• Lusthan

Kattförlossningar efterlyses

Vi har en dräktig kisse här hemma och jag är lite sådär nyfiken på kattförlossningar. Så istället för att efterlysa människoförlossningar så undrar jag om det är någon vänlig själv som skulle vilja dela med sig utav sina erfarenheter till mig.

Detta är första gången som vi får kattungar här hemma så jag ska prata med en veterinär innan det blir dags så att man vet exakt vad som kan hända och ska hända, men innan dess så skulle det vara intressant att sluka andras erfarenheter.

Om någon vänlig själ vill.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 15:43:55:
    Jag tänkte slänga in någrabra länkar här i trådstarten som jag har fått.

www.makemydays.se/

Sök på Very Special Birth.
    Bilder och förklaring till hela förloppet.

www.katter.nu

www.agria.se

www.katter.nu/mate/foda.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-24 16:44:14:
    Inget har hänt än, men Svea är på dag 61 så här förväntas det hända i slutet av veckan eller nästa vecka. Vi har hunnit förbereda oss ganska bra och det är många som vill ha en unge sen. Får vi se bara hur många det blir.

En länk som jag fått med uppfödning på Ragdoll och Norsk skogskatt, tyckte att det var en bra sida.

www.myfriend.se

Nu håller vi tummarna här hemma.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 19:25:50:
    Dag 64 och jag tror att vår Svea är igång. Emellanåt så ligger hon ner och stirrar ut i tomma luften samtidigt som hon spinner vilket hon normalt aldrig brukar göra om man inte gosar med henne. Hon verkar också ganska så koncentrerad och tittar inte på en om man ropar på henne. Man kan även se på hennes mage att det ser ut som att hon kanske har värkar eller att det är kissebebisarna som rör sig, men jag känner inget om jag lägger handen på och det brukar jag göra om det är ungarna där inne som rör sig.

Nu funderar jag ju på vilka olika sätt man märker på sin hona att hon är igång. Är det jag som är paranoid eller tror jag verkligen rätt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-28 21:03:55:
    Nu har vi slängt ut en annons på Asta Pasta...

www.blocket.se/vi/12125527.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-30 17:51:23:
    29/5 föddes våra 4 kissebebisar som vi har väntat på så länge och det gick jättebra. Svea är en duktig kattmamma som bevakar med hökögon om någon tar upp en liten för att gosa lite.

• Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses
  • Lusthan

här börjar det hända saker. nu har hon gjort soffan lite våt och har helt klart värkar. läskigt. nu får vi snart kissebebisar.

• paradise nanny

aaahhh!!! såå spännande!! jag vill oxå!!
    shit! då får ni era bassar i kväll! min katta hon bara ligger här o jäser. händer inte mycket alls.. haha!

• Clis

Lusthan
    Iiih va spännande! Ca 20-30 minuter (om ens det) efter att vattnet gått för Lilo så kom bebisarna!

Ha de hänt nåt mer nu?
    *håller tummarna för att allt går bra*

• Lusthan

här har det kommit upp två stycken än så länge. färgen är svår att avgöra men det ser ut att bli svart, grå, vit bruna nått åt det hållet. hon var jätteduktig och klarade att tvätta och sånt själv. Ungarna ligger i lådan nu tillsammans med Svea, men de föddes i sängen. Ve och fasa nu måste vi byta sängkläder. Nu är jag glad att vi hade engångskissunderlägg så att sängkläderna inte blev helt förstörda.

Det tog cirka en halvtimme innan vi märkte att hon fick värkar igen och sen efter det så tog det kanske en kvart och den andra ungen var ute.

Det här var spännande och intressant. Pizza har vi ätit i sängen samtidigt som Svea har legat och diat första ungen.

• Lusthan

tre stycken, alla i samma färg. hon verkar fortfarande lite andfådd så kanske att det kan komma en till. då borde hon få sina värkar snart för det var cirka en halvtimme sen hon fick den sista. den kom ut åt fel håll men det gick fint ändå. nu är jag helt slut i huvudet och hoppas nästan att det här var den sista även om det skulle vara gosigt med nån till. speciellt ifall den kommer i en annan färg. det skulle vara coolt.

• Lusthan

Trodde att det tog slut med nummer tre men nu för cirka 20 minuter sen dök det upp en nummer fyra. det tog ungefär en kvart innan moderkakan kom ut så ungen satt fast i rumpan på svea under tiden. men hon var duktig och tvättade hela tiden.

jag tror att det kan finnas en kvar i magen eftersom jag gissat på ett ojämnt antal då hon varit ganska ojämnt stor i magen. den ena sidan större än den andra. men vi får se vad som händer.

felix tittar in då och då för att se vad som händer. särskilt när det piper mycket i lådan. så fort hon är klar så ska jag byta underlag och sen hoppa in i duschen och gå till sängen. jag är jättetrött.

som det ser ut nu så verkar vi har en hane och tre honor, men det kan säkert ändra sig tusen gånger om.

jag skriver mer imorgon om det har hänt något och jag ska försöka att lägga upp bilder på de små så fort jag kan. de ser dock likadana ut allihopa än så länge. kanske kan vi få en sista unge som ser lite speciell ut..

nu är det snart sängen för mig..hehe

• Clis

Grattis Lusthan!!
    Härligt med 4 stycken, eller blev de ännu fler?

• bettyboop1

grattis till bebisarna,mina är snart tre veckor(tror jag) o ögonen har dom öppnat o nu börjar dom att röra på sig med darrande ben...jättesöta faktiskt...

• bettyboop1

grattis till bebisarna,mina är snart tre veckor(tror jag) o ögonen har dom öppnat o nu börjar dom att röra på sig med darrande ben...jättesöta faktiskt...

• lillsock

min katt som jag hade förut, födde när jag var på jobbet, så när jag kom hem så låg hon där stolt me två söta kisseungar. Dan efter kom det en till!!

Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses