• Modesty B

Mobiltäckning Telenor

Jag har haft abonnemang hos Djuice som under de senaste åren blivit uppköpta av först Vodafone o sen Telenor. I samband med dessa uppköp försämrades min mobiltäckning. Jag kör ganska mycket bil i glesbygd utanför Alingsås och Göteborg. Säljarna på Telenor säger att min täckning kommer att kunna bli bra igen om jag har en mobiltelefon som stödjer 3G, eftersom man då ska få tillgång till ännu mer master och på så vis få bättre täckning/mottagning. Är det någon här som vet om detta kan stämma? Står i valet och kvalet att förlänga mitt abonemmang hos Telenor, då det finns ett bra erbjudande på nya SonyEricsson W880i. Funderar annars på att byta till tex Tele2, som använder Comviqs nät, vilket jag hade från början med Djuice och som jag vet funkar.

• Svar på tråden Mobiltäckning Telenor
  • Rebekah84
    Grenadjären skrev 2007-04-29 13:05:17 följande:
    Ja, jag är skitpackad hurså?
    Schysst Cool

Du skrev ju att om hon inte skulle behöva byta skulle hon flytta (hem?) till dig, men om hon flyttar till dig måste hon ju byta Räcka ut tungan

ååh vad kul å retas!
    How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
  • Grenadjären

Nävars.. det blev helgalet där.

Det är möjligt att det är bra täckning för nämnda mobiloperatörer i Alingsåstrakten.
    Vet inget om det.

Men av egen erfarenhet och efter de slutsatser jag dragit efter att ha varit i samspråk med vänner som har både Telenor/Tele2 och de avrådit mig att skaffa ngt av dessa så blev det förlängt Teliaabonnemang för mig.

• Grenadjären

jag är skitpackad av havregröt för övrigt. Har en dotter som gav sken av att vara hungrig men spottade ut allt på mig.

LIte väl OT kanske...

• Pockadockan

tele2 skulle alltså funka för dig både gsm & 3g

LiamLej + Mamma = sant
  • Rebekah84
    Tegelina skrev 2007-04-29 13:14:34 följande:
    tele2 skulle alltså funka för dig både gsm & 3g
    Nja, det vet vi inte för det finns ett stort tomt område strax utanför alingsås. Zooma riktigt får du se. Telia suger där
  • Modesty B

Tusen tack för era svar! Verklar klurigt det här...
    Jag bor ju 3 mil norr om Gbg i ett samhälle som heter Älvängen o här har jag inte alls bra täckning med Djuice/Telenor.

• Rebekah84

vad är det för toppenerbjudande med den mobilen du fått? vill oxå ha Räcka ut tungan

• Modesty B

Å så åker jag mellan Älvängen o Alingsås, genom skogen, så att säga å där har jag inte någon möjlighet alls att prata numera. Men innan Djuice blev uppköpta av Telenor, så funkade det- å då var det vad jag kan förstå Comviqs nät.

• Rebekah84

åker du genom skogen där så måste du ha 3g med Telenor

• Modesty B

Det var Phonehouse som hade nya SonyEricsson w880i heter den va'? för 199:-/månad som man får ringa helt för. Bindningstid 2 år. Ingen förhöjd avgift.

• Rebekah84
    Modesty B skrev 2007-04-29 13:42:43 följande:
    Det var Phonehouse som hade nya SonyEricsson w880i heter den va'? för 199:-/månad som man får ringa helt för. Bindningstid 2 år. Ingen förhöjd avgift.
    *avis*

minutavgift?
  • Modesty B

Minutavgift TROR jag var 69 öre...

• Rebekah84
    Modesty B skrev 2007-04-29 13:52:37 följande:
    Minutavgift TROR jag var 69 öre...
    DU jag kollade upp det, det är 69 öre! köp den!!!! det är ju så vansinnigt billigt! Betalar du inget för mobilen i sig?
  • Modesty B

Nä, själva mobilen kostar inget...Tycker också de tär ett bra erbjudande, bara det där med täckningen som oroar mig lite då..för annars blir det ju 2 år till med dålig täckning o det är ju iiiiiinget att ha direkt...

• Rebekah84
    Modesty B skrev 2007-04-29 13:57:32 följande:
    Nä, själva mobilen kostar inget...Tycker också de tär ett bra erbjudande, bara det där med täckningen som oroar mig lite då..för annars blir det ju 2 år till med dålig täckning o det är ju iiiiiinget att ha direkt...
    Vill du se kartorna själv?
    http://www.telenor.se/177.jsp

Och stämmer inte dom så vad fasen. DÅ kommer de inte säga nej till en uppsägning. Då är det falsk marknadsföring
  • Rebekah84

Nej nu ska jag ut och göra Helsingborg osäkert, trött på det här rökiga hotellrummet nu lycka till och ha det bra!

Svar på tråden Mobiltäckning Telenor