15-16 åriga dotter gravid?
Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.
Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.
skulle säga att jag stöttar henne oavsett vad hon väljer inte pusha för varken det ena elller andra. Finns ingen anledning. Men jag hoppas vi kommer ha så god kontakt att vi skulle kunna prata ordentligt om det om vi hamnade i en sådan situation vilket jag ju hoppas att vi inte gör men Om.
Nu har jag ingen dotter, än i alla fall.
Men jag skulle nog diskutera det här med abort väldigt noga med henne.
Barn bör inte skaffa barn, det är min åsikt.
Men jag skulle naturligtvis stötta och älska henne oavsett viket beslut hon tog.
ta bort, var själv 15 första gången jag var gravid och gjorde abort, har fått mitt första barn nyligen och är verkligen glad att jag gjorde abort när jag var 15, sen tycker inte jag personligen att det är rätt att skaffa barn när det blir ens egna mamma och pappa som får försörja det, och socialen får man ingen hjälp av när man är 15.
jag skulle ha sagt att tänk igenom och så hade jag pratat med henne om hon vet vilket ansvar d handlar m.m
alltså inte påverkat genom att bestämma åt henne utan få henne att tänka själv och fatta beslutet själv.skulle stödja henne i vilket fall som helst..
Jag kan inte rösta
Det hade inte varit ett drömscenario det kan jag villigt meddela.
Hon är enligt mig alldeles för ung för att bli mor och jag är ärligt talat långt ifrån övertygad om att hon skulle klara det stora ansvaret.
Min högsta önskan är givetvis att hon inte hamnar i en sådan situation och det kommer jag att försöka undvika så gott det går. Hon kommer att sättas på någon form av preventivmedel så fort hon blir sexuellt aktiv!
Tillbaka till frågan..
Jag skulle inte tvinga henne åt något håll. Beslutet är helt och hållet hennes och självklart skulle jag stötta henne på alla sätt och vis_men_ jag skulle också göra klart för henne att barnet kommer att vara HENNES ansvar.
HÅller med de flesta. Jag skulle inte råda henne till något av alternativet och skulle istället förklara vad det innebär att få barn och hur jag tror det skulla vara i den åldern. Jag fick ju barn när jag var dubbelt så gammal som frågan i TS och jag har aldrig gjort en abort - så det enda jag kan beskriva i exakthet är ATT få barn!
Sen skulle jag självklart stötta henne i deras beslut. Håller även med MorulaAilith att jag skulle också klargöra att barnet var hennes och pappans ansvar men att vi självklart skulle finnas där som stöd men INTE ta över!
Jag har två döttrar och jag hoppas om det nu skulle hända att de är så pass mogna att de kan ta ett eget beslut och jag kommer stötta dem oavsett vad de väljer!
Jag skulle absolut råda henne att göra abort. Om hon sedan valde att behålla barnet så skulle jag stötta henne i det beslutet, men jag skulle inte tycka att det var ett smart val.
stötta absolut-men få henne att förstå att få barn då man är 15-16 kanske inte alltid är det optimala.......så abort vore nog ingen dum ide?
men att råda henne till abort vore nog inte lätt/bra.
men jag skulle prata mycket med henne.........
o sen stötta till vad än HON beslutade.