Inlägg från: soffi86 |Visa alla inlägg
  • soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • soffi86

aha okej...

jag köper kanske 10 % av mina kläder på HM och Lindex. resten försöker jag köpa antingen vintage, låna av mamma och just nu är jag SÅLD på Anna Suis klänningar liksom Marc Jacobs och Burberry. Hoppas, hoppas, hoppas klänningen blir de nya jeansen!

• soffi86

Jo anledningen till att jag frågar är för att överallt ser jag bara människor som ser likadana ut!

• soffi86

Karpet - Burberry är ett underbart märke - kolla in kläningarna jag köpte därifrån i mitt galleri.

Hur man ser att folk har HM kläder? Jo, det ser man ju för att alla bär samma plagg och man ofta (iallafall jag) kan se att ett plagg är ett HM plagg (storkedje plagg).

tycker inte alls det finns märkeshets i Sverige - Det borde vara mer! Sen kan man ju köpa vintage om man inte har råd.

Och jag anser att utseendet är viktigt - alltså lägger jag ner mycket tid och en del pengar på det.

Men en sak är viktig, alla människor är olika så då är det viktigt att alla trivs och mår bra i det dem har på sig. Detsamma när det gäller vad man vill lägga sina pengar och sin tid på.

• soffi86

jo det är ju sant. Fast jag har hellre 1 snygg klänning än 3 som går sönder efter en tvätt.

• soffi86

Men sen undrar jag en sak till: Jag köper en del rättvisemärkta kläder. Då är det mest baskläder som t-shirts, trosor och t-shirtklänningar. De är lite dyrare än 49.50 på HM. rättvisemärkt-affären här i Gbg är toppen by the way (så den slår jag ett slag för!). Sen har jag handlat massor (det är väl de 10% av min garderob) av HMs eko-cotton linje. Är jag den enda som gör det eller? För jag har inte sett en enda annan individ på stan med samma t-shirt klänningar ur den kollektionen som jag.

Tycker det är lite bedrövligt att konsumenter inte är mer medvetna! Att när Monki rear ut sina 400 kr jeans på 75% rea så är det jäkligt lite cash som går till arbetaren och väldigt mycket skit som går ut i miljön.

• soffi86

mysrester: jag börjar hålla med dig. Lite white trash för att de mest av allt på jorden vill äga en chloé klänning men är för feta/fula/sönder blonderade/ohyffsade för att kunna veta hur man får tag på en.

Sen undrar jag om någon (utan att vara ohyffsad) kan svara på min fråga som delvis bevisar att svenska konsumenter är mindre vetande. Jag hr fortfarande inte sagt ngt om Monkis icke kontrollerade fabriker och miljögifter, likaså med Gina Tricot, cubus etc.:

Men sen undrar jag en sak till: Jag köper en del rättvisemärkta kläder. Då är det mest baskläder som t-shirts, trosor och t-shirtklänningar. De är lite dyrare än 49.50 på HM. rättvisemärkt-affären här i Gbg är toppen by the way (så den slår jag ett slag för!). Sen har jag handlat massor (det är väl de 10% av min garderob) av HMs eko-cotton linje. Är jag den enda som gör det eller? För jag har inte sett en enda annan individ på stan med samma t-shirt klänningar ur den kollektionen som jag.

Tycker det är lite bedrövligt att konsumenter inte är mer medvetna! Att när Monki rear ut sina 400 kr jeans på 75% rea så är det jäkligt lite cash som går till arbetaren och väldigt mycket skit som går ut i miljön.

• soffi86

Jag måste säga detsamma, mysrester: Bra sagt!

• soffi86

AP: Kan du läsa inlägget igen eller skall jag ringa upp och läsa/förklara det för dig??

• soffi86

Nja..när man går på en människa och dess känslor/drar liknelser/säger att ngt är fult så är det samma sak.
    Man gör ju en person ledsen genom att säga att dess smak är dålig/grejer är fula.

Svar på tråden I just can't understand it...