• Honeydew

15-16 åriga dotter gravid?

Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Filippa 070205 ♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?
  • SeTa

Jag har varit den där 16-åriga tjejen som kom hem och berättade att jag var gravid.
    Mina föräldrar tog det lugnt och har alltid stöttat mej, men abort var aldrig något vi ens disskuterade.
    Min största fördel var väl att barnets pappa var äldre och hade en fast anställning så ekonomi var inte det största problemet.
    Men självklart krisade det ibland. Vi bodde båda hemma när jag blev med barn så ingen av oss var van vid att hanskas med pengar. Men det lär man sej snabbt när man måste. Dom gångerna det krisade fanns det alltid mat hos mamma.

Mikael är idag 8 år. Och självklart har jag aldrig ångrat honom. Inte heller hans lillebror Mathias som kom 14 månader senare. Faktum är att jag ångrar inte något av mina barn.

• My Baby
    Stötta henne i sitt beslut!! Skulle inte övertala henne till nåt. Men råd kan man ge. Detta e en svår fråga.
    ♥ Felicia 041124 ♥ Izabelle 070417 ♥
  • Anicol

Jag blev gravid när jag var 15. det var oplanerat men har gått bra! Jag har tagit ansvar för min son och ångrar inte att jag fick honom. MEN jag skulle inte råda mina döttrar till att få barn så tidigt...!!!

• Honeydew
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-02 23:51:54 följande:
    Ja jag har ansvar för henne....inte hennes barn. Men jag skrev också att jag självklart skulle hjälpa till, dock inte utan att hon faktiskt få "lyfta på gumpen" och försöka fixa sig lite egna pengar. Hon kan inte förvänta sig att jag ska fixa allt utan att blinka...
    Nej de förstod jag! Men det enda jag funderade var hur hon ska kunna fixa pengar?
  • Anicol

Jag skulle däremot ställa upp och stötta henne om hon valde att behålla barnet.

• Honeydew

Klart man ska stötta sitt barn. Men frågan är vad erat råd skulle bli. Sen är de ju upp till henne hur hon väljer att göra!

• elinS
    CloudBerry skrev 2007-05-02 23:20:31 följande:
    Självklart så skulle jag råda henne att tänka igenom allt noga och sedan säga att jag stöder henne oavsett vilket beslut hon tar.
    jag skulle göra samma sak.
  • Madelene87

Jag skulle aldrig råda i ngt alls utan skulle stötta henne i det hon besluta...

Känner en flicka som vatt i samma situation och hon kännde sej nästan tvingad eftersom hennes mamma rådde henne att ta bort babyn.

• Helene m Olivia o Sigrid

Jag skulle ALDRIG ALDRIG någonsin råda någon att göra abort!!
    Fy fan vad hon skulle hata mig sen då ifall hon följde mitt råd och ångrade sig sen!

Jag skulle prata med henne ordentligt om alla omständigheter osv så hon är fullständigt informerad och på det klara med vad som händer om hon väljer att ta bort det och vad som kan hända om hon behåller det och säga att vad hon än beslutar så skulle jag finnas där och stötta henne och hjälpa allt jag kunde!

• Mamman88

skulle pratat med henne och säga åt henne att lyssna på sitt hjärta, och ta sig en riktig funderare och fråga henne hur hon hade tänkt med jobb utbildning m.m i framtiden

Jenna kom till oss den 2 mars 2007
Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?