• Augustibebi

Är jag konstig som blir arg över tårta till bebis?

Är jag överkänslig eller? Kokar i mig men jag vet inte om jag ska ta upp det eller inte..

Denna vecka har svärmor matat min bebis med glass (2 små skedar), gräddtårta (en liten bit) och blåbärssoppa (1 glas). Inga mängder, men jag tycker ändå det känns så FEL.

Vad säger ni? Dags att sätta mig ner med svärmor?

(Dags att öppna ämnet "Svärmor" här på FL?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 18:12:10:
    Han är 8 månader.

• Svar på tråden Är jag konstig som blir arg över tårta till bebis?
  • ruffe4

Men låt föräldrarna själva bestämma det jag hade blivit skogstokig om kärringen inte respekterat oss som föräldrar, hon hade inte fått varit själv me barnet som hon inte lyssnade

• ruffe4

..du är inte överkänslig stå för vad du tycker..

• Kristin24

bara att tala om era regler om det stör dig. Hon får vänta med sötsakerna tills ni säger att det är okej.

Go och glad Kexchoklad
  • Augustibebi

Bimsan - den tråden är nu inlagd som favorit

Tror inte heller att det här påverkar så himla mycket egentligen - men det känns så otroligt onödigt. Varför liksom? Han ber ju inte om tårta. Grejen är att vi är oense om detta jag och pappan, så jag är det sura mamman som måste ta detta själv.

• zenna

Tycker inte det gör något speciellt att de får smaka även om jag personligen tycker att det är onödigt i den åldern. Hade samma problem med min mamma och jag sa till henne att jag inte uppskattade det så hon la av.

Allt kan ju sägas på olika sätt.

• Cahjo

Jag hade inte heller gillat det om svärmor hade matat min bebis med sådant. Det är föräldrarna som ska avgöra när barnen får smaka på sådant.
    Minns att när första sonen var runt halvåret och vi hälsade på min mormor så ville de gärna ge honom kakor men jag sade till dem att kakor hinner han med att äta när han blir större och eftersom han inte smakat på det så är det inget han saknar...däremot kunde han få ett smörgåsrån att suga på. Saft ville de också ge honom...

• Jillsan7003

Oj - då blir det ju genast svårare. Du får nog prata allvar med pappan så ni står på samma sida av det här. Annars kan det blir tufft att ta det "ensam" med svärmor.

Jag håller med dig om att barnet ju inte _vill_ ha tårta eller glass eftersom barnet inte vet vad det är. Så visst är det onödigt av svärmor!

• Karinski

Jag och mannen ar ocksa lite oense om detta, men jag kanner inte att det ar sa vansinnigt viktigt langre att lagga energi pa att halla foredrag om kostcirkeln varje gang lilleman far slicka i sig lite choklad eller gradde fran ett finger.

Svarmor stor jag mig pa anda!

• Erica med c

Jag tycker väl inte att det är hela världen..Hon har ju bara låtit honom smaka lite om jag fattat det rätt...Men låt henne få veta att hur du känner utan att du läxar upp henne,så slipper du bli så arg...
    Lycka till...

Svar på tråden Är jag konstig som blir arg över tårta till bebis?