Lindadjo skrev 2007-05-05 07:47:25 följande:
Det var roligt att se, för en barnvagnsnörd som mig Du har ju haft många vagnar i grönt förut, och även orange ser jag där. Det var ju lite lustigt. Och så ser jag att du bestämt dig för att sälja din svarta Hartan Skater? Eller blir den utbytt mot den nya Oranga ..... .....? Vad ska man kalla den, din vagn är ju "gröna faran", min "röda skönheten" så den får väl bli den "oranga...?". Jag är lite sugen på en själv oxå faktiskt.... men det finns inte plats, men jag tänkte höra om man ev. kunde få provköra den en liiiiiiiiten sväng innan den skickas iväg? Pliiiiiiiiiiiiiiis.... men det är kanske dumt, för då kanske man blir hooked!?
Ja, när du säger det så har jag nog haft en viss dragning mot grön och orange. Speciellt lime/marin tycker jag är väldigt snyggt och frächt.
Ja, vad kallar man orange? Får se vad det blir. Jag kommer nog på nåt.
Är du säker på att du vågar provköra? Du vet väl att du förmodligen måste ha en vagn till sen då.
Ja, Skatern kommer att läggas ut på annons i veckan som kommer. Har bara inte bestämt om det är bäst med Tradera eller Blocket? Jag har verkligen gillat Skatern, så härligt lättkörd för att vara vändbar sittvagn men nu känns det som om den har gjort sitt. Minibusen är ju 1 1/2 nu och har inget emot att sitta framåt, det är nog mest jag som gillar att ha honom emot mig. Han vill ju se vad brosorna gör och vad som händer där vi är.

Lindadjo skrev 2007-05-05 07:53:49 följande:
Helt otroligt förresten, 17.32 var det första svaret i tråden. På sån liten tid är vi redan uppe i 66 svar!!!!!! Det är en väldigt aktiv tråd det här, så himla roligt

Mamasnest skrev 2007-05-05 08:37:39 följande:
Asereht: Ja, man blir ju van med lite bråk och skrik här hemma. Värsta trotsåldern jag har varit med om än så länge är 6-års trotsen, kan den utebli med vissa barn tro?! Här blir det inga fler barn kan jag lova, när sambon är borta i 4 veckors perioder är det tillräckligt med kaos som det är.
Ja här är det livat värre så det var nog mest ironiskt uttryckt.

Fast jag måste medge att jag ibland får bebisryck. Jag gillar att vara gravid och att föda barn är ju jordens kick!

Java01 skrev 2007-05-05 10:18:38 följande:
Sover era barn bra i syskonsätet när ni har det fram? Och hur gamla är era barn som sitter där? Nora verkar inte vilja luta sig bakåt när vi åker vagnen. Vill inte ge mig ut på längre turer innan jag vet om hon kan somna där, och sover bra. Erfarenheter?
Om han är riktigt trött så somnar han bara men ska jag vara ärlig så har detkanske hänt en eller två ggr. Mellanbusen sover oerhört sällan på dagtid öht i princip enda gången det händer är när vi åker bil eller då han inte är riktigt frisk och då går vi sällan ut med vagnen iaf. Minibusen däremot skulel lätt kunna göra det, han sover ju ganska ofta där bak. Det funkar bra men någon typ av nackstöd är bra att ha med. Antingen ett sånt där man brukar ha i bilen, en liten barnvagnskudde eller en filt som man rulla ihop (så gör jag i brist på annat).

Lindadjo skrev 2007-05-05 10:06:57 följande:
Asereht: Oranga drömmen
Orangeriet var det första som slog mig.