Inlägg från: Roisin Dubh |Visa alla inlägg
  • Roisin Dubh

I just can't understand it...

Varför skulle tråden stängas?

Det är moderatorerna som avgör ifall de hinner med att hantera eventuella ärenden på en tråd eller om den spårar ur tillräckligt för att de ska tvingas sätta tillfälligt stopp.

Trådar som inte rör personliga saker plockas inte bort eller stängs. Detta är en ren åsiktsdiskussion så det finns inga personliga skäl för dig att få den stängd.

◄ ►
  • Roisin Dubh
    soffi86 skrev 2007-05-05 20:39:06 följande:
    roisin, den har ju spårat ur totalt!
    Det beror på hur man ser det och vilket syfte tråden har. Eftersom syftet har pendlat en hel del är det lite svårt att avgöra vad som egentligen är "att spåra ur".

Vad är egentligen topic? Är det frågeställningen du har i trådstarten? Är det diskussionen om etik- och miljöaspekten vid klädköp? Eller är syftet att propagera för just de kläder du och din syster säljer på nätet? Eller handlar tråden om dina fördomar eller aversioner gentemot undersköterskor, överviktiga eller folk över 30+?

Snälla berätta för jag hänger inte riktigt med i hur du vill styra din egen tråd.
    ◄ ►
  • Roisin Dubh
    soffi86 skrev 2007-05-06 00:07:49 följande:
    Sen tycker jag det är konstigt att ni ens går in om det är så fula grejjer och jag/vi är så hemska. Bara skrattretande och komiskt daaaaaarlings'
    Och detta kommer från en som vandrar runt hos andra forumsdebattörer för att ta reda på hur gamla de är eller vilket yrke de har? Fot i munnnen

Jag funderade just över vilka dessa "trettio pluss tanter" som du skriver om är och hur du känner till deras åldrar men ville inte fråga. Nu kan jag dock inte låta bli att ställa frågan.

Hur kan du veta hur debattörerna här ser ut, vad de jobbar med och vilken ålder de har om du inte går in och tar reda på detta? Och om alla är så gamla, tjocka, skabbiga och allt det där trevliga du hävt ur dig i tråden, varför bemödar du dig med att kika in hos dem?

Med undantag av ett par onödiga angrepp på person har de flesta kommenterat kläderna eller bloggverksamheten och inte nämnt någonting om din person. Kan du säga det samma?
    ◄ ►
  • Roisin Dubh

Jag följer bloggen med spänning eftersom jag verkligen har skäl att känna misstankar kring verksamheten. Oavsett hur fula jag tycker kläderna är så finns det ett drama här som jag vill veta mer om. Människan är en nyfiken varelse. Glad

Jag hoppas det är som du säger att allt är lagligt och går rätt till och att bloggen bara håller på att uppdateras. Men jag måste få se det med egna ögon och därför kommer jag att kika in där då och då.

◄ ►
  • Roisin Dubh

Undrar när uppdateringen av bloggen ska bli färdig?

Kommer det några nya kläder eller tog alla plötsligt slut?

◄ ►
  • Roisin Dubh
    Rokka Jill skrev 2007-05-07 22:48:47 följande:
    Bloggen funkar väl nu?
    Jo själva bloggen har funkat hela tiden men den tömdes på alla bilder.
    ◄ ►
  • Roisin Dubh
    Hoppet och längtan skrev 2007-05-04 22:59:53 följande:
    Hmm säljer du på Tradera med? www.tradera.com/category/auctionlist.aspx
    Vad märkligt. Alla auktionerna där är också borta. Trots att flera stycken inte skulle avslutats än. Har du någon förklaring, TS?
    ◄ ►
  • Roisin Dubh

*väntar med spänning*

Detta är ju häftigare än vilken såpa som helst. Hur ska det sluta? Glad

◄ Daaaarlingen ►
  • Roisin Dubh

amoi.blogg.se/

Bloggen är kvar.

Men fortfarande inga nya kläder.

TS; några förklaringar?

◄ Hemlighetsfull men nykter ►
  • Roisin Dubh
    numberone skrev 2007-05-11 20:21:10 följande:
    Tänkte på en sak till...när man bedriver denna typ av verksamhet...måste man inte som "företag" betala skatt då??
    Jo även om det är en s.k. hobbyverksamhet måste man skatta för inkomsten. ENligt TS är det hobbyverksamhet.

Från skatteverkets broschyr:
    "Inkomster
    I princip är alla inkomster från hobbyverksam-heten skattepliktiga.

Undantag
    Inkomst av försäljning av vilt växande bär, svam-par och kottar som du själv plockat under ett inkomstår är skattefri till den del den inte över-stiger 5 000 kronor. Detta gäller bara om in-komsten inte på annan grund kan hänföras till näringsverksamhet eller till lön eller liknande. Skattefriheten gäller t.ex. inte för den som har anlitats av någon annan för att plocka bär."
    ◄ Hemlighetsfull men nykter ►
  • Roisin Dubh
    Humbela humbela bumbela mumbela skrev 2007-05-11 20:50:00 följande:
    du ts blir det rea på kläderna nu eller, tror ju knappast "säljaren" tar tbx det
    Erkänn att du blev lite sugen på clownblusen! Flört
    ◄ Jag har det på läppen ►
  • Roisin Dubh

Den behöver i alla fall strykas ser det ut som.

◄ Fläskiläppalainen ►
Svar på tråden I just can't understand it...