• Morrizz

Engelska Tråden *** del 6 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsk talande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-28 09:06:08:
    Vi har även en lista där man kan se var vi alla finns, var våra respektive kommer från etc.

Senasta listan för tråden:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m20100254.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***
  • Morrizz

Hej Fjäril, vi har precis suttit vid mothercare's hemsida och letat bakåtvänd stol till vår 9 månaders dotter, verkar vara kört efter 9kg storlek? Vi hittade iaf inga bakåtvända stolar för små från 9kg uppåt. Vi lutar mot att köpa en "Britax Eclipse Si car seat- Bubble Soft Touch", den verkar skön och bekväm. Grandad ska dit och titta på den och se om den är något att ha.

• Geggamoja
    halloj tråden!

inte varit så aktiv här på sistone, så jag kikar in..

tänkte höra om nån är intresserad av sthlmsträff i sommar? vi kunde ju ha en parkträff eller dylikt!
    Mamma till ♥Elvis -05 och Johnny -06♥
  • Cybele

Apropå bilstolar :

Jag läste någonstans om statistik där Tyskland, med samma regler för barnstolar som i UK, jämfördes med Sverige och som visar att det är väsentligt bättre att sitta bakåtvänd.

Jag har tittat på Britax first class Si, som man kan använda åt båda håll, men misstänker att den bara är testad upp till 13kg för bakvänt. Tyvärr sätts den bara fast med bilsätet så bältet är ivägen när man skall sätta barnet i den. Jag har inte bestämt mig ännu, men funderar allvarligt på att köpa en bilstol i Sverige och ta med över till UK ...

• Sjuttiosjuan

Hej par er! hoppas alla mar bra och hade en fantastisk varm och solig helg oavsett om ni bor i Svedala eller England.

Nan som har ett bra tips pa vad jag kan bjuda mina kollegor pa nar det ar Sveriges nationaldag?
    (Vore skoj att bjuda pa nat som de faktiskt skulle tycka var gott, sa sill ar val uteslutet :D )Kanelbullar kanske? Nan som har erfarenhet fran hur det gar hem hos Engelsman? ;)

Jag har kommit tillratta i Putney i var hyreslagenhet och alskar att bo nara Themsen och sa fina parker det finns! (flyttade fran Stockholm till London i Mars)
    Vi funderar dock pa att kopa och da blir nog Putney lite for dyrt for oss, sa kanske Wimbledon eller Guildford kan vara alternativ? Vi jobbar bada tva i Weybridge, Surrey.

• Fjäril

Hej alla!
    Tack för era åsikter/erfarenheter av bilstolar. Fattar inte att det ska var ett så stort projekt att åka till England. Men det är väl jag som är för petig.

Sjuttiosjuan: Kanelbullar brukar vara okej. Hur avancerat vill du ha det? Smörgåstårta?
    Pepparkakor, Singoalla, Blåbärsmuffins?
    Sill är nog en smaksak. Min svåger bunkrar alltid upp med sill när han hälsat på oss i Sverige. Och för att vi ska få hälsa på honom vill han ha sill.

• Morrizz

Det är ju alltid kul att ha med sig Abba's inlagda sill.
    Det har jag gjort en gång då sambons jobb hade fest...dom undrade vilket sambandet mellan ABBA och fisk var

• Jumblie

Sjuttiosjuan: Min man kommer från New Malden, så jag har åkt förbi Putney många gånger, det ser så fint ut! Kul att ni bor där!

• Mamasnest

Är det någon som vet hur lång handläggningstid det är på att söka svenskt medborgarskap? Sambon har skrivit på ett norskt arbetskontrakt men nu visade det sig att det kommer att ta 3 månader innan hans arbetsvisum går igenom. Han kan ju inte stå utan jobb så länge! Med ett svenskt medborgarskap slipper han visumet, men går det fortare att skaffa fram det?

A new idea is like a child. It's easier to conceive than to deliver.
  • MRSVi

Geggamojja: Bra ide, nu ska vi nog inte till Sverige igen förrns i höst, men hade vi varit där hade vi nog sammanslutit så maken kunde få nån att leka med!

Sjuttisjuan:Trerätters: Gravlax m hovmästarsås, köttbullar, färskpotatis o lingon, till efterrätt färdiggjord "flan case" fylld med hjortronsylt o vispad grädde. Kopparbergs Päroncider att dricka till, finns nu att köpa på både Tesco o Sainsburys, fast den är billigast på IKEA. Annars kanelbullar.

• Xcena

Mamasnest: Tyvarr kan det nog ta lika lang tid om inte langre. Det tag nog 3-4 manader for min sambo som ar Engelskman. Och jag ringde och skrev brev ocksa for att forsoka oka farten.

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***