Feber efter operation
Min lille pojke opererade bort mandlarna, polyp och fick rör i öronen i tors. Har fått feber nu, är det någon som vet om det ska vara så????
Min lille pojke opererade bort mandlarna, polyp och fick rör i öronen i tors. Har fått feber nu, är det någon som vet om det ska vara så????
Feber efter operation kan ju tyda på att det är nån infektion på gång, så försök få prata med någon läkare. Har ni inte någon distriktsläkarjour, annars är det akuten!
Nej, det var det enda han fick. Läkaren sa bara att det oftast inte blir några komplikationer, så det skulle inte bli problem i helgen..... Vi bor i Kristianstad, har nära till sjukhuset, men det känns inte så lockande att sitta på akuten flera timmar om det nu är "som det ska"
Ring upp den avdelning där din son opererades osv.
Better safe than sorry!
Har ringt barnavd. också, men fick bara till svar att dom inte kunde svara på sådana frågor, utan att en läkare skulle ta det, däremot visste dom inte var jag skulle kunna få tag på en läkare
Jag tycker då att du ska ringa till barnaukten eller vart de nu har en öronjour i helgen!! Detta måste du absolut kollas upp, och det har hög prioritet!
Väldigt tråkigt att du inte fått några riktiga instruktioner med dig hem!
Jag fick ett papper med massa telefonnumer och VART jag skulle vända mig om hon blev dålig!
Ja, läkaren verkade bara tycka det var dumt av mig att fråga vart jag skulle vända mig, för det går oftast sååå bra efter sånna operationer. Hur mådde din dotter efteråt? Jag tyckte min pojke var mycket piggar igår, idag har han bara varit trött och hängig och har knappt velat äta
Min son fick feber efter en blindtarmsoperation, och det visade sig vara bakterier (sjukhussjukan), han blev riktigt dålig till sist. Ring igen, absolut!
Jag fick väldigt bra info om komplikationer efteråt, även om de oxå sa att det var ovanligt. Men de ville att jag skulle veta vart jag skulle vända mig om något inträffade!
Första dagarna var hon väldigt trött, åt inget särskilt, levde mest på saft och glass!
Hon verkade inte ha ont dock, hon fick ju ganska starkt smärtstillande så det var ju bra!
Hur går det för er?? har du fått tag på någon öronjour än??
Jag letade lite på nätet och dte ska finnas öronläkare på Centralsjukhuset Kristianstad. Ring till akutmottagning eller åk dit tycker jag!
Hur har det gått för dig och lillkillen?
Åkte in till akuten, för att vara på den säkra sida. Han hade fått en infektion och fick ha antibiotika via dropp. Är hemma nu igen och på bättringsväg. Febern är borta, nu ska jag bara lyckas få honom att börja äta igen
Tack för all hjälp!!!
Skönt att höra att han är på bättringsvägen! Vad bra att ni åkte in i alla fall då så att han fick sin antibiotika! Det brukar ju bli bra rätt snabbt när man väl fått det! Hoppas han börjar äta bra och kryar på sig snabbt! Kram på er!
Skönt att han är bättre nu efter behandling! Vår kille ska oxå operera bort tonsiller o körtel bakom näsan snart. Inte annat än att man blir lite orolig!
Det är ovanligt med komplikationer. men dom händer ändå! Och man vet aldrig på vem även om det är vanligare hos vissa patientgrupper. Tycker dock att det var dåligt av läkaren att inte informera om och ge er telefonummer att kontakta akut om han skulle bli dåligt, få rådnad vid operationssåret el dylikt. Feber är inte ett bra tecken efter operation!!!! Jobbar själv inom vården och blir lite ledsen när man hör om patienter som blivit så dåligt informerade.