• yaaniz

Diskmaskin här?

Vet inte om jag lägger i rätt kategori, men passa bäst här.

Har ett utrymme för vad jag tror är en plats för diskmaskin. Vet ni om det går att koppla in en här? Ser ni om det går?

IMG_7709.JPG     
    IMG_7708.JPG

Min Digiscrapblog : yaaniz.blogspot.com/
  • Svar på tråden Diskmaskin här?
  • ejda

Jo har kollat blocket. Finns dock inga 45:or här i gbg. Bara i malmö å stockholm.. får se.. :)
    läste lite om diskmaskin. tydligen är det ett krav att ha droppskydd.. Men stod inget om krav på avstängninsventil.. Dock var det ett krav till tvättmaskin..

• Nicke

Ja, kranar till tvättmaskiner har jag alltid haft. Det har liksom suttit i badrummen som standard. :)

• yaaniz

Så kommer jag här igen och lägger in lite fler bilder..
    Har kollat lite närmre nu och tror att detta är bästa lösning då jag måste ha en avstängninsventil.

Skriv om ni inte förstår.. :)

IMG_7759.JPG

IMG_7760.JPG

• yaaniz

Diskmaskinen kommer alltså vara precis till vänster där röret går in. Bruna "väggen".

• Nicke

Ja, alltså.
    Skaffa annars ett t-rör med avstängninsventilen på T-röret. Blir det en läcka så gör det ju inget om du stänger av vattnet till både maskin och diskbänk samtidigt. Byt alltså ut det som sitter där idag mot ett T-rör och koppla direkt till maskinen. Annars går det som du vill göra också. :)

• ejda

Okay. Det finns? då räcker det med att man stänger av vattnet när man åker bort och så?

• ejda

då var det bara ett problem. hur man ska stänga av vattnet. Det som var det smidiga med att sätta kopplingen över avstängningen...

• Nicke

Det bör finnas T-koppling där du stänger av vattnet till både kran och diskmaskin samtidigt.

• ejda

Okay. Men om jag ska köpa en t-koppling med avstängningsventil och byta ut vad ska det vara för koppling då? Kan du se det? Kan inget sånt här. Klämring? slät eller utvändig gängning? hhur kopplar jag smidigast på diskmaskinen på den sen?

Svar på tråden Diskmaskin här?