Inlägg från: AngelicaJ |Visa alla inlägg
  • AngelicaJ

Unga som längtar efter barn !

jag längtar som bara tusan efter ett pluss, jag och sambon har bestämt oss att det är dags och nu kan jag inte vänta :P Är hur otålig som helst, vill att det ska ske nu =)

Är 20 och tycker det är ganska ungt så jag hoppar med i tråden :P

• AngelicaJ

Jag slutade med p-piller för ca 10 månader sen, så jag hoppas det inte dröjer länge innan jag får mitt efterlängtade pluss. Köpt ÄL stickor så ska börja testa nästa vecka.

• AngelicaJ

Jag fick min mens i måndags, bara att ta nya tag denna månad och hoppas på resultat =)
    Vad har ni för sysselsättning?
    Jag pluggar distans och hoppas på att kunna fortsätta plugga även om jag skulle få en liten, tror ni det funkar?

• AngelicaJ

Jag läser lärarprogrammet med inriktning mot fritishem. och jag vet att det är en del som har med sig bebisar på föreläsningarna. Men många av föreläsningarna vi har är via datorn. Sen tänkte jag att sambon min kanske kan följa med de dagar jag ska vara på skolan och ha barnet på hotellet och använda sig av ersättning? Är det en jätte dum idé`?

• AngelicaJ

Kanske ska berätta de att jag pluggar väldigt långt bort och bor på hotell medan jag är där. Brukar vara mellan 2-3 dagar per gång ca 4 ggr per termin.

• AngelicaJ

Jo jag är ju hemma hela dagarna som det ser ut nu och plugget tar inte spec många timmar i veckan. Så jag tror att det skulle fungera. Det är så mina planer är men dom är ju inte ristat i sten :P Så ett studieuppehåll kan kanske behövas, jag vet inte.. Är ju nybörjare när det gäller barn :P

• AngelicaJ

Jag studerar också heltid, men det känns som att uppgifterna vi har inte kräver 8:a timmar per dag.
    Jag e lite rädd för det där med studieuppehåll, men det kanske jag inte behöver vara. Jag är rädd för att inte börja igen :P

• AngelicaJ

Jo får se hur det blir.. Känns som att ett studieuppehåll skulle vara skönt att bara få umgås med sambon och bebben. Jag e splittrad på den punkten! Men jag hoppas att det löser sig. Får diskutera det med sambon, tror att vi kommer överrens om en lösning. Det bästa vore nog att kunna fotsätta plugga =)

Hur länge har du planerat då maja?

• AngelicaJ

Vi började prata om barn lite smått i slutet på mars men denna månad försöker vi nog mer på riktigt. Köpt ÄL stickor och sådär. Annars har vi bara hoppats på att vi träffat rätt :P

• AngelicaJ

Jo det funkar ju också :P Då kan man ju inte missa! Vart i stockholm bor du? Jag kommer där uppifrån men valde att flytta därifrån efter studenten -05.

Svar på tråden Unga som längtar efter barn !