• Silverkatten06

Förbannade myror!

Vi har fått en smärre myrinvasion här hemma och jag blir galen snart! Ingenting hjälper!

Vi har hällt ut kanel, bikarbonat och vitpeppar inomhus, men det skiter myrorna i.

Längs husgrunden hällde jag först Myrr, men det hjälpte inte.

Testade då Baythion myrmedel som man blandar med vatten och vattnade längs med hela husgrunden 2 ggr under loppet av 3 dagar, då försvann de i nån vecka, men sen kom allihopa tillbaka igen.

Vi har satt ut Baythion myrdosor som myrorna ska gå in i och ta med sig det giftiga betet till boet så att alla myrorna ska dö. Inte en enda myra har jag sett gå in i myrdosan trots att den sitter mitt i myrstigen.

Måste man hälla myrgiftet direkt i boet? Och i så fall hur sjutton hittar jag boet?

Snälla hjälp mig, det måste ju finnas ett medel som funkar! Jag förlorar förståndet snart! Kan inte hälla ut nåt starkt gift eftersom vi har krypbebis och 2 katter inne samt grannkatter och rådjur på tomten...

• Svar på tråden Förbannade myror!
  • Silverkatten06

aktuelle - Kommer du ihåg vilket märke på myrdosa ni hade? Den vi har (Baythion) verkar ju inte funka alls..

• TerrorMorsan

dom spruta utanför här, vid husgrunden dom går in via till huset där

**TerrorMorsan Speaking**
  • Taggtroden

Såg att du hade provat sådana där mydosor, men vill påpeka att de vi har verkar vara några andra. Vi har alltid myror i våran i alla fall

• aktuelle

vi hade de gröna myrdosorna från anticimex, har inte sett någon myra gå in i dem men om jag kikar in i dem så ligger det några döda däri.

• Silverkatten06

Taggtroden - Nippon ska inhandlas!

Mummynr1 - Ska kolla efter Radar.

Mera tips tas tacksamt emot, jag kommer att prova ALLA, nåt ska väl funka

• mammacatta

Vi har snip myrmedel (från anticimex, ser ut som grovsalt) som vi lägger ihop med nåt sött (saft eller sirap) där myrorna går och äter. Då håller de sig borta från HELA golvet.
    Vi lägger det så att de inte kan komma fram ur sitt hål utan att gå i kladdet. Jag har använt vanliga burklock, men det får ju barnen tag i. På väggen satte jag fast ett medicin-mått med kladd - helt perfekt.
    På golvet har jag nu tejpat fast en sån aluminiumgrej som värmeljusen sitter i. Jag vek ner ena sidan och tejpade så det inte går att ta bort och att myrjävlarna inte kan gå förbi. De går in vid ett hörn på listen.

Jag har haft myror inne sen i januari. ÄR VÄLDIGT less nu. Jag vill flytta.

När vi får en stig så torkar vi bort den med citrondoft, då kommer de inte tillbaka iallafall. Sen sätter vi fällan där de kommer ut.

De hus härikring som INTE har myrproblem är de som dränerat. Det skulle blivit gjort på detta hus med, men ägaren är så klantig att han avstog.

Annars är mitt favorit-vapen dammsugaren. Snabbt enkelt och effektivt. Man kan dammsuga ALLA myror på en gång och slipper jaga. Alla som varit här säger att den är bäst åxå.

Nu i sommar ska vi gräva bort myrbon så det står härliga till. Kommer nog att gräva bort altanen åxå, då det verkar finnas ett bo därunder.

PS: Dosorna torkar på två veckor.

• Silverkatten06

mammacatta - Jo, dammsugaren används flitigt här just nu, men det hjälper ju bara för stunden, efter några minuter är det ju lika många igen. Jag vill ha död på de små krypen!

• Silverkatten06

Har nu satt ut Nippon myrdosor, hoppas att det funkar. Hittade ingen Radar i vår affär, men ska leta i nån annan imorgon.

Fler tips? Jag testar ALLT

• Silverkatten06

Nippons myrdosor verkar vara MYCKET bättre än Baythion i alla fall. Baythions myrdosa sket myrorna fullständigt i och gick runt, men Nippons verkar poppis, det är rusning in i dem

Håller nu tummarna för att de verkligen bär med sig giftet hem till boet och utplånar sina miljoner kompisar

• aktuelle

Silverkatten06 : lycka till.. förstår precis hur du känner.. har jättesvårt för myror så jag var helt förstörd över att vi hade myror. ville inte vara hemma och ville flytta..

• mammacatta

FÖrsta gångerna så höll jag på att DÖ, jag satt i sängen och skrek på min man att DÖDA MYJÄVLARN'!
    Nästa gång rös jag, men kunde iallafall dammsuga upp dem.
    Tredje omgången dödade jag dem med papper om jag måste.

Nu tar jag dem med fingret.
    Men allra hellst så vill jag se dem ragla runt en stund, sen krypa ihop och DÖ i SVÅRA PLÅGOR!

*muahahaaahauahahahahaaaaaaaa*

• Silverkatten06

Taggtroden - TACK, TACK, TACK för tipset om Nippon myrdosor!

Det står på förpackningen att det kan ta 7-10 dagar, men jag satte ut dem igår eftermiddag och idag har jag bara sett några enstaka myror. Det verkar verkligen fungera

Svar på tråden Förbannade myror!