• evo 6

Gapar ni när ni matar?

Tittade på min man häromdagen när han matade lilleman,varje gång sonen tog en tugga gapade även min man!Höll på att skratta ihjäl mig och tråkade honom hårt..
    Idag upptäckte jag till min fasa att jag gör likanant!
    Någon mer?

• Svar på tråden Gapar ni när ni matar?
  • Kajsan

Jag matar inte, har aldrig gjort och kommer inte göra.
    Äta får hon göra själv.

• milimina

jajemen, jag är skyldig. och även jag gapskrattade åt den strackas pappan innan jag insåg att jag gör exakt likadant själv!

Kajsan skrev 2007-04-29 23:35:38 följande:
    Jag matar inte, har aldrig gjort och kommer inte göra.Äta får hon göra själv.
    inte ens när hon var en liten bebis? junior klarar nog att stoppa matbiter i munnen, men puréer geggar han bara med. då skulel han fått vara hungrig de senaste fyra månaderna
  • Kajsan

milimina

Nä, inte ens då
    Nån enstaka gång matar jag med typ gröt när vi är ute och jag har bråttom.
    Men inte annars.

• 3barnsmamma79

tycker man ser det ofta ser ganska roligt ut....

• SysterHedvig

självklart och så gör jag löjliga ljud också. "Mmmmmm mums! Mjam mjam mjam här kommer gröööööt mmmmmmmmmuuuummmms!"

Men det handlar ju om att barnet härmar föräldern

• Bei Bei

Haha, självklart! Har verkligen försökt sluta, men det går inte! Det värsta är att jag tar med det till mina jobb med Ser nog rätt roligt ut när jag sitter & gapar när jag matar gamla & handikappade

♥ Ronja ♥
  • LillElis

Ja! Varför gör man det???

• Carro P

Jag gör oxå det. Pinsamt på jobbet när jag gör lika där. (jobbar med handikapade som ska matas)

• Belana

LillElis; jag tror att man gör det eftersom barnet härmar det den vuxna gör. Små barn lär sig ju genom härmning. Så det är effektivare än att säga ordet "gapa".

• evo 6

Puff puff.
    Skönt att man inte är ensam! :)
    Flera som gapar?

• fjunis

Jepp, gapar oxå. Speciellt om tjejen inte är speciellt intresserad och man måste truga lite. Sambon gapar också, ser superkul ut.

• ÄngelBängel

Självklart. Man ser ut som ett pucko men det går inte att sluta, speciellt inte om maten knappt går ner. Då kan vi sitta två vuxna vid middagsbordet och gapa som fågelholkar

• evo 6

ÄngelBängel. Aha,där lärde jag mig något nytt, sympati-gapa! ;)

Svar på tråden Gapar ni när ni matar?