• Honeydew

15-16 åriga dotter gravid?

Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Filippa 070205 ♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?
  • rasajj
    KickStart skrev 2007-05-03 15:09:28 följande:
    Saargr:"Jag har ingen egen erfarenhet, men jag ser vilken angest manga kvinnor har, las bara under abort i KR... Den angesten vill jag inte att min dotter ska behova leva med. En abort kan inte goras ogjord. Adoption sa kan mamman valja att ha en oppen adoption, dar hon kan ha kontakt med barnet. En adoption, ger 9 manaders betanketid, och aven efter forlossningen sa har man tid att andra sig."Jag tror att de kvinnor som ångrar sina aborter är kvinnor som inte grundat sina beslut utifrån den egna viljan. Man har känt sig tvungen att göra abort även om man själv kanske inte ha velat.Vilket är bäddat för känslomässiga konflikter!Då tror jag också att_om_man har växt upp i en familj där den rådande åsikten är att abort är fel så ökar risken för att må dåligt vid en eventuell abort. Och att alternativet adoption eller föräldraskap ligger närmare än ett abortbeslut.Det är min tanke kring det hela.
    Ja, jag hoppas ju att min dotter inte skulle valja abort. Naturligtvis!
  • adrenalin

jag är lite trist, jag väljer att inte svara på frågan..
    för mig skulle det vara omöjligt att veta vad som var bäst, så valet skulle få ligga helt på henne då det skulle vara hennes liv det påverkade mest!

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • KickStart

Saargr:
    Jag tror heller inte att hon skulle göra det. Eftersom vad jag har förstått så finns det en utpräglad motvilja mot aborter inom familjen.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • adrenalin

ifall det är en stor utpräglad motvilja till abort inom familjen så kanske flickan inte berättar för familjen istället.

såvitt jag vet är det måånga tjejer som inte berättar för sin familj om dom blivit gravida.

jag skulle nog inte ha gjort det om jag blivit gravid när jag var 15-16.

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • rasajj
    KickStart skrev 2007-05-03 15:13:36 följande:
    Saargr:Jag tror heller inte att hon skulle göra det. Eftersom vad jag har förstått så finns det en utpräglad motvilja mot aborter inom familjen.
    Aven om min man inte ar lika aktiv i arbetet sa ar han ocksa emot, sa ja det stammer.
  • KickStart

Saargr:
    Då är chansen stor att du endera blir mormor vid unga år eller att barnet adopteras bort
    (Helst av allt får vi ju hoppas att det inte blir någon graviditet öht.)

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • zasata

röstar inte, jag skulle låte henne besluta det själv och stötta henne i bägge. skulle inte vilja säga det ena eller andra i fall hon behåller eller gör abort så behöver hon nog stöd.

• Nilla

skulle inte råda henne till något men stöttat oavsett vad.

• Certina

Jag hoppas jag inte skulle råda henne till något utan bara informera ang. båda valen och sedan låta henne få bestämma över sin kropp.

Men det är lätt och säga nu när det är så lång tid kvar till dottern är där.

Men jag hoppas det

Mamma till Elise 021228 & Erik 051010
  • minasöner

Eftersom jag själv aldrig skulle abortera ett barn, så skulle jag heller inte kunna tvinga nån anna till det heller

(¯`°?.¸ ღ♥ William ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?