårt att ta sig fram till prioritykön eftersom det var fullt med folk, o vi hade en uppspelt 4åring o en stor vagn. Sen får man ju stå o vänta nedanför planet på att nån ska komma o ta vagnen, så då hinner ju en massa folk gå förbi... Bälte fick vi direkt. O när vi landade på Stansted stog vi vid bagageutlämningen o väntade på vagnen som aldrig kom, fick gå till bagageupplysningen där de talade om att den kunde hämtas på ett annat rullband, men det hade ingen talat om... det verkar vara lite som de känner för, ibland får man vagnen direkt när man stiger av planet, ibland på bagagebandet o nu då denna varianten.
    Jag har personligen inget emot Ryanair, för oss har det funkat bra alla gånger utom en...

• Morrizz

RyanAir är jämfört med SAS väldigt stränga med sina bagageregler. Har man "bokat" 2 väskor á 15kg så får den vikten inte överskridas, även om man totalt inte kommer upp i 30kg. Tycker det är en lite fånig regel, man har ju faktiskt betalat för 30kg bagage...
    Hur som helst fick vi snällt stuva om i våra väskor, då den ena var 18kg och den andra 12kg...suck...
    Som MrsV skriver så är det ju ingen dyr historia att köpa priority boarding, fast det känns himlas segt att behöva köa 2 gånger, dels incheckningen samt köpa dessa förturs biljetter...

• MRSVi

Det gick inte så bra för UK i går, hmm, konstigt... vet inte om nån annan kollade eurovision här, men själv tycker jag nog det är dags att släppa ut Terry Wogan på grönbete.

• Morrizz

Vi försökte hitta BBC1 nätsändning med Terry Wogan, men det verkar som om inte dom sänder den live via nätet. BBC radio sände via webben, men då hade vi ett par minuters fördröjning, så det blev lite fånigt att artisten börjat sjunga i bild men inte med ljud .

Antar att vi får väl skaffa den där parabolen och skyboxen för att kunna se BBC....

• Cybele

Varför behåller BBC Terry Wogan? Tycker melodifestivalen är rätt tråkig men av nostalgi för mina tonår, brukar jag försöka se lite i alla fall ... och så börjar Wogan med sina tråk-kommentarer och så blir det så tråkigt, det hade varit roligare men en kommentator som hade varit lite mer engagerande - eller är det för osofistikerat?

Har inte hunnit med så mycket datande på ett långt tag, men nu är jag tillbaks!

• Rutiga Rutan

Håll tummarna för mig - imorgon (tisdag) ska jag ta "Life in the UK" testet som man behöver innan man ansöker om brittiskt medborgarskap !

• Morrizz

Spännande Rutiga Rutan, har du nån länk där man kan läsa om testet? Har aldrig hört talas om det.

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***