Inlägg från: Lusthan |Visa alla inlägg
  • Lusthan

Kattförlossningar efterlyses

Javisst var hon duktig prinsessan. Riktiga små godingar blev det.

Tre veckor, ja tiden går verkligen snabbt. Läskigt.

• Lusthan

Vilken busig katta, springer iväg och fixar allt ifred. Men det var ju skönt att det gick bra för henne då. Men va kul då har ni också små kissebebisar att titta på om dagarna nu då.

• Lusthan

Åhh, vilka söta kissar.

Våra kisseungar växer och blir tjocka. Asta Pasta pucko däremot verkar vara riktigt kär i de så igår tog hon en unge och var på väg att gömma den. Så nu har hon besöksförbud. Men det verkar som att vi blir av med henne nu i helgen om vi har tur. Då kan hon komma till ett ställe där hon trivs och får mycket gos av människor istället för katter.

• Lusthan

de verkar komma när man minst anar det.. precis när jag hade tappat tron på att det fanns nå ungar så kom de. de borde dyka upp snart tycker man ju.

• Lusthan

Coolt det blir nog intressant. Svea är huskatt och Felix är en blandning av Norsk skogskatt, Abessinier och huskatt. Nu märker man ju inget särskilt än så länge på mina, men kanske kan man se något längre fram.

Verkar som att mina kommer bli sköldpaddsfärgade allihopa i färgen, men jag ska kolla runt lite mer på internet så får vi se.

• Lusthan

nä precis. min väntade nog tills sonen hade somnat här hemma. hon höll på i cirka två timmar och hade värkar lite då och då. men när han hade somnat så fick hon krystvärkar och sen tog det en halvtimme innan hon hittade en bra plats och fick ungarna där.

• Lusthan

jadu... jag tror att en är en hane, men den verkar också vara sködpaddsfärgad så jag är jätteförvirrad. då borde den vara steril tycker man ju.. men vi får se längre fram om det verkligen stämmer med färgerna att de blir sköldpaddsfärgade, men i nuläget verkar det så.

• Lusthan

steriliteten har något med genetiken att göra. jag har pluggat som en galning idag eftersom jag blev lite intresserad då jag har hört att enbart honor blir sködpaddsfärgade. i sällsynta fall blir hanar det också men då är de sterila säger den sidan i alla fall och många andra har sagt det också så jag får väl lita på det.

Paradise nanny: vi får hålla tummarna på att din katt får ungar imorgon när det har blivit lugn och ro. ska bli spännande.

• Lusthan

det ska bli kul att se. jag har slängt in några av bilderna jag också, men ska slänga in fler när ungarna har blivit större-

• Lusthan

det sjuka är att det är en hane. färgerna de har allihopa just nu är svart, brun och lite röda fläckar här och var. Vita är de i ansiktet och lite på magen, men inte mycket. nummer två är garanterat en hane, han har pung och det har jag inte sett på de andra ungarna. har jag fått en padda-hane så är ju det asballt. är ungarna verkligen sköldpaddsfärgade så är det ballt också. då vill jag verkligen behålla en.

• Lusthan

Okej, ja jag försökte läsa så mycket jag hittade på internet och det stod på många ställen att de var sterila. Sen var det i och för sig någon som skrev att hon hade en eller sköldpaddsfärgad hane som inte var steril. Vi får hoppas att pojken är som han ska i alla fall. Steril spelar dock ingen roll tycker jag.

Oh flera kissebebisar! Va kul att de äntligen kommer.

• Lusthan

hanen är med på någon bild som jag har lagt in. han är ljusljusgul. förra ägaren kallade det för champagne tror jag.

• Lusthan

Blir det nå bilder på de små? Jag är lite nyfiken.

Vår Asta Pasta har flyttat idag till en snubbe som verkar väldigt förtjust i katter. Jag hoppas hon får det bra där lillgumman. Jag kommer sakna henne trots att hon är lite småjävlig.

• Lusthan

Här går det fint. Det är bara nummer två som inte har börjat att öppna ögonen men han gör det nog snart han också. Inga namn än så länge, vi väntar och ser hur det blir med personlighet först tror jag. Hanen är tingad i alla fall. Vi funderar på om vi ska ha kvar någon.

Men det är jättesvårt att bestämma färgerna på de små. Nu har vi alla fall kunnat konstatera att de är svart-creme-brun färgade nått åt det hållet. Det är så mörkt i sovrummet där de är att det knappt syns vad det är för färg på de små.

Svea sköter sitt bara fint och Felix tittar in då och då för att kolla läget.

• Lusthan

Ja det kan ju vara lite krångligare. Själv kan jag gissa fram och tillbaka och hoppas att jag bara inte gör bort mig. Vi är mest förvirrade över att det ser ut som att vi har fått fyra stycken sköldpaddsfärgade ungar. En hane och tre honor. Vilket inte borde vara helt omöjligt då hanens mamma är sköldpaddsfärgad. Men det är svårt att se...

Vi behöver ju dock inte bry oss om stamtavla. Skulle väl kunna tänka mig att de flesta skulle skratta ihjäl sig om jag skulle ha stamtavla på ungar som är tre olika raser. Visst två av raserna är ju fina raskatter men jag tror nog att det skulle vara löjeväckande ändå på nå vis. Men däremot så tänkte vi vaccinera de och avmaska innan de flyttar om cirka 12 veckor.

Ska bara ta reda på hur mycket det kostar. Kanske kan man slänga in mamman och pappan också när det ändå ska göras... De är nog inte vaccinerade tyvärr.

Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses