• Tussan05

Att ta bort en leverfläck?

Jag har en leverfläck som ajg vill ta bort. Inte för att jag tror att det är någon fara just nu men det kan nog bli så småningom.

Undrar lite hur de går till väga för att ta bort en?
    Blir man nersövd eller används vanlig lokalbedövning?
    Blir det ett ärr stort som leverfläcken eller snörper de ihop det så det blir mindre?

• Svar på tråden Att ta bort en leverfläck?
  • LilleLie

Jag vill oxå ta bort min. Den sitter så illa till på sidan av hakan. Dels är den ful o alltid ivägen. Nu tycker jag att den kliar lite oxå, då tror jag att dom tar bort dom grattis med vanlig lokalbedövning. Fast jag är inte hundra.

• KisseNova

Jag har plockat bort 2 leverfläckar (mer vill dom inte ta bort)

1.a tog jag bort när jag var 15. Det var lokalbedövning och syddes jättefint och noga. Ont som tusan gjorde det oxå. Stygnen plockades bort och såret sprack! Det forsade blod eftersom det var strax nedanför revbenen. Fick sys igen med mer stygn. Det ärret ser förjävligt ut eftersom det sprack första ången.

2.a tog jag bort när jag var 20 och strax efter att sonen hade fötts. Lokalbedövning och denna gång väntade rätt länge på att plocka stygnen. Min fd sambo fick plocka stygnen med sax och pincett när jag hade haft dom läänge. Det ärret syns knappt.

Dom plockas bort med lokalbedövning, sys igen med stygn.Det blir ungefär i storlek med leverfläcken, iaf så blev det på mig och andra jag vet.

• Linda82

Har tagit bort två leverfläckar och dom två ärren är superfula och väldigt mycket större än själva leverfläcken var.... är missnöjd över hur det blev kan jag lugnt säga...dom användes utav lokalbedövning på mig...

• minnapinna

Jag har också tagit bort två stycken. De la lokalbedövning och jag kände inte när de skar bort eller sydde igen. Mitt sår sprack också (det på rumpan), så det ärret är inte snyggt, men vad gör man... Ska nog ta bort två till.

Nora 15/7 -06
  • blackangel

Jag fick lokalbedövning på de jag tagit bort. De skar bort mina, sydde ihop det och sedan så togs stygnen bort efter ett tag hos läkaren igen. Det var jättemånga år sedan jag tog bort mina så jag minns inte riktigt allt..
    Jag har fått små ärr efter leverfläckarna, men det är bättre än innan.

• lollsanT

Tog bort en leverfläck i ljumsken. Kostade som ett vanligt läkarbesök, de tog lokalbedövning, allt var över på mindre än 10 minuter och ärret - ja det är ju lika "långt" som leverfläcken var men ett smalt streck plus att det är blekt så man ser det bara om man vet att det finns där =)

• Frosk

Jag har också tagit bort några med lokalbedövning. en på ryggen som bedövningen inte tog som den skulle och då gjorde det ont, men andra har jag inte kännt någonting! Dom kan skära bort den eller bränna om det bara är en ofarlig plutt. Lite ärr blir det ju men bättre än innan.

• Mamalicious

Jag har tagit bort leverfläckar i ansiktet med laser, syns ingenting

• zasata

har tagit bort en, lokal bedövning. gjorde inte ont men tjiklades lite då det var kallt. ärret blev fult.
    ibland klipper dom bort dom.

• Mor Jenny

Jag gjorde en hus kur!
    Jag tog en tråd runt en leverfläck! Så att det skulle stoppa blodtillförslen! Nu hänger den kvar på en liten grej, så snart e den borta!
    Jag har hellre ett ärr en den leverfläcken!

Å det e gratis! Förutom tråden!

Svar på tråden Att ta bort en leverfläck?