Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Nu har jag i brist på sysselsättning ( ) laddat upp bilder på en del av vagnarna jag ägt + listan över alla jag kommer ihåg (minnet av 90-talarna är lite luddigt). Ett helt eget "album" fick dem så kika in i "vagnparken" ni som är nyfikna.

Och ja, jag är lite prillig!

Nu ska jag gå och

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2007-05-05 07:47:25 följande:
    Det var roligt att se, för en barnvagnsnörd som mig Du har ju haft många vagnar i grönt förut, och även orange ser jag där. Det var ju lite lustigt. Och så ser jag att du bestämt dig för att sälja din svarta Hartan Skater? Eller blir den utbytt mot den nya Oranga ..... .....? Vad ska man kalla den, din vagn är ju "gröna faran", min "röda skönheten" så den får väl bli den "oranga...?". Jag är lite sugen på en själv oxå faktiskt.... men det finns inte plats, men jag tänkte höra om man ev. kunde få provköra den en liiiiiiiiten sväng innan den skickas iväg? Pliiiiiiiiiiiiiiis.... men det är kanske dumt, för då kanske man blir hooked!?
    Ja, när du säger det så har jag nog haft en viss dragning mot grön och orange. Speciellt lime/marin tycker jag är väldigt snyggt och frächt.

Ja, vad kallar man orange? Får se vad det blir. Jag kommer nog på nåt.

Är du säker på att du vågar provköra? Du vet väl att du förmodligen måste ha en vagn till sen då.

Ja, Skatern kommer att läggas ut på annons i veckan som kommer. Har bara inte bestämt om det är bäst med Tradera eller Blocket? Jag har verkligen gillat Skatern, så härligt lättkörd för att vara vändbar sittvagn men nu känns det som om den har gjort sitt. Minibusen är ju 1 1/2 nu och har inget emot att sitta framåt, det är nog mest jag som gillar att ha honom emot mig. Han vill ju se vad brosorna gör och vad som händer där vi är.
    Lindadjo skrev 2007-05-05 07:53:49 följande:
    Helt otroligt förresten, 17.32 var det första svaret i tråden. På sån liten tid är vi redan uppe i 66 svar!!!!!! Det är en väldigt aktiv tråd det här, så himla roligt
    Mamasnest skrev 2007-05-05 08:37:39 följande:
    Asereht: Ja, man blir ju van med lite bråk och skrik här hemma. Värsta trotsåldern jag har varit med om än så länge är 6-års trotsen, kan den utebli med vissa barn tro?! Här blir det inga fler barn kan jag lova, när sambon är borta i 4 veckors perioder är det tillräckligt med kaos som det är.
    Ja här är det livat värre så det var nog mest ironiskt uttryckt. Fast jag måste medge att jag ibland får bebisryck. Jag gillar att vara gravid och att föda barn är ju jordens kick!
    Java01 skrev 2007-05-05 10:18:38 följande:
    Sover era barn bra i syskonsätet när ni har det fram? Och hur gamla är era barn som sitter där? Nora verkar inte vilja luta sig bakåt när vi åker vagnen. Vill inte ge mig ut på längre turer innan jag vet om hon kan somna där, och sover bra. Erfarenheter?
    Om han är riktigt trött så somnar han bara men ska jag vara ärlig så har detkanske hänt en eller två ggr. Mellanbusen sover oerhört sällan på dagtid öht i princip enda gången det händer är när vi åker bil eller då han inte är riktigt frisk och då går vi sällan ut med vagnen iaf. Minibusen däremot skulel lätt kunna göra det, han sover ju ganska ofta där bak. Det funkar bra men någon typ av nackstöd är bra att ha med. Antingen ett sånt där man brukar ha i bilen, en liten barnvagnskudde eller en filt som man rulla ihop (så gör jag i brist på annat).
    Lindadjo skrev 2007-05-05 10:06:57 följande:
    Asereht: Oranga drömmen
    Orangeriet var det första som slog mig.
  • Asereht
    aktuelle skrev 2007-05-05 10:36:21 följande:
    hejhej, har vaarit här och läst ett tag nu. velat fram och tillbaka huruvida jag skulle köpa en ny vagn och då en phil&teds sport (har en herqules nu).. vi har väl inte tänkt ha allt för långt mellan barnen och då känns det lika. vill ha en joggingvagn och då känns det dumt att köpa en singelvagn som vi sen kanske ändå måste byta ut om något år.. Såg den blåa sporten irl igår :) den var svinfin. vad är egentligen skillnaden mellan sporten och e3:an förutom att syskonsitsen har två lägen?
    Det finns länk till beskrivning av skillnaderna och annat smått och gott i FAQ tråden .

