Inlägg från: Lusthan |Visa alla inlägg
  • Lusthan

Kattförlossningar efterlyses

Oh men va kul, 5 stycken. Det var inte dåligt då måste hon ha varit ganska så rund om magen kan jag tänka mig. Här händer inte så mycket förutom att hon kräver mer mat och sover (helt otroligt) mer än tidigare. Ligger ner på sidan och tvättar sig gär hon också.

Idag kände jag en hel unge i magen, hon låg lite hokrupen och det var en unge som putade ut.

• Lusthan

Vilka söta kattungar och kattmamman är väldigt fin hon också. Nu längtar jag ännu mer. Har börjat att förbereda lådan helt och grejer som vi kan tänkas behöva tills det är dags. Jag funderar på om jag borde köpa ersättning ifall något går fel, men det känns så onödigt att slänga ut över 200 kr om det inte behövs. Så jag vet inte, köpte ni?

• Lusthan

Oh ännu fler som ska ha kissebebisar. Min hane är en blandning mellan skogskatt, Abbessinier och huskatt och honan är huskatt. Det ska bli intressant att se hur ungarna kommer att bli. Jag vet inte riktigt hur man märker på kissen, men jag antar att man märker det bara på henne. Min orkar knappt sitta och tvätta sig längre, hon ligger istället hela tiden. Sover gör hon också nästan hela tiden och äter. Även hon börjar att bli så tjock att hon nästan spricker och hon har lite mindre än två veckor kvar ungefär beroende på vilken dag ungarna kommer. Jag har även kunnat känna bebisarna sen förra veckan ungefär så det där med tre veckor innan de kommer det stämmer nog ganska väl. Just nu så känner jag de nästan varje gång jag känner på magen och dessutom kan jag känna formen efter en unge. Det ska bli intressant om det kommer bli möjligt att känna ungefär hur många ungar som ligger där i lilla (stora...) magen.

Bettyboop: Nä jag hoppas att jag slipper det också... Då köper jag det inte med en gång utan väntar tills jag märker hur många det blir och hur det går.

• Lusthan

Janna84: Såg att du ska få bebis själv i augusti, en kompis till mig ska få då också. Det tyckte jag var lite kul.

• Lusthan

Hej Lajla vilka söta kissebebisar ni har fått och vilken tjockis mamman var innan ungarna kom. Häftigt.

• Lusthan

jag väntar och väntar, nu är vi inne på sista veckan här och det känns lite trögt. hon gör inte mycket mer än att bli tjockare.

men något jag tycker är läskigt är att hon fortfarande är lika våghalsig som innan. hon hoppar upp på bokhyllan och ska självklart ner en annan väg där hon hoppar hela vägen. förhoppningsvis inga problem med det egentligen eftersom hon gör det och verkar anse sig själv klara det också, men det är ändå ganska läskigt att hon gör så tycker jag. man blir ju lite mer rädd om den där magen och alla ungarna i den...

jag hoppas hoppas hoppas att de kommer snart.

• Lusthan

Janna, jag kunde inte låta bli att kolla in er hemsida. Jag gillar den och era kissekatter är så fina.

• Lusthan

Hatemachine: Oj det var en kisse i farten. Själv ska vi få vår första kull både katten och jag så jag är ganska nervis...

• Lusthan

ingen fara, jag hittade en förlossningsberättelse på din hemsida som jag läste. någon gång i framtiden har jag tänkt köpa en raskatt när jag är rik och har pengar och plats för fler katter... det börjar kännas lite trångt som det är nu när alla är innekatter.

uppfödning är jag också intresserad utav men inte heller i nuläget. vi börjar med den kull jag får nu så får vi se vart det för mig någonstans..

• Lusthan

Inga kissebebisar än, vi är inne på sista veckan nu så nu antar jag att det kan hända när som helst. Spännande.

Just nu så tjockar hon bara på  sig och går runt och kräks lite då och då. Hur går det med dina ungar?

Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses