Unga som längtar efter barn !
hej! får jag var med här? räknas 21 som ungt?haha. jag är iaf 21 år och supersupersugen.första försöket denna månad :)
hej! får jag var med här? räknas 21 som ungt?haha. jag är iaf 21 år och supersupersugen.första försöket denna månad :)
tacktack. hur länge har ni försökt?
missHellen: tack! Roligt!
Niccisen: Gud vad skönt att du vet att ni kan få barn. varken jag eller min kille har försökt få barn förut så man är ju smått livrädd att det inte ska funka..men jag hoppas verkligen på att få ett plus nån gång under 2007. det vore jätteroligt!
Niccisen: jag är också extremt orolig av mig. har haft magkatarr sen jag var 13 typ..inte så himla kul när man försöker bli gravid, det finns väldigt mycket att stresse upp sig över och vara orlig för. Ska verkligen försöka att inte bli helt förstörd om testet visar negativt nästa helg, allt kan ju inte hände direkt liksom. man får väl köra på tills det blir nåt helt enkelt.
Tråkigt med MF :( Hoppas det går bättre denna gång!
Angelica: Jag vet precis hur du känner dig. är också alldeles otroligt otålig. Jobbigt att snittet att bli gravid efter p-piller stopp är 7, 8 månader. jag vill inte vänta så länge!haha.
När har ni BIM då allihopa?Jag har BIM typ 18:e maj. Någon som har där i krokarna?
ja jag kan nog lika gärna ha den 30:e jag med. knäppmens.
Jag läser min fjärde termin av sju nu, ska bli förskollärare och lågstadielärare. Jag hoppas att jag blir gravid i år så jag kan ta studieuppehåll nästa vår, har då två terminer kvar att plugga. jag tror att det funkar bra att ha småbarn och plugga, man har ju ganska dagar om man jämför med de som jobbar. allt går om man bara vill :)
nej varför inte. Så du ska alltså inte ta något studieuppehåll och vara mammaledig?du tänkte bara köra på? Om man läser på distans så kan det säkert funka, skulle inte funka på min utbildning dock.
Du skulle ju kunna ta studieuppehåll bara en termin, för att kunna koncentrera dig på BARA bebisen liksom, kan ju vara skönt. Själv tänkte jag ta studieuppehåll två terminer den dagen då det är dags för mig att bli gravid, men det är ju som sagt för att jag pluggar heltid och kan omjöligt plugga och ta hand om bebis samtidigt.