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-05 11:42:20 följande:
    www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.phpJag hittade denna länken. Var inte den gröna rätt snygg ^^
    Den gröna var jättesnygg men jag gillar inte de där stora plastiga silverfärgade ekrarna. Jag tycker att hjulen på E3 och SP är snyggare.
    solstraalen skrev 2007-05-05 11:30:29 följande:
    Tjejer, ni med SPn, vi har provat nu med å sätta Saga i syskonsitsen uppepå som hon ska sitta sen då bebis kommer och det ser inte ut att vara någon bra sittvinkel för henne. Känns som att "rumpdynan" lutar frammåt då hon sitter, inte ett sånt fint rakt L som ni har på era E3.Kan de stämma??Sen en annan fråga, inser att Saga inte kommer kunna sova i syskonsitsens viloläge i sommar pga hennes längd, min fråga är då, vilken sjal är bra å ha på sommaren till bebis, så man inte dör av svett??Någon som hr koll på de?  Tänkte fixa en madrass å ha bebis på då liften är för varm, så kan Saga få ligga ner på orginalsätet då hon vill sova. Har bara en hug-a-bub eller vad sjalen heter nu och den lär väl va för varm i sommar för bebis.Sen en fråga om UV och regnskyddet, de här "flurparna i resår" som är bakpå vagnen, hur ska man sätta dom??  Vill någon ta en bild så jag ser hur de ska spännas fast? JAg funderar på om man kanske kan ha UVnätet på vagnen då hon ska sova, eller ser de bara dumt ut? Ser ut som att de blir lite mörkare i vagnen då.
    Ang sval sjal så rekommenderar många Sino, annars är den svalaste trikåsjal jag provat Pikku-ruus tunna. Sen får man ju knyta så att det inte blir en massa dubbla lager över bebis, finns instruktioner på www.sjalbarn på olika lösningar. Sjalbarn är dessuotm det ulitmata forumet för att få svar på alla sjalfunderingar man kan tänkas ha så kika in och ta hjälp av alla goa mammor där inne.

Ang. sitsen kan jag inte svara på om det är någon skillnad eftersom jag inte sett någon SP irl.
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-05 12:16:39 följande:
    Asereht: Nä, jag gillar inte heller hjulen på den nya. Men varukorgen ser ut att vara bättre, ser inte ut som att den släpar i när man går upp för en trottoar.
    Nej den ser ut att sitt ahögre upp men den ser i gengäld okså grundare ut än den på E3 iaf. Det är ju lite synd ur packningssynvinkel.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2007-05-05 13:16:33 följande:
    Rekomenderar dig att sy dit kardborre, det har blivit mycket bättre sen jag gjorde det. Går inte att jämnföra. Nu kan man ju lägga nånting i varukorgen Och lätt var det oxå!
    Tror jag ska göra detsamma, har inte haft problem än men vissa saker är ju bra att förekomma.
  • Asereht
    KaiN skrev 2007-05-05 13:45:27 följande:
    måste man köpa den i england? finns det inga återförsäljare i sverige?
    P&T finns på bla Babyland och Babyproffsenbutiker. Sen finns de på nätet på http://barnbutiken.jetshop.se/, http://www.1klass.se/E-handel/, http://www.babybee.se + säkert några till som jag glömt.

Barnbutiken har butik i sthlm och 1klass finns på Solås Center i Jönköping.
  • Asereht
    Fröken NollÅtta skrev 2007-05-05 14:28:33 följande:
    Denna tråd ska väl ligga bland medlemsgrupper som alla andra barnvagns grupper. FL vill ha det så.
    Då antar jag att vi blir flyttade på om det är så de vill ha det. Men då borde ju tex Tillbehör till UJ och all världens skötväskor! tråden heller inte platsa, det handlar ju inte ens om barnvagn vilket denna tråd göör.
  • Asereht
    mellebus skrev 2007-05-05 17:32:47 följande:
    Ett sytips för de som har MYCKET tid över, sy ett eget myggnät! Det har jag gjort men det var krångligt och blev fel hela tiden. Det är säkert värt varenda krona att köpa ett orginal myggnät (och dessutom få uv- skyddet i samma!) men jag har ett uv-skydd från Axel&Ida och tyckte det kändes onödigt att köpa ett till. Så nu har jag alltså sytt ett nät av linnetyg som förhoppningsvis ska skydda från mygg och kanske också ge lite skön "mörkläggning" om barnen sover ute! Finns att se i mitt galleri. Förrsesten- hur gör man när man vill länka till sitt galleri?
    För att länka gör du som du gör med andra länkar, du går in i ditt galleri och så kopierar du länken i adressfältet och klistrar in det i tråden. Här är länken till mitt: http://www.familjeliv.se/hem/asereht/galleri.php
  • Asereht

Förresten, sy myggnät är nog inget för mig! jag skulle bli galen! Funkar inte Axel&Ida som nät också då? Jag tycker det är så smart med kombinationen annars.

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6