• Bäbis2007

Dålig andedräkt --- TIPS?!?! (HUND)

Min JRT-tik har, och har nog alltid haft, dålig andedräkt. Riktigt dålig, så där så man klöks när hon gäspar eller andas på en. Ngn som har tips mot detta, testat något av alla preparat mot dålig andedräkt som verkligen fungerat, eller någon huskur ni kan tipsa om?

Tillägger att hon inte har några tandproblem i övrigt. Lite tandsten, men inget över det normala.

• Svar på tråden Dålig andedräkt --- TIPS?!?! (HUND)
  • presens konjunktiv
    LillaLulla skrev 2007-04-30 11:17:19 följande:
    Okej, kanske en liten dum fråga men...Kan man borsta med nån smaklös människotandkräm? Eller måste det vara hundtandkräm? Jag har kollat i alla djuraffärer häromkring, men har inte sett någon hundtandkräm. Kanske det finns att köpas vid vet?
    All tandkräm utan fluor ska gå bra. Vi brukar använda barntandkräm, men det blir svårare och svårare att hitta fluorfri tandkräm.
    Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • Xgirl83

CloudBerry: På hundar handlar det inte om att de kan få karies (även om de kan få det, men det är inget stort problem) utan det handlar om annat som att tänderna ska hålla sig friska och inte få tandsten m.m. Man använder inte flourtandkräm till hundar utan ofta bara vatten.

• Xgirl83

Bäbis2007: Vår hund är också lätthanterlig och väluppfostrad, men hon tycker det är väldigt obehagligt ändå. Munnen är en väldigt privat del hos hundar dessutom.

• sheryl

Jag har fått ett annat tips också,
    Aloe Vera Gel till hunden, fungerar också till:

- Balanserande effekt på tarmen
    - Dålig andedräkt
    - Ökar allmäntillståndet
    - Förbättrar konditionen på päls & hud
    - Fästingreducerande
    - Aloe Berry Nectar främjar miljön i urinvägarna

Dosering underhåll ½ - 1 ml / kg
    Speciella tillfällen 2 ml / kg

Hundar påverkas av miljögifter och stress idag. Aloe Vera rustar kroppen att stå emot.

Dålig andedräkt till tandsten är ett tecken på obalans.

• JsN

Plaque off!

Ingen tandsten!

Ingen dålig andedräkt!

*hälsosamt lat*
  • Bäbis2007

CloudBerry: Som jag skrev innan så har jag testat olika foder. Hon har gått på allt från Pedigree till Nutra.. Ingen skillnad alls tyvärr..

• Trocadero
    Bäbis2007 skrev 2007-04-30 11:34:44 följande:
    CloudBerry: Som jag skrev innan så har jag testat olika foder. Hon har gått på allt från Pedigree till Nutra.. Ingen skillnad alls tyvärr..
    Granngården har två säckar till priset av en just nu av märket Hills, det såldes tidigare bara hos veterinärer.
  • LillaLulla

presens konjuktiv - varför inte fluor?

• Trocadero

Eller du kanske hade provat Hills också? Jag har provat alla foder som finns och det enda som fungerat är Hills.

• presens konjunktiv

LillaLulla skrev 2007-04-30 11:52:53 följande:

presens konjuktiv - varför inte fluor?
    Därför att fluor är giftigt i större mängder, och hundar spottar oftast inte ut det som människor gör.
    Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • Gnista

Tandkräm för hundar med leversmak brukar finnas i de flesa djuraffärer.

Plaque Off fungerar också suveränt bra för de allra flesta. Ge det någon månad bara.

Svar på tråden Dålig andedräkt --- TIPS?!?! (HUND)