Inlägg från: reserverad |Visa alla inlägg
  • reserverad

I just can't understand it...

Burburry ar agt av Procter & Gamble och vad de star for behover jag sakert inte dra upp. Inte ar det for nagot bra iaf. De ar bla ett av de varsta foretagen med att testa pa djur och utsatta dem for plagor.

Jag skulle aldrig i livet kopa nagot som ags av P & G, daribland Burberry och Lacoste.

• reserverad

Jag vagrar kopa nagot av foretag som testar pa djur. Hatar sant!

Fast sen haller jag nog med ovanstaende som skrev att Burberry's marke har dalat. Jag upplevde sist jag var i Sverige att var och varannan manniska hade Burberry pa stan. Om det var fake eller akta vet jag inte forstas men jag forknippar inte Burberry med overklass i the UK langre.

• reserverad

Spirits, du har sa ratt om palsindustrin. Fy fan vad hemsk den ar!

Bonaqua, jag tycker nastan att Burberry har blivit mainstream, likasa Lacoste. Har inte manga svenskar de markena nufortiden? De ar ju inte sa dyra egentligen. Du far ju latt en troja for runt 800-1000-lappen och far man inte ge ungefar lika mycket for en Peak t ex?

• reserverad

Kina gar ju att diskutera... Vad ar battre, att barnen far jobba och far pengar eller att de inte har ett jobb eller skolgang och ar utfattiga mao?

Alternativet om de inte far jobba ar ju inga pengar alls, vilket betyder ingen mat pa bordet bla.

Obs! Jag stodjer absolut inte barnarbete men det ar ju tyvarr sa det funkar i Kina.

• reserverad

Jag har sjalv 98% markesklader och skulle aldrig satta min fot pa H & M t ex men det ar for att jag tycker att markesklader ar battre kvalitet och jag har rad med dyrare marken. Och jag brukar undvika att kopa nagot plagg dar man ser vad market ar utanpa och da vet ju inte folk om jag gar i Hennes eller Armani anda. Precis som jag vill ha det. Jag vagrar att vara en vandrande reklampelare at nagot foretag!

• reserverad

Alla i Sverige verkar ha linne och jeans, hoga klackar, utslappt har och massa smink pa sig nar de gar ut pa krogen en helg.

Sa i ren Emma-tvartemot stil tar jag pa mig typ en tjock, stickad kofta, svarta byxor, lagklackade skor, har uppsatt har och har knappt nagot smink pa mig.

Det funkar, jag far uppmarksamheten iaf, formodligen for att jag sticker ut sa mycket fran alla andra, inte for att jag skulle vara snyggare an mina kompisar. Men what the hell, vem bryr sig?

• reserverad

Bonaqua, det handlar val mest om vilka man umgas med. Ostermalms-tjejerna ser ju likadana ut och har samma dyra marken, likaval som forortstjejerna som har samma men billigare marken.

(Jag menar att de tva grupperna ser likadana ut som sina kompisar.)

Sa det handlar val mer om vilka kretsar man ror sig, eller hur?

• reserverad

Soffi, ja det ar ju skillnad som jag skrev tidigare att ha marken for att visa upp dom eller att ha schyssta marken men inget vet det sa att saga.

Tyvarr sa ar det ju mycket loggor idag dock pa prylarna, speciellt pa handvaskor, vad 17 ar det fragan om?! Jag blir sa irriterad nar det ar sa svart att hitta vaskor utan LV, GG, CC osv.

• reserverad

Jag tycker mer eller mindre alla foretag gor nagot man inte riktigt kan tolerera. Men ska man bojkotta allt sa far man ju borja med sjalvhushall och det verkar ju inte sa smidigt.

Sjalv har jag bestamt mig for flera ar sen att inte stodja foretag som djurtestar. Och det innebar allt ifran smaforetag till stora jattar som Procter & Gamble som ju ager ett antal marken, alltifran ketchup till Burberry. Och det betyder att jag inte koper en enda produkt fran foretag som djurtestar, vare sig det handlar om ketchup eller Burberry klader. Men det ar mitt val, djurtester. Andra valjer andra saker att fokusera pa.

Ar det nagon som vet om det verkligen stammer vad ts sager om de billigare markena jamfort med de dyrare? Det dar om barnen i tredje varlden och sadar? Tillverkar inte dyrare marken ocksa i tredje varlden?

• reserverad

Jag tycker mer eller mindre alla foretag gor nagot man inte riktigt kan tolerera. Men ska man bojkotta allt sa far man ju borja med sjalvhushall och det verkar ju inte sa smidigt.

Sjalv har jag bestamt mig for flera ar sen att inte stodja foretag som djurtestar. Och det innebar allt ifran smaforetag till stora jattar som Procter & Gamble som ju ager ett antal marken, alltifran ketchup till Burberry. Och det betyder att jag inte koper en enda produkt fran foretag som djurtestar, vare sig det handlar om ketchup eller Burberry klader. Men det ar mitt val, djurtester. Andra valjer andra saker att fokusera pa.

Ar det nagon som vet om det verkligen stammer vad ts sager om de billigare markena jamfort med de dyrare? Det dar om barnen i tredje varlden och sadar? Tillverkar inte dyrare marken ocksa i tredje varlden?

Svar på tråden I just can't understand it...