• klyban

3,4 mikrogram amfetamin per gram blod...

Anonym (JF) skrev 2023-06-16 22:45:54 följande:

Hej ja man kan dö av amfetamin, min son dog för ett halvårsedan pga amfetamin han var inte nedgången alls, vältränad o fräsch, men missbrukade droger imellanåt i perioder, han hade 2,0 mikrogram amfetamin i blodet, jag talade med rättsmedicin idag, de sa de har haft fall med dödlig utgång på 0,5 mikrogram/ gram blod, jag var inte särskilt orolig när han missbrukade då jag också levde i villfarelsen man inte dör av amfetamin missbruk, rättsmedicin sa att det är hjärtat som ger upp när man blir amfetamin förgiftad,, detta är en oerhörd sorg för mig och övriga i familjen, o vi saknar vår familjemedlem något oerhört, //

Vid enskilt tillfälle krävs enorma mängder amfetamin för dödlig dos.

Men givetvis vid missbruk så kommer andra faktorer in.
    Och det är när den som tar amfetamin och överdriver svårt med ta det ofta, då finns det en hel del saker som kan ske en och en är hjärtat då den inte orkar med att vara på hela tiden.
    Även så tenderar en som tar mycket amfetamin, att denna slutar äta.
    Och den som slutar äta, ja, det tär på kroppen långt mer svårt än amfetaminet och sen amfetaminet på detta.

Beklagar sorgen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden 3,4 mikrogram amfetamin per gram blod...