• Augustibebi

Är jag konstig som blir arg över tårta till bebis?

Är jag överkänslig eller? Kokar i mig men jag vet inte om jag ska ta upp det eller inte..

Denna vecka har svärmor matat min bebis med glass (2 små skedar), gräddtårta (en liten bit) och blåbärssoppa (1 glas). Inga mängder, men jag tycker ändå det känns så FEL.

Vad säger ni? Dags att sätta mig ner med svärmor?

(Dags att öppna ämnet "Svärmor" här på FL?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 18:12:10:
    Han är 8 månader.

• Svar på tråden Är jag konstig som blir arg över tårta till bebis?
  • Jillsan7003

Hur gammal är ditt barn? Har du nämnt för svärmor vad ni som föräldrar har för förhållningssätt till "sötsaker"?

• Tigertofflan

Nä det är inget galet att bli arg över det.v INte det minsta...

-Har du sagt nej när hon hållt på? Har du inte gjort det så är det nog läge (även om min svärmor inte lyssnar när jag säger nej dock...)

Leo 4½ år ♥ Tim 3 år ♥ Sam 1½ år
  • Maggis Nervis

Min mamma höll på så... Fast med choklad! Hade hon fått bestämma så skulle dottern fått äta choklad från födseln! Vi ger Adele godis en gång i veckan, det räcker....  Hon är 2,5

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • wellpapp

näe...

men din svärmor kanske inte delar din åsikt så det
    är väl också viktigt som förälder att säga hur man vill
    ha det med saker...

• Augustibebi

Jag har inte varit med, utan hon har glatt berättat om det och vad myyyysigt de har haft det ihop. Har då inte sagt något (glad stämning och tjo och tjim, vill inte förstöra) men nu kan jag nog inte hålla mig längre.

• Tigertofflan
    Augustibebi skrev 2007-05-01 18:17:51 följande:
    Jag har inte varit med, utan hon har glatt berättat om det och vad myyyysigt de har haft det ihop. Har då inte sagt något (glad stämning och tjo och tjim, vill inte förstöra) men nu kan jag nog inte hålla mig längre.
    Tycker absolut att du säger till att hon inte får ge vissa saker.
    Leo 4½ år ♥ Tim 3 år ♥ Sam 1½ år
  • carola1977

Skulle bli skitsur. SÅ onödigt att vänja så små att äta sötsaker. Säg till tanten på skarpen .

• Karinski

Jag tycker inte det ar hela varlden, men om det ar viktigt for dig sa ska du absolut saga till! Jag tror inte ohalsa och overvikt skapas av att sma barn far prova sotsaker.

• Jillsan7003

Du borde kanske sagt det innan svärmor passade barnet då hon förmodligen inte insett att hon gjort något dumt. Eftersom det är viktigt för dig och pappan det här så ta _absolut_ upp detta med henne!

Svar på tråden Är jag konstig som blir arg över tårta till bebis